Nekem az a véleményem, hogy TypeV kollégának talán igaza lehet abban, hogy egy jobbfajta 4 évszakos gumi Magyarországra N futásteljesítmény és higgadt vezetési (szabályok abszolút betartása) mellett jó lehet.
És itt a hangsúly a "lehet" szócskán van. Lehet de nem biztos.
Olvasom lejjebb az érvet, hogy hány olyan nap volt ahol igazán kellett volna a téli gumi stb. Hát egy téli gumi nem csak nyakig érő hóban kell. Untig ismételgetik a gyártók, hogy X celsius fok alatt fokozottan ajánlott mert más a keverék. A hideg ,a nyárihoz képest jellemzően mocskosabb téli aszfalton a téli gumik mintázatán belül látható farkasfogak igen jól meg tudnak kapaszkodni. Ezért vannak a téli gumikon M+S lejölések (osztrákok is ezt kérik nov 15.-től márciusig különben nem mehetsz be) .Ügye ez sár és hó. Tehát ahogy írtam dzsuvás úron is jobb a téli mint bármi más. Egész egyszerűen jobban kapaszkodik az autó. Ezekből a farkasfogakból egy négyévszakos gumin jellemzően kevesebb van hiszen a nyári melegben meg erre nincs szükség. Nyáron aztán a tisztább, forró aszfalton meg olyan keverék kell ami nem ég meg, viszonylag nagy felületen érintkezik az aszfaltal a jobb tapadásért de az esőt is képes elvezetni. Egy négyévszakos gumi nem nyújtja azt a felületi tapadást amit egy nyári tud. Plusz ügye kénytelen kelletlen lágyabb is a gumikeveréke hiszen télen nem dermedhet meg mint a nyári.
Az a végkövetkeztetésem, hogy a technológia fejlődésével a gumigyártók nagyon jó nyári és téli gumikat tudnak csinálni a négyévszakos gumi meg két nagy halmaz közös metszete akar lenni de pont a fent említett tulajdonságok miatt se nem ilyen se nem olyan de azt is mondhatnám kicsit ilyen kicsit olyan, logikusan egyik szegmensben sem tud maximumot nyújtani.