Inkább "liftback" és nem hatchback, mivel inkább lankás mint függőleges a háta.
Szerintem az egy jó döntés volt, hogy 5 ajtós lett a kaszni (nyilván ennek gazdasági oka volt). Így azok a (családapák) is megveszik, akiknél a 3 ajtósság kizáró ok volt. Annak is örülni kell, hogy mivel globális platform a civic, ezért hálisten az eddigi szedán futóművét kapta hátul, és elől meg nem a benzintankon ülsz. De ezek igazak egy sima 1.5T-re is. Teljesen más vezetni, mint az előd 5d-ket.
A CL9 meg szép a mai napig, de szerintem a szedán forma semennyire nem praktikus.
A Type-s -t nem lehet megunni szerintem, örök forma, mai napig kiemelkedik a sok új tucat autó közül.
Nekem bejön a Civic is, szerintem most teli találat a Hondától, hogy megint egy alacsony, szélesebb sportos irányba vitte a kasztnit. A design megosztó, főleg a hátulja, de kiemelkedik a többi közt! Az úton, parkolóban felfigyelsz rá a sok fantáziátlan autó közt. Szóval én annyira nem hasonlítgatom őket magamban, főleg egyik egy sedan, másik hatchback, de mindkettő tetszik. Érdekes, hogy az Accord belseje is még a mai napig helytálló. Ahogy nézegetem az autókat, nagyon soknak gagyi a műszerfal desgin-ja és a középkonzol is, csúnya tekerőkkel, manuális klímával. Vagy nem digitális automata klímával. 3 tekerő és felírva a hőfok... Na mindegy, egyébként a Civic sokkal modernebb belül, az mondjuk nálam mindenképp előny már, "újautósabb".