Amikor a Mercit elhoztam, tankolásonként beleborítottam 6-7 deci olajat. Minimum egy teljes motorfelújítást láttam a lelki szemeim előtt, de mondták, hogy próbáljam meg előtte azért a szelepszár szimmeringeket lecseréltetni. Arra mondtak egy olyan ajánlatot, hogy illedelmesen megköszöntem, és utána olvastam, hogyan lehetne megcsinálni. Egy célszerszám kellett hozzá (amit utána beszerzési áron eladtam ), a Victor Reinz szelepszár szimmering készlet valami 3-4 ezer Ft környéke volt, és azóta semmi para.
Korábban, ha melegen indítottad, olyan füstöt eresztett, hogy egy 424-es irigykedve nézett volna rá
Én elhiszem, csak azt azért nagyon soknak tartom, akkor én már elsírnám magam, ha az enyém annyit enne. (és akárki akármit mond, ott már van baj/kopás rendesen )
Ez miért lenne sok? A szervízkönyv szerint ha 1000km/1l az még határeset. Nálad meg 10000 alatt 6-7dl. Én még nem aggódnék, de azért a km sem kevés, tehát javulni nem fog.
Annyi kiegészítés még, hogy 308000 km van a motorban. Hosszabb távra terveznék a kocsival, normál használat mellett, sűrűbb olajcserékkel (7-8000km) kell attól félni, hogy fokozódni fog az ilyen mértékű olajfogyasztás?
Sziasztok! 7gen 2.4 accordban, vegyes használatnál, dinamikusan vezetve soknak számít 10000km-es csere periódus alatt annyi olajfogyasztás, hogy a nívón a max-ról kicsivel min fölé megy szint? (Motul 0w30).