Nincs igazán tapasztalatom ezzel. Katalizátort egyértelműen kicsinálja rövid időn belül, akárcsak a gyári kipurendszert. Norbi napokig beszélgetett a holland tunerrel. Én ugyanúgy nem tartom egy értelmes dolognak, de hidd el az emberek 90%-a erre vágyik. Mivel mindez motorféknél történik és max utógyújtáson ahol a kipuszelep már nyit így a motorra talán kevésbé van hatással vagy max a kipuszelep amit nagyobb terhelés éri.
élettartam szempontjából mit jelentenek a hanghatás miatt megjelenő kontrollálatlan gázlengések a kipufogó rendszerben/kipufogó oldalon/általában motor oldalon...
mert ha tippelnem kellene a gyártók igyekszenek ezeket minimalizálni és minden kontrollálatlan elemet kiiktatni amit csak lehet...
és nem csak emissziós okok miatt...
Timié azért kicsit más tészta, bár abban is lenne még bőven szerintem. Csak ahhoz már padon kéne programozni, hogy minden extra LE meglegyen, de a min 3órás pad bérlés nem éppen olcsó dolog ... nyitok egy adománygyűjtést, hogy jövőre legyen saját pad és akkor olcsóbb lesz
Van Drie Tuning szerint Norbi autója 9-10 közöttit kellene tudjon így ahogy van ha minden ideális. Sajna szerintem még így is sokat veszt ha a hőfok nem a megfelelő kint vagy a motortérben. Még faragunk rajta majd egy kicsit. (pl nem full padlónál már vesz vissza a powerből).
Ha már beszélgetünk egy gyári FK2 13.8 körül van 100-200-on. Norbi meg most 11.2-ket csinál amit ha odafigyelne 10.5-re lehozhatna.
Pár hete beírtam, hogy a progizott de minden másban gyári kocsi tud 5. fokozatban (!!) 12.7 sec.
Azt érdemes hozzátenni, hogy ezek telefonos mérések, amik ugye általában 1 Hz-es GPS jellel mennek, ergó ezek a számok elég erősen tájékoztató jellegűek...
Jó hát múltkor volt valami sufnituning e36 ezen a csatornán, ami "törte a féltengelyeket meg zabálta a gumikat, csak keresztben lehetett vele menni", aztán 11-et gyorsult 100ig slick gumikon, de még annak is "simán megvolt" az 530d, aztán lehet igaz, csak az tempomattal gyorsított (ha gyorsított) és közben mozartot hallgatott
Ez a 100-200 már közelít egy rendes V8 6.3 AMG mercit, sornéggyel, elképesztő. Nem tudom mennyibe került, meg mennyire tartós, megéri-e, de ez 100 felett kurvanagyot megy, hogy alatta mennyire élvezet használni nem tudom, én jóval gyengébb FWD járgányomat 1-esben nem is forszírozom mert rühellem hogy nem tapad be, hanem csak csúszkál.
De ha így menne az autóm szerintem mindig 200al mennék
Erre a 100-200 sprintre is azt írták, hogy semmi extra... Az öreg E60-as bmw is tudja ezt vagy kb. bármelyik hasonló kategóriájú autó ha meg van írva. Sőt volt aki azt írta (exHonda-s) hogy a focus RS pl. lelépné.
Ilyen ez sajna.
Negyed mérföld 14.11. Lacházán a gyári is annyit megy. A hangjáról meg az a vicc jut eszembe , hogy van egy srác amerikában aki minden autó hangját megismeri hunyott szemmel. Elmegy mindenféle autó elötte és mondja is. Aztán hoznak neki egy trabantot. Elmegy az is mire megszólal: ne vicceljetek már! Vödröt húztok madzagon Na ez kb olyan kateg. Amúgy jó lenne de a hangja penetráns