Kompressziómérésnél ha jók a felső gyűrűk akkor tökéletes lesz az érték, de az olajlehúzó gyűrűk legalul attól még ugyanúgy beéghettek a helyükre.
Ahogy itt is látszik: 1,7 FRV 164e km-nél.
Szerinted gyűrű? Kompresszió méréssel kellett volna kezdeni A tömítettlenség hibát a hengerfejen vagy a tömítésen nem lehet látni? Valami apró égés, vagy elszíneződés nyomra gondolok. Remélem meg lessz a hiba oka.
Nyomáspróba. És egy jó tipp az egr szelep tömítését cseréljétek ki, mert ott át tudja nyomni a vizet a szívósor felé. Általában nem a szelepszár szimmering a fő ok, csak azt egyszerű cserélni.
Hengerfej leszedve:-dugattyú tető, -égéstér, -egr szelep, járatok, - szelephát kokszosak, szelepszár szimering hiba a fő ok.A dugattyú illeszkedése a hengerbe viszonylag jó, a hengernek válla nincs. A szerelő azt mondta, ha nagyon kellene tippelni, akkor kb. 200ekm. tippelne erre a motor állapotra. Sajnos vizuális nyomot nem talált arra, hogy hol ment bele az égésgáz a hűtőrendszerbe. A további munkákra a hengerfej egy gépműhelyes szakembernek átadva. Itt tartunk most. Kérdésem az lenne, hogy van valakinek tapasztalata erre a vizuális hengerfej hiba feltárásra, vagy csak a nyomáspróba hoz eredményt?
Sziasztok! D16V1 2005-ös EU Civic-em hengerfejes lett ( kiegyenlítőbe nyomja a vizet, ill buborékol is, hűtőrendszer tisztítva, hűtősapka, termosztát cserélve ) A közeli napokben lessz hengerfejezve: - tömítés csere, hengerfej síkolás, szelepezés, szelepvezető, szimering csere. Azt szeretném kérdezni, hogy a hengerfej csavart is kell cserélni? A munka elkészültével a hengerfej csavarokat kb. 1000 km múlva újra kell húzni? A munka, és az alkatrész kb. mennyi? Az autó egyébként 5 éve van nálam , ez alatt kb. 20ekm ment, most 150ekm mutat az óra. Van valakinek tapasztalata, hogy általában mennyi km után lessz hengerfejes egy átlagos használatú Civic? Ha tudtok további "okosságokkal" segíteni akkor tegyétek meg. Előre is köszönöm. Üdv: Tibor