Nem csak erre válaszolva, hanem az előzőekre is.
Nekem is volt egy 90 lovas EP1-em, most meg van egy 1.3-as Jazz.
Mindkettőnek megvan az előnye / hátránya.
A 90 lovas Civic jobban megy, még úgy is, hogy nehezebb kb. 100kg-mal. Kényelmesebb, sportosabb, nem úgy érzed, hogy bakháton ülsz, mint a jazznél. A jazz hosszútávon kényelmetlen. Nyomatékmaximumot hamar eléri, így tényleg jól lehet vele a forgalom tempóját tartani városban, ez nagyon szerethető benne, viszont hamar elfogy, 2500 fölött semmi, hiába nyomod. Összehasonlítva az új (2017) Jazz 1.4 VTEC -kel. Ég és föld, a GD jazz jobban autózható, az újnál úgy érzem, hogy agyon van fojtva, hiába 100 ló. A hangját is említettétek, szerintem ugyanaz lehet az 1.5 Dynamicnál is. Valóban érdekes. A 100 ló nem érződik. Viszont sokkal autószerűbb, igényesebb beltere van, kényelmesebb az üléspozíció, 6 sebesség miatt pályán is jobb. A GD az 120-ig oké sztem, 130-nál már nem érzi jól magát ő sem meg én sem. (Viszont a CL9 meg itt érzi a legjobban magát szóval probléma megoldva )
A GD -nek a fogyasztása BP -n csak munkábajárással, dugóval, úgy , hogy nem lehet sokat menni egyenletesen 8.2 - 8.5. Tehát nem jó. Ha már van benne 1-2 hosszabb táv hétvégén akár városon belül is, akkor lejön 7.2 7.5-re.
Az 1.5 Dynamicról egyéként írták többen, hogy csalódás. El tudom képzelni, hogy miért, a 100 lovasból kiindulva.
Ja és a Dynamic felszereltség egy vicc, főleg annyiért amennyibe kerül. Csak tekerős klímás van.
így van, ha választani kellene a Civic 90 lova és a Jazz 83-ma között, akkor én is a Civic-et választanám.
De ha beleülök a kis Jazz-ba, egyszerűen nem lehet nem szeretni, annyira kis kezes valami, könnyen kezelhető, annyira arra van kitalálva, amire való, hogy nagyon. Semmi extra, meg szinte semmi "boogie", semmi VTEC, de mégis kedveled.
De azért a későbbi VTEC-es modelleket kipróbálnám, főleg az 1.5-ös 131lovast 6-os váltóval, azt azért már biztos lehet élvezni is.
Köszi a leírást, ezért hasznos a fórum. :-)
Én is az itthoni Bravoval hasonlítanám, ami ugyanúgy 1.4i 90 ló, s hasonlóan alul harmatos, felül meg hasít. Közlekedni a Jazz karaktere a jobb, az autób.zi lelkünknek viszont az utóbbi. :-)
Nekünk is van itthon egy és vezettem is többször, (konkrétan nem az enyém) meg volt 1.4-es Civic is 14 évig, leírom a tapasztalatokat, ha gondolod.
(ha nem, akkor is )
Az 1.4 Civic (7gen) ugye valóban 1.4-es és 90 lovas, ami simán többnek tűnik elsőre, de a Civic alul gyengébb és könnyebb is volt vele lefulladni mint a Jazz 1339 m3-jével és 83 (vagy 84) lovával. Persze a Civic meg fent megy jobban, ez egyértelmű.
Ellenben egy Jazz nagyon okosan van hangolva, igazi kis városi szütyő. Nem tudom pontosan hol, de nagyon lent megérkezik a max. nyomatéka és a 83 ló is sokkal hamarabb jelentkezik. Így lentebb el lehet váltani és ezért legalább úgy, ha nem jobban lehet vele haladni, ráadásul kisebb fordulaton.
Felesleges is feljebb pörgetni 3-4000-nél, még előzésnél is, mert kb. itt jelentkezik a max. teljesítmény, de ezután ugyan megy még fel a fordulat, (asszem 6000-rig kb.) de azon kívül szó szerint SEMMI nem történik, csak stagnál.
A másik, hogy a Civic sem éppen volt egy elb*szott motorral szerelt valami, de a Jazz 8 gyertyás, 8 szelepes kis blokkja valami extra kis precíz valami, tényleg egy nagyon eltalált/kitalált blokk.
Az adatai valóban sivárnak tűnhetnek, de mentem öcsém után a 2.0-ás Accorddal és nagyon nem is nyomta előttem, csak haladt szépen, hát össze kellett kotornom az Accord 155 lovából legalább 130-at, hogy tartani tudjam az iramot.
Üdvözlet a topiklakóknak, mi is megvettük életünk első Jazz-ét. Anyának városi rohangálós, gyerkőcöket szállítmányozó, bevásárlós és költözködős (brutál hely van benne!!!!!) járgány. Ma hoztam haza és végig vigyorogtam, igazi kis seggrakéta!