Süsd meg az Accord topicban vagyunk azért jön föl Na de rosszul írtam van egyetlen egy apró különbség nonFL és FL accord között műszakilag az pedig a pillangószelep mérete. Ne kérdezd miért de a FL-é nagyobb ha jól tudom. De se lóerőben se menetteljesítményben nem jön elő sőt... Ezt leszámítva plág és pléj a két autó műszakilag.
A többi accord generációt nem ismerem mert nem volt olyanom Angol civichez tudnék még hozzászólni meg az 5 genhez mert az meg asszonykának volt sokáig még mikor udvarolgattam
Általánopsságban írtam, de mindig a 7 gen Accord jön mint ellenpélda. Akkor tekintsünk el a 7 gentől. Többi Accord generációnál mi volt?
Mondjuk az is árnyalhatja a képet, hogy egy relative a konkurensekhez képest rosszul fogyó modelnél lehet hogy tényleg kizárólag a költségcsökkentés a szempont, míg a "jól" fogyó modelleknél meg belefér a valós javulás is.
Igen a 9 gen vs 10 gen kivétel, de mivel elcsúsztak a CTR-el ezért jött ki így. Mondjuk ne is elcsúsztak vele, hanem inkább a 10 genbe fejlesztett motyót belepattintották a már éppen kifutó FL 9 genbe. De mint viselkedési minta próbáltam érzékeltetni, hogy ez tudatos lehetett a Honda részéről.
Azt se felejtsük el, hogy a Honda évente 2x árat emel. Ergo mire eljutunk 2-3 év alatt az FL-ig addig már legalább 5-10%-al drágább is lesz az adott model és a felszereltsége is javul. És a 7 gen Accord kivételével eddig az FL-ekben szerintem sok olyan dolgot javítottak ami a 2-3 év tapasztalata alapján kijött és érdemes volt hozzányúlni.
Én így látom.
Ez nem mindig van így sőt... Most a CTR-re se pont ez a példa illik amit írsz, hogy FL meg FL elötti hiszen más generációkról beszélünk. Nem volt olyan, hogy non FL 9 gen CTR. Inkább a sima 1.5 10 gen civicet kellene most megvizsgálni hiszen most jön/jött egy ráncfelvarrás ,hogy áll-e amit mondasz, hogy jobb lett-e mint eddig volt.
Egyébként meg volt egy műsor ahol autótervezők elmondták, hogy ez egy mítosz, hogy az FL jobb mint a non FL. Igen vannak dolgok amiket ha nem jó és visszajelzéskeket kaptak a szervízektől, userektől akkor javítják. De sok esetben a FL autók egy költségcsökkentésen is keresztülmennek. Rájönnek ugyanis, hogy kár alkatrészeket túltervezni ha megfelel egy "silányabb" olcsóbb is bele. Akár beszállítót is válthatnak emiatt, hogy olcsóbb legyen az a 2-3 év termelés ami a modellciklusból hátravan hiszen már a következő generáción dolgoznak. A FL modelleket meg apró kicsi változtatásokkal teszik kívánatosabbá, hogy még megvegyék az emberek. Ebből gondolhatják sokan ,hogy az jobb de ez a marketing része.
Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.
Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...
Oké, én elhiszek mindent, nem vagyok szerelő, de eddig is az volt a véleményem, hogy a tökömnek sem kéne kettős tömegűvel szerelt autó, ameddig lehet kerülöm.
Ha egy sima lendkerék normálisan meg van csinálva, az is tud olyan jó lenni szerintem mint egy kettős tömegű.
Érdekes pl. hogy a 9gen CTR-nél kettőstömegű volt, de a 10gennél visszatértek a "sima" lendkerékhez. Plusz ez az alkatrész csereszavatos a 9gennel is.
Mint mondtam dízelekhez nem értek és nem is nagyon akarok, de gondolom ott a blokk nagyobb mérvű rázkódása vagy a nagyobb nyomaték, nem tudom mi miatt kell a kettős tömegű, de tény, hogy ott jellemzően jelen van.
Ez az, vártam, hogy valaki beírja ezt a DPF szűrőt, mert nem vagyok egy nagy dízel tudor, de emlékeztem, hogy a rövidtávok főleg a részecskeszűrőnek okoznak gikszert. (ha jól emlékszem ez a kettő egy és ugyanaz)
Rövidtávoknál még arra kell figyelni, hogy hidegen ne nyélgázon induljál és amikor leállsz, előtte járasd kicsit a verdát. (a turbót kímélendő) De ez hosszabb távoknál is ugyanúgy érvényes.
Szóval ha a DPF szűrőt kihagyod az életedből, akkor nagy bajod nem lehet.
(kivéve hogy dízellel jársz, de az már a te bajod. ( ))
Sziasztok.
Nagyon gondolkozom rajta , hogy a 7es 2.4 AT Accordomat lecseréljem egy 2.2 fl dízelre. De viszont munkábajárásnál 10km-nél nem megyek többet , hétvégén azért már a vidéki utak raknák bele a km-t. Sokat olvasom , hogy rövid távra dízelt NE, de én félig meddig arra használnám.
Mi az amitől tönkremehet egy dízel a rövidtávokban?
2020. február 10. 15:17:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #138027 2020. február 10. 11:02:06: megválaszolva Yakumo + által,
→ #138025 2020. február 10. 10:53:19: megválaszolva aS WRX + által,
→ #138024
Felhasználói lehetőségek
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges. Moderáció és szabályok