Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.
Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...
Oké, én elhiszek mindent, nem vagyok szerelő, de eddig is az volt a véleményem, hogy a tökömnek sem kéne kettős tömegűvel szerelt autó, ameddig lehet kerülöm.
Ha egy sima lendkerék normálisan meg van csinálva, az is tud olyan jó lenni szerintem mint egy kettős tömegű.
Érdekes pl. hogy a 9gen CTR-nél kettőstömegű volt, de a 10gennél visszatértek a "sima" lendkerékhez. Plusz ez az alkatrész csereszavatos a 9gennel is.
Mint mondtam dízelekhez nem értek és nem is nagyon akarok, de gondolom ott a blokk nagyobb mérvű rázkódása vagy a nagyobb nyomaték, nem tudom mi miatt kell a kettős tömegű, de tény, hogy ott jellemzően jelen van.
Ez az, vártam, hogy valaki beírja ezt a DPF szűrőt, mert nem vagyok egy nagy dízel tudor, de emlékeztem, hogy a rövidtávok főleg a részecskeszűrőnek okoznak gikszert. (ha jól emlékszem ez a kettő egy és ugyanaz)
Rövidtávoknál még arra kell figyelni, hogy hidegen ne nyélgázon induljál és amikor leállsz, előtte járasd kicsit a verdát. (a turbót kímélendő) De ez hosszabb távoknál is ugyanúgy érvényes.
Szóval ha a DPF szűrőt kihagyod az életedből, akkor nagy bajod nem lehet.
(kivéve hogy dízellel jársz, de az már a te bajod. ( ))
Sziasztok.
Nagyon gondolkozom rajta , hogy a 7es 2.4 AT Accordomat lecseréljem egy 2.2 fl dízelre. De viszont munkábajárásnál 10km-nél nem megyek többet , hétvégén azért már a vidéki utak raknák bele a km-t. Sokat olvasom , hogy rövid távra dízelt NE, de én félig meddig arra használnám.
Mi az amitől tönkremehet egy dízel a rövidtávokban?
2020. február 10. 15:17:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #138027 2020. február 10. 11:02:06: megválaszolva Yakumo + által,
→ #138025 2020. február 10. 10:53:19: megválaszolva aS WRX + által,
→ #138024
Felhasználói lehetőségek
A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges. Moderáció és szabályok