Mennek a találgatások, hogy hibásan jelez a műszer, meg hogy nem nullázhattak előző olajcserekor, de sajnos a tulajdonos azt mondta, hogy a nivót is nézte szal nem fals riasztás.
Itthon én még nem hallottam olyan (ha CTR ha nem) hogy az új turbós motorok ennék az olajat. Talán azért mert gyári 0W20 vagy azzal egyenértékű más 0W20 kerül bele?
Amúgy 10 genben van egy probléma, hogy az olajszint jelző bejelez, mert szerinte alacsony a szint, viszont ha ránéz az ember fia a nívópálcára akkor meg tele van. Ez a jelenség inkább autópálya tempónál jön elő egy idő után, konstans sebességnél.
Nem egy embert beszaratott már.
A gépkönyv átnézésén már rég túl vagyok.
Ott aztán minden érték van kb.
Azzal nem vagyok előrébb túlzottan. Sőt, ez egy általános 8 gen. Civic gépkönyv (5 ajtós modellekhez) amiben pl. a typeR nem is szerepel.
Van külön egy manual a typeS és typeR modellekhez amiben sztem. nagyjából ugyanez lehet, viszont ott pl. a 0W20-as olajra azt mondja, hogy typeR-be ne!
Alap, hogy a motul olajválasztó nem egy vakon követendő vmi.
A technikai adatlapot viszont korrekt hogy megadja.
A Honda által kiadott bulletin az ami a 0W30-at és az 5W40-et ajánlja a typeR-be.
"A honda nem tesz említést arra vonatkozólag, hogy csak és kizárólag a MOTUL olajgyártó ajánlása a mérvadó."
Nem is állítottam sehol az ellenkezőjét!
Ez az én döntésem, hogy motul olajat szeretnék, de szóba jött pl. az Eneos Sustina is, de az kb. még hígabb mint egy átlagos 0W30 olaj...
Amúgy meg hogy a Toyota tudja-e mi kell bele vagy sem az egy jó kérdés.
A németországi meg egyes magyarországi Honda szervizek nem tudják. simán beleteszik az 5W40-es olajat az új 10 gen. Civic-be (1.5T) és a tulaj meg panaszkodik, hogy eszi az olajat nem kicsit, pedig csak 80 ezer km. van az autóban...
Olyan szinten fogy hogy 1500 km. alatt max-ról lement a szint annyira, hogy check bejelzett hogy oil level low...
A 10 gen. csoportban lassan heti szinten felmerülő probléma ez az olajfogyasztás dolog sajnos.
Szal igen. Attól mert márkaszerviz simán beleteszik a nem megfelelőt...
Az általad felvázolt probléma azért létezhet, mert nem a gépjármű kezelési kézikönyvét nézed.
A KÉZIKÖNYV egyértelműen leírja, a 346. oldalon a karbantartás címszó alatt, hogy 0w-20 - tól 10w40ig bármit tehetsz bele, de 10w40 esetén csak mínusz 20 fokig.
Ez alapján, az én értelmezésem szerint, a 30as melegoldali viszkozitás PONTOSAN középen helyezkedik el, de alapvetően magyar éghajlaton a hideg oldali 5öst is nevezhetjük középútnak, de nem hiszem hogy a 0-val nagyon nagy kárt okozna.
A honda nem tesz említést arra vonatkozólag, hogy csak és kizárólag a MOTUL olajgyártó ajánlása a mérvadó. A Motul a saját termékei közül ezekkel a termékekkel vállalja azt, hogy a gépjármű motorja megfelelően üzemel, károsodást nem szenved el.
Mellesleg megjegyzem, édesapám új toyotájában a szervízkönyv külön kiemeli hogy a gépjárműben 0w16 olaj van, az kell bele pukntum, nincs is benne akternatíva, a motul az olajválasztójában nem is hozza a 0w16 olajat, pedig gyártanak ilyet.
Lehet, hogy a toyota sem tudja hogy mi kell az általa gyártott motorba, neadjisten nem is látott még ilyen motort ??
Vagy esetleg a Motul olajválasztója nem tökéletes ?
A lentebb említett értékek mind a gyári ajánláson belül vannak.
(Itt nem arról van szó, hogy pl. 10W60-ast szeretnék bele tenni, miközben a szervizkönyv rohadtul nem is írja hozzá)
Az első hsz-emben írtam is, hogy ajánlja hozzá a 0W30, 0W40, 5W30 és az 5W40 olajat is.
A kérdés csupán annyi hogy miért pont a két "véglet" van (0W30 és 5W40 - ami merőben két qrvára különböző olaj és ehhez nem kell olajmérnőknek de még csak fotel szakértőnek se lenni) mint ajánlás a bulletinekben is.
Máshogy fogalmazva a gyári értékeken belül vagyunk de ez már rohadtul nem a minimális eltérés.
És nem, nem vagyunk okosabbak mint a mérnökök, a specifikáció pedig valós, nem rész vagy kitalálta, illetve mindenki számára elérhető mert pl. a motul nyilvánosan is kiadja. Bármikor bárki által hozzáférhető.
Én se. Olyan problémára keresünk megoldást, ami tulajdonképpen sohase volt probléma. Annyit sejtek, hogy a gyári előírást szakemberek határozták meg, olyan háttér tudással amivel egyikőnk se rendelkezik.
Ha a gyári értékeken belül maradunk, vagy minimálisan térünk el attól akkor abból baj nem lehet, a többi, ami arról szól hogy majd mi okosabbak vagyunk tesztek, leírások, hiányos illetve rész specifikációk alapján elméleteket gyártunk úgy, hogy nem ismerjük az egész, meglehetően komplex rendszert nem biztos hogy jóra vezet.
As you can see from these actual Engineering test values, all the 5W30 oils provide better wear protection than any of the 0W oils. But even so, any of these oils would be acceptable for normal daily driver use. However, for highly loaded High Performance applications where the best possible wear protection is desired, the obvious choice would be 5W30 Pennzoil Ultra, API SM or 5W30 Mobil 1, API SN, which are the only oils in this test that provide INCREDIBLE wear protection."