A futár/csomagküldő szolgálatok gyakran barterolnak egymás között, ha egyik túltelített, akkor passzolja a másiknak, sőt soknak állandó szerződésben van alvállalkozója is erre a célra.
Meg helyzettől függően lehet ők végzik a vámoltatást meg a behozatalt, de Magyarországon belül már a Magyar Posta feladata kihozni neked címre a csomagot. (MPL) Ki mit fizet, amikor neked feladja a csomagot.
Most ezt a GLS hozta, máskor a Dhl.. ezek voltak a legdrágábbak... mikor meg a Posta, az a legolcsóbb , az ilyen 1300 ft körüli érték volt, igaz 2-3 éve .
ezek elvileg fix számok, de annak fügvényében változhat ki hozza ki, csinálja a vámkezelést.
Máskor aszem itt irta valaki, hogy át lehet ilyenkor kérni akár mondjuk a DHl-től a Posához... és akkor a posta felé kell fizetni, ahol meg olcsóbb.
Ha vámolás alá kerül bármi, (Áfát fizetsz a termék, illetve a szállítás költsége után) akkor van vámkezelési költség is, ami az én legutóbbi tudomásom szerint 3500Ft, de lehet ezek szerint emelték 2020-ra VAGY a vámoltatást neked egy cég intézi (DHL, satöbbi/bármimásilyesmi) akinél ez lehet simán magasabb.
Nekünk bármikor vámolás alá került rendelt termék, ez volt a fizetendő. (Áfa + 3500Ft vámkezelési költség) én őszintén erről az 1300Ft-ról nem hallottam sosem és nekünk is majdnem mindig a Posta hozza ki a vámolt cuccot. (nagyrészt figurák Japánból, amikről nálunk szó van)
Tuti volt már téma a vámkezelési eljárás cimszó alatti pénzlehúzás.
Vettem egy alkatrészt, ami nem érte el a vámértéket de az áfát ugye meg kell fizetni a termék ára és a szállítás után, amivel nincs is gond!
De mikor vámértéken aluli összegű dolognál még kifizetettnek pluszba 4205 ft -ot vámkezelési eljárás címszó alatt, az marha bicskanyitogató szerintem, főleg ha ezt a posta hozza akkor meg 1300 ot számol :/
Kinek milyen tapasztalat van ezzel kapcsolatban , legális dolog ez egyáltalán?