Én beszéltem anno doctronic-al, ő mondta hogy egy sima k-pro ecu meg kipuf és érezhetően jobban megy az autó. Sőt ha kell 6. akkor az is megoldható és még váltót sem kell cserélni.
Szia, jutottál valamire a terveddel? Lett EV1 - TypeR konverzió? Vagy nem fogtál bele? Van egy EV1-em, ami jó és szórakoztató, de kellene tőbb teljesítmény, értelmesen. Vizsgáztathatóan.
Nálunk két komoly szaki van a témában és mind a ketten azt mondták, hogy ne is kezdjek bele...
Pedig egy komoly Cold Air Intake + full kipuff és K-PRO, nem tehet rosszat, bár a kérdés inkább az, mit és mennyit nyernék vele. Ár / érték arány szerintem horror.
Köszönöm a tanácsokat. Mint már említettem ez még csak terv, közel sem biztos, hogy megvalósul. Ezért is dobtam fel a témát, hátha valaki érdemben hozzá tud szólnni.
A Google-t már én is néztem, ott is hasonlókat olvastam. Szóval még alaposan megrágom a dolgot. A végén még lehet, hogy ATS lesz belőle.
Olvasgattam, kérdezősködtem a témában.
Óriási szopás. Időben is, pénzben is. Nem tudom mennyire vagy türelmes, ügyes.
Mit csinálnál meg és mit csináltatnál?
Ha csináltatsz ki fogja megcsinálni, aki ért hozzá (biztosan-jogosan drágán) vagy nem annyira drágán de el is bassza.
Mennyibe kerül az átalakítás? (honnan lesz külön hf?)
Kell hozzá K-Pro,kábelköteg, fék, futómű, kipufogó, váltó, apróságok.(hűtő?)
Nekem Si-m van, nem sok a különbség. 1 millából meglenne. (fék, futómű, hűtő, kipuf nekem megvan) (ha végképp megőrülnék akkor inkább turbósítás ennyiért)
Vagy ha veszek egy komplett motort és az enyémet sikerülne? eladni, akkor 6-7 ezer.
Vagy eladom az autót és szopás nélkül ugyanennyi pénzel átülök.
Ha tudsz angolul olvass utána. Google több találatot is kiad. Pl.: K20a2 head on a3
Gondold át alaposan. Ha mindenképpen több erő kell, akkor nézz egy másik paripát. ATR-ATS
Vagy egy játszós ez mellé....
A valódi cél egy Civic EV1-re épülő, ha akarom családi ötajtós, ha akarom sportos ötajtós(főleg mikor egyedül megyek) autó. Ami az EP3 futóművével, fékjeivel, váltójával és teljesítményével rendelkezik.
Legalábbis ez a terv. Aztán az már más kérdés, hogy mi valósítható meg belőle és mennyiért. De egyenlőre még csak az információ- és a pénzgyűjtés fázisában tartok.
Miért?
Leginkább, mert a jelenlegi Civic EU8-ból költséghatékonyan nem igazán lehet plusz lóerőket kisajtolni. Ezért lépnék egyet előre motorikusan(EV1 vagy EP3). Viszont kellenek a hátsó ajtók is, mert elég sokat utazunk 4-5 fővel(Type-R kilőve). Plusz: a 7gen Civic formája bejön és hosszútávra tervezek(kb. 5-6 év).
Miért nem veszel külön egy Type-R-t a jelenlegi mellé?
Egyrészt, mert nincs 2 millióm egy Type-R-re, másrészt úgy gondolom az átalakítás és vizsgáztatás költségei jóval alacsonyabbak, mint 2 millió. Plusz: egy autót olcsóbb fenntartani, mint kettőt.