HONDA fórum
2024. november 17. vasárnap, 11:51,  Hortenzia, Gergő Legújabb regisztráltunk: eszgabi1 0 



Téma neve

#137929 LINSZTER +  2019. december 10. 12:18:56 re: #137927 (teletxt 0 )  ←  ‹›  +3 | rejt
Ez is állandóan feljön. Én 2016-ban ültem 1.5T CVT-ben ami akkor 29PSi nyomással ment (Stage2 program 21PSi), akkor itthon még nem is lehetett kapni 1.5T-t. Az autó azóta is fut minden gond nélkül. Ott van lentebb az amcsi "Survey" ahol mindenki leírta mennyit ment a "húzott" programmal és milyen problémái voltak. A Stage2 totál nem egy kihegyezett program, annak módosításával simán lehet még többet kihozni belőle.
De érdemes megnézni PRL-t és Maperformance-ot akik 500+LE-nél tartanak meg 10-es időnél. Maperformance-nál 573LE felett eltört az olajpumpa. Blokk, főtengely, hajtókar, dugó mind gyári, hengerfejben volt csak módosítás. Szóval ennyire van csak túlméretezve.
Aki aggódik a túlméretezés vagy a garancia miatt az ne tuningoljon. Nem kötelező. Viszont ha van olyan akit meg érdekle és nem foglalkozik ezekkel, annak nem kell magyarázni, hogy "de hát a garancia", meg "mi lesz ha nem bírja"....stb.

#137927 teletxt 0  2019. december 10. 12:00:23 re: #137925 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A másik kérdés, hogy fogja-e bírni a motor + hajtás a megnövekedett terhelést.
Aki ismeri az autóipart, azt tudja hogy ez olyan iparág, ahogy az egyik legtöbbet költenek kutatás + fejlesztésre.
Mielőtt kijött az X gen civic, nyilván megnézték hogy mit kínál a konkurrencia, szondáztatták a lehetséges vásárlói fókuszcsoportot, hogy mit szeretne. Adott volt hogy bizonyos környezeti normáknak meg kell feleljen a motor, és hogy minél kisebb változtatás nélkül, a világ minél több pontján eladható, és viszonylag olcsón gyártható legyen.
Meghatároztak bizonyos sarokszámokat, aztán kiadták a mérnőkcsapatnak, hogy ilyen-és-olyan elvárásoknak megfelelve, bizonyos költségkeret mellett, tervezzenek egy motorcsaládot.
Egy jó ideje már mident számítógépekkel terveznek, és az elhasználódást is számítógépekkel szimulálják.
Ez miatt sokkal pontosabban be lehet lőni, hogy milyen "ráhagyással" tervezzenek meg egy motort, meg a hajtás alkatrészeit. Nyilván van benne ráhagyás, de tutira nem annyi, mint amikor huszon éve akartak tartósra tervezni valamit,
mert akkor sokkal inkább túlméretezték az alkatrészeket, mert nem volt pontos szimuláció.
Hogy most mekkora ez a ráhagyás, az nyilván csak a mérnökök tudják.
2019. december 10. 12:18:56: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137929 

#137925 Szabb +  2019. december 10. 11:27:40 re: #137923 (teletxt 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ez sajnos benne van a pakliban.
Aki ilyesmire adja a fejét az számoljon ezzel.
A tuningra nincs garancia. kb. sehol.

Tőlem is szokták kérdezni, hogy a flashelésre vállalok-e garanciát. Persze, arra hogy megcsinálom igen. :)
Viszont azt nem várhatja el senki, hogy egy 15 éves több 100 ezer km-t futott autóra garanciát vállaljak. :)
(nem tudom hogy használták, nem ismerem az előéletét, miket csináltak vele az előző tulajok, mit tettek bele mit nem, vagy mi van ha pl. olaj nélkül jár vele, vagy szar olajjal és ez miatt beáll... stb. stb. stb. stb.)

ez most igazából nem neked szól csak úgy általánosságban.

amúgy ha ktunered vagy flashprod van akkor se vagy 100%-os "biztonságban" mert ott is előfordulhat olyan hiba hogy pl. nem kommunikál a ecu meg a prog. eszköz és akkor a szervizben simán látni fogják, hogy nem gyári a történet.

Tuti garancia még akkor sincs ha full gyári az autód. Amit írnak is, hogy egy overrev. vagy félreváltás stb. stb. amit látni fognak és már ugrott is a gari.

amúyg szerencsére nem jellemző hogy ezek széthulljanak.
2019. december 10. 12:00:23: megválaszolva teletxt 0  által, → #137927 
2019. december 10. 11:36:49: megválaszolva teletxt 0  által, → #137926 

#137923 teletxt 0  2019. december 10. 10:33:50 re: #137920 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezzel a visszaírással annyi gondom hogy nem tudom mennyire életszerű a példa:

Megyek valahol, az autó "vészüzembe" kapcsol, vagy valamiért leáll, elmegy az ereje. Félreállok. Lényeg a lényeg, ha van még garim, normál esetben, hívom az asszisztanciát. De ha moddolt az ecu, akkor előtte téged hívlak fel, hogy mielőtt beszállíttatom a szervizbe, töltsd vissza a gyári programot, nehogy megnézzék, és kiderüljön a turpisság. Ekkor te fogod magad, autóba ülsz, és odajössz visszaírni az ecut? Vagy kiszerelem az ecut az út szélén, elviszem hozzád, te visszaírod, majd visszamegyek az autóba visszaszerelem, és utána hívom az asszisztanciát? Vagy ha már bent áll a szervizben, akkor megkérem őket, hogy mielőtt bármihez is nyúlnak, engedjenek téged oda, hogy "diagnosztizáld" az autót?
Ha én veszek magamnak egy ktuner 1.2 vagy v2-es modult, akkor egyszerűbben eltüntethető a változtatás, de ha nem a sajátom, akkor kicsit nehezen kivitelezhetőnek találom vészhelyzetben.
2019. december 10. 11:27:40: megválaszolva Szabb +  által, → #137925 
2019. december 10. 10:57:55: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137924 

#137920 LINSZTER +  2019. december 9. 15:55:33 re: #137917 (teletxt 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért azt bizonyítaniuk is kell, hogy "moddolt" az ECU. Ha vissza van írva gyárira akkor nem igazán tudják ezt bizonyítani.
2019. december 10. 10:33:50: megválaszolva teletxt 0  által, → #137923 
2019. december 9. 17:34:15: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #137921 

#137917 teletxt 0  2019. december 9. 12:21:50 re: #137916 (teletxt 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vitás esetben szerintem elég könnyen előhúzható "moddolt ecu" kártya, ilyen esetben nem tudom kinél van bizonyítási kényszer. Illetve az EU központ kinek a szavára fog adni. Addig meglátjuk hogy a magyar "örli adopter" autók hogy bírják a tuningot, mondjuk 3 éves korukra.
2019. december 9. 15:55:33: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137920 

#137916 teletxt 0  2019. december 9. 12:13:55 re: #137903 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az új Civicre 3év (teljeskörü)+5év(motor, hajtás, elektronika) év garancia van, ha gyári szervizbe viszed időre.
2019. december 9. 12:21:50: megválaszolva teletxt 0  által, → #137917 

#137903 Yakumo +  2019. december 6. 18:40:31 re: #137878 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A reflash-eket vagy tuningot, ahogy tetszik, nagyobb számban azért a garancia idő lejárta után szokták csinálni, mert lehet hogy csak akkor veszhet el hivatalosan, ha bizonyíthatóan attól van bármi műszaki hiba, de a gyakorlatban ez úgy működik, hogy meglátják az átírt progit és már ugrott is.
Ugyanis arra bármi ráfogható, hogy a plusz teljesítmény/igénybevétel miatt ment szét.

(ha olyan megy szét, aminél vélhetően nem néznek rá a computerre, pl. futómű alkatrész, stb. akkor simán él majd a gari ettől függetlenül)

És tényleg nem vagyok tuning ellenes én sem, csak a tények azok tények. Aki garanciás autót tuningol, annak tisztában kell lennie a garancia elvesztésének kockázatával. Ennyi.
Csak gyári tuning cégek által végzett programozás lesz garanciás, (AMG, stb.) bármi ezeken kívül, ami úgymond "külső beavatkozásnak/módosításnak" számít, pedig soha az életben.

Ezzel együtt én simán hiszem, hogy amiken normálisan meg lett csinálva a programozás, az életben semmi baja nem lesz attól, csak élvezhetőbbé válik az autó és ennyi.
De ha meglátják, attól még ugrik, de minimum ugorhat simán a garancia.
2019. december 9. 12:13:55: megválaszolva teletxt 0  által, → #137916 
2019. december 6. 18:46:53: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137904 


2019. december 6. 18:42: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#137878 White +  2019. december 6. 12:58:10 re: #137870 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A gari is marad?
2019. december 6. 18:40:31: megválaszolva Yakumo +  által, → #137903 
2019. december 6. 13:03:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137879 

#137870 LINSZTER +  2019. december 6. 11:36:12 re: #137868 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ha kell intézek neked 1.5T-t szalonból úgy, hogy már eleve erősebb :D
2019. december 6. 12:58:10: megválaszolva White +  által, → #137878 
2019. december 6. 11:47:11: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137872 

#137868 Dontwalk +  2019. december 6. 11:33:06 re: #137867 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt el tudom képzelni. De lentebb írtam mi még a bajom.
2019. december 6. 11:36:12: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137870 

#137867 LINSZTER +  2019. december 6. 11:21:39 re: #137866 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
A Civicre olcsóbb a reflash mint az Accordra. És ott ég és föld van a gyári és a reflashelt között.
2019. december 6. 12:08:13: megválaszolva wierra +  által, → #137873 
2019. december 6. 11:34:47: megválaszolva grego +  által, → #137869 
2019. december 6. 11:33:06: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137868 

#137866 Dontwalk +  2019. december 6. 11:15:51 re: #137865 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te meg még tuti nem mentél reflash-elt accordal vagy ellene [SMIL:/smile5.gif] Tavasszal egy zsír új Skoda Superb 4x4 biturbo-val mentem tök ugyanazt a német autobahnon. Ő is azt hitte öreg accord mit akar... De szeptemberben összeakadtam egy 1.5 T civickel is a miheztartás végett leírom. Alulról lehet elindul mert megfújja a turbo ott 3-4000-ig nem mentem el. Aztán agyőt intettem neki....
2019. december 6. 11:21:39: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137867 

#137865 glPopMatrix +  2019. december 6. 11:07:29 re: #137857 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vezettél már 1.5T Civicet? Kommented alapján nem. Milyen konkurensek? Szerintem pont, hogy a honda sokkal többet hoz ki egy 1.5 vagy akár 1.0 turbóból, mint általában a többiek a kis turbósokból.
1.5T pariban van a 2.4 Accorddal, alulról sokkal jobban megindul, érzetre is rugalmasabb. Ez egy stage2-vel ott hagyja a cl9-et, még, ha az is reflashelve van. Szerintem nagyon jól eltalálták az 1.5T motort, nincs turbólyuk, majdnem szívó érzéesd van benne, 5000 környékén már elég jó hangja is van és az rendes motorhang, nem hangszóróból bejátszott fake. Ha valami bugit keresel a mai autókban, akkor ezt a civic tudja nyújtani.
2019. december 6. 11:15:51: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137866 

Téma neve

#137857 Dontwalk +  2019. december 6. 09:21:06 re: #137854 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Accordba 1.5 turbo? Még Civicbe is elég karcsúnak érzem ma már azt látva a konkurensek milyen teljesítményű autókat raknak le.
Egy jó 2.0 turbo olyan 260 ló környékén szerintem mindenre elég lenne de olyan meg nincs.
2019. december 6. 11:07:29: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #137865 
2019. december 6. 10:11:31: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #137860 
2019. december 6. 10:08:46: megválaszolva takitaxi +  által, → #137859 
2019. december 6. 09:32:27: megválaszolva LINSZTER +  által, → #137858 

#137854 hrv2003 +  2019. december 5. 18:12:17 re: #137853 (Mitya 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem, sötétkék sajnos de 13e km 1.5 turbó van európában eladó 6m ftbol megáll regadoval. 2018as

De kérdés hogy mennyire lesz eladható ?
2019. december 6. 09:21:06: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137857 

#137853 Mitya 0  2019. december 5. 16:06:20 re: #137852 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
en egyre jobban kivanom ezt a kocsit... :)

nagy szivas lenne hozni belole ?
2019. december 5. 18:12:17: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137854 

#137852 integra_type_r 0  2019. december 5. 09:21:34    ‹›   →  ↑  +8 | rejt

2019. december 5. 19:01:55: megválaszolva Yakumo +  által, → #137855 
2019. december 5. 16:06:20: megválaszolva Mitya 0  által, → #137853 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.39, 0.39, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.097 mp, 25 query