Ez is állandóan feljön. Én 2016-ban ültem 1.5T CVT-ben ami akkor 29PSi nyomással ment (Stage2 program 21PSi), akkor itthon még nem is lehetett kapni 1.5T-t. Az autó azóta is fut minden gond nélkül. Ott van lentebb az amcsi "Survey" ahol mindenki leírta mennyit ment a "húzott" programmal és milyen problémái voltak. A Stage2 totál nem egy kihegyezett program, annak módosításával simán lehet még többet kihozni belőle.
De érdemes megnézni PRL-t és Maperformance-ot akik 500+LE-nél tartanak meg 10-es időnél. Maperformance-nál 573LE felett eltört az olajpumpa. Blokk, főtengely, hajtókar, dugó mind gyári, hengerfejben volt csak módosítás. Szóval ennyire van csak túlméretezve.
Aki aggódik a túlméretezés vagy a garancia miatt az ne tuningoljon. Nem kötelező. Viszont ha van olyan akit meg érdekle és nem foglalkozik ezekkel, annak nem kell magyarázni, hogy "de hát a garancia", meg "mi lesz ha nem bírja"....stb.
A másik kérdés, hogy fogja-e bírni a motor + hajtás a megnövekedett terhelést.
Aki ismeri az autóipart, azt tudja hogy ez olyan iparág, ahogy az egyik legtöbbet költenek kutatás + fejlesztésre.
Mielőtt kijött az X gen civic, nyilván megnézték hogy mit kínál a konkurrencia, szondáztatták a lehetséges vásárlói fókuszcsoportot, hogy mit szeretne. Adott volt hogy bizonyos környezeti normáknak meg kell feleljen a motor, és hogy minél kisebb változtatás nélkül, a világ minél több pontján eladható, és viszonylag olcsón gyártható legyen.
Meghatároztak bizonyos sarokszámokat, aztán kiadták a mérnőkcsapatnak, hogy ilyen-és-olyan elvárásoknak megfelelve, bizonyos költségkeret mellett, tervezzenek egy motorcsaládot.
Egy jó ideje már mident számítógépekkel terveznek, és az elhasználódást is számítógépekkel szimulálják.
Ez miatt sokkal pontosabban be lehet lőni, hogy milyen "ráhagyással" tervezzenek meg egy motort, meg a hajtás alkatrészeit. Nyilván van benne ráhagyás, de tutira nem annyi, mint amikor huszon éve akartak tartósra tervezni valamit,
mert akkor sokkal inkább túlméretezték az alkatrészeket, mert nem volt pontos szimuláció.
Hogy most mekkora ez a ráhagyás, az nyilván csak a mérnökök tudják.
Ez sajnos benne van a pakliban.
Aki ilyesmire adja a fejét az számoljon ezzel.
A tuningra nincs garancia. kb. sehol.
Tőlem is szokták kérdezni, hogy a flashelésre vállalok-e garanciát. Persze, arra hogy megcsinálom igen.
Viszont azt nem várhatja el senki, hogy egy 15 éves több 100 ezer km-t futott autóra garanciát vállaljak.
(nem tudom hogy használták, nem ismerem az előéletét, miket csináltak vele az előző tulajok, mit tettek bele mit nem, vagy mi van ha pl. olaj nélkül jár vele, vagy szar olajjal és ez miatt beáll... stb. stb. stb. stb.)
ez most igazából nem neked szól csak úgy általánosságban.
amúgy ha ktunered vagy flashprod van akkor se vagy 100%-os "biztonságban" mert ott is előfordulhat olyan hiba hogy pl. nem kommunikál a ecu meg a prog. eszköz és akkor a szervizben simán látni fogják, hogy nem gyári a történet.
Tuti garancia még akkor sincs ha full gyári az autód. Amit írnak is, hogy egy overrev. vagy félreváltás stb. stb. amit látni fognak és már ugrott is a gari.
amúyg szerencsére nem jellemző hogy ezek széthulljanak.
Ezzel a visszaírással annyi gondom hogy nem tudom mennyire életszerű a példa:
Megyek valahol, az autó "vészüzembe" kapcsol, vagy valamiért leáll, elmegy az ereje. Félreállok. Lényeg a lényeg, ha van még garim, normál esetben, hívom az asszisztanciát. De ha moddolt az ecu, akkor előtte téged hívlak fel, hogy mielőtt beszállíttatom a szervizbe, töltsd vissza a gyári programot, nehogy megnézzék, és kiderüljön a turpisság. Ekkor te fogod magad, autóba ülsz, és odajössz visszaírni az ecut? Vagy kiszerelem az ecut az út szélén, elviszem hozzád, te visszaírod, majd visszamegyek az autóba visszaszerelem, és utána hívom az asszisztanciát? Vagy ha már bent áll a szervizben, akkor megkérem őket, hogy mielőtt bármihez is nyúlnak, engedjenek téged oda, hogy "diagnosztizáld" az autót?
Ha én veszek magamnak egy ktuner 1.2 vagy v2-es modult, akkor egyszerűbben eltüntethető a változtatás, de ha nem a sajátom, akkor kicsit nehezen kivitelezhetőnek találom vészhelyzetben.
Vitás esetben szerintem elég könnyen előhúzható "moddolt ecu" kártya, ilyen esetben nem tudom kinél van bizonyítási kényszer. Illetve az EU központ kinek a szavára fog adni. Addig meglátjuk hogy a magyar "örli adopter" autók hogy bírják a tuningot, mondjuk 3 éves korukra.
A reflash-eket vagy tuningot, ahogy tetszik, nagyobb számban azért a garancia idő lejárta után szokták csinálni, mert lehet hogy csak akkor veszhet el hivatalosan, ha bizonyíthatóan attól van bármi műszaki hiba, de a gyakorlatban ez úgy működik, hogy meglátják az átírt progit és már ugrott is.
Ugyanis arra bármi ráfogható, hogy a plusz teljesítmény/igénybevétel miatt ment szét.
(ha olyan megy szét, aminél vélhetően nem néznek rá a computerre, pl. futómű alkatrész, stb. akkor simán él majd a gari ettől függetlenül)
És tényleg nem vagyok tuning ellenes én sem, csak a tények azok tények. Aki garanciás autót tuningol, annak tisztában kell lennie a garancia elvesztésének kockázatával. Ennyi.
Csak gyári tuning cégek által végzett programozás lesz garanciás, (AMG, stb.) bármi ezeken kívül, ami úgymond "külső beavatkozásnak/módosításnak" számít, pedig soha az életben.
Ezzel együtt én simán hiszem, hogy amiken normálisan meg lett csinálva a programozás, az életben semmi baja nem lesz attól, csak élvezhetőbbé válik az autó és ennyi.
De ha meglátják, attól még ugrik, de minimum ugorhat simán a garancia.
Te meg még tuti nem mentél reflash-elt accordal vagy ellene Tavasszal egy zsír új Skoda Superb 4x4 biturbo-val mentem tök ugyanazt a német autobahnon. Ő is azt hitte öreg accord mit akar... De szeptemberben összeakadtam egy 1.5 T civickel is a miheztartás végett leírom. Alulról lehet elindul mert megfújja a turbo ott 3-4000-ig nem mentem el. Aztán agyőt intettem neki....
Vezettél már 1.5T Civicet? Kommented alapján nem. Milyen konkurensek? Szerintem pont, hogy a honda sokkal többet hoz ki egy 1.5 vagy akár 1.0 turbóból, mint általában a többiek a kis turbósokból.
1.5T pariban van a 2.4 Accorddal, alulról sokkal jobban megindul, érzetre is rugalmasabb. Ez egy stage2-vel ott hagyja a cl9-et, még, ha az is reflashelve van. Szerintem nagyon jól eltalálták az 1.5T motort, nincs turbólyuk, majdnem szívó érzéesd van benne, 5000 környékén már elég jó hangja is van és az rendes motorhang, nem hangszóróból bejátszott fake. Ha valami bugit keresel a mai autókban, akkor ezt a civic tudja nyújtani.
Accordba 1.5 turbo? Még Civicbe is elég karcsúnak érzem ma már azt látva a konkurensek milyen teljesítményű autókat raknak le.
Egy jó 2.0 turbo olyan 260 ló környékén szerintem mindenre elég lenne de olyan meg nincs.