A ház előtt alapjáraton ketyegtetés nem jó neki.. Kímélő üzemben el kell indulni, hogy minél előbb üzemmeleg legyen a motor. Kieg. fűtés gondolom nincs benne..
mondjuk most reggel hideg van, szóval egy jüó 5-10 percet melegszik a ház előtt, plusz reggel dugóban megyek, este dugóban jövök és a táv 4 mérföld összesen (7.5 km) oda és ugyanennyi vissza.
és van amikor ez 40 percet jelent, araszolva.
mikor vidékre jártam, akkor simán volt 5 liter. most a kompjúter szerint simán van 9 is
Amúgy komolyabban: Mad nem hinném, hogy végigolvasta a beírásomat, mert pont NEM azt írtam, hogy a miénk is 7-8.5-et eszik városban/dugóban mint a kollégáé, hanem 5.8-at (100-as) meg 6.6-ot. (95-össel)
Szóval ezek után tényleg nem tudom mi a nem igazi szegényben, mert öcsém tök meg van vele elégedve meg a fogyasztásával is.....
Jazz-ekben nem vagyok még nagyon otthon, lett most ugye egy ideje a családban, de nem az enyém.
Nekünk 2003-mas van, gondolom ez is GD Jazz, mindenesetre a "nagyobb" köbcentis, nem az 1.2-es, hanem az 1.3-mas (1339m3 vagy valami ilyesmi) 1.4-esnek mondják sokan, de hagyjuk már. 83 lovas, az a biztos.
Ja, manuál ez is.
Öcsém is megy eleget dugóban meg városban vele, de a 7.5, de pláne a 8.5 liter érthetetlenül soknak tűnik neki.
Nála a computer sem csal ennyit, tény hogy kevesebbet számol, de max. 1 vagy 2 tizeddel.
Amit viszont észrevett, hogy valóban érzékeny az üzemanyagra.
V-Power 100-assal kezdett, azzal 5.8 lett teli tank mérés után többször is. (a computer 5.7-et írt)
V-Power 95-tel ez felment (ugyanaz a használat) 6.6-ra. (szintén teli tank mérések, computer 6.4-et írt)
Most arra kíváncsi, hogy vajon sima 95-tel mit fog mutatni, de már most mondta, hogy tuti V-Power 100-as lesz ebből.
Városban járkál reggel és napközben címről-címre és reggel biza ő is becumizza a dugókat, (meg baleseteket) volt, hogy Ecserről 3.5 óra alatt ért be a Rákóczi útra, stb.
Az autóban majdnem biztosan 134.000 km van (valszeg nem lett tekerve, de persze semmi se biztos) és ahogy megvettük ment az olajcsere meg minden csere, ami kellett, Castrol Magnatec 5W30-ast kapott, azzal megy. Mind a 8 gyertya is cserélve lett természetesen. (tudjuk, hogy 0W20-as elvileg a gyári olaj, de a Honda is szélesebb spektrumot ad meg erre is, mint több modellnél, így az 5W30-as tűnt amolyan arany középútnak)
A lényeg, hogy soknak tűnik az a 8.5 liter nagyon.
Persze nem azért írom, hogy belepofázzak, nekem minden mindegy, meg semmi közöm hozzá, hogy ki hogy használja az autóját, csak számunkra ez meglepő, mert nálunk is megkapja az autó cirka ugyanazt (dugók, város, miegymás) és még sincs a fogyasztása közel se ennyi.
Szóval csak őszinte a csodálkozás, semmi más.
Ha már így pörög a topic, akkor bedobok egy GD jazz manual valós fogyit is, hogy ne legyenek illúziók.
Budapest, reggel 7.5km, délután 7.5km, rendszerint 25, de akár 30 perces dugózással: 8.5 L/ 100 km, számolva.
Computer 8.2-t hazudik. Ez teljes tankos városozás.
Ha már van benne autópálya, országút, mondjuk negyed tanknyi, akkor 7.2.
Új érkező a családban, egy 2003-mas 1.3-mas Jazz képében.
Jazz-em még sosem volt, ezért külön vicces, hogy nem is hozzám érkezett, hanem öcsém vett egyet magának, városi/melós járkálósnak.
134.000 vélhetően valós km, belül szép állapot, kívül néhány karc előferdül, meg mivel osztrákoktól jött, így az alját megkóstolta kissé a só, de nem vészes mértékben, meg nem is igazán az esztétika, hanem a funkció volt a cél.
Kezd otthon letisztulni a géppark, az öcsémékhez érkező Toyota Auris után, ez az újabb japán beérkező és mindkettő friccwágen helyére érkezett, előző egy 2-es dízel Golfot váltott, utóbbi Jazz beérkezőnk pedig egy szívódízel VW Caddy-t vált most.
Hiába na, öcsém is kezd öregedni, csak megjött az esze. ( )
Képet is dobok majd a gépparkról meg persze a Jazz-ről, csak költözzek már végre haza......