Persze, logolni tudják és egy turbós autónál azért azt elég könnyű felismerni ha nem gyári Aki ért hozzá az könnyen kideríti. De ott is ugye csak gyanakodtak, mert csak a log alapján a paraméterekből következtetnek. Nyílván ha van speckó eszköz amivel full kiolvassák az ECU-t és azt összevetik a gyárival akkor egyből látni a különbséget.
Mikor az Ádám FK2-je meghalt, még a kezdeti tüneteknél Petiék a szolnoki szervizből, rádugtak valami Honda kütyüt és végig logolták az egész autót menet közben és a log file-okat kiküldték elemzésre. A Honda központja kielemezte a dolgokat és elég sok furcsaság volt az értékekben és maga az elemző faszi beleírta a jelentésébe, hogy annyira zavarosak az értékek, hogy ECU program módosításra gyanakodtak. Ezzel visszadobta a szerviznek, hogy nézzenek utána. Szóval nem tudom pontosan mi van, de azért egy szerviz elég mélyen bele tud látni ha akar.
A Honda nem hinném, hogy kiad bármi olyan eszközt/szoftvert amivel a szoftverbe komolyabban bele lehet nézni. A szervíz max lefrissíti vagy újratölti a szoftvert és ennyi.
Én eddig egyszer sem kértem pénzt azért, hogy gyárira visszarakjam majd utána vissza a módosítottat. Az első programozás is azért "drága" mert minden autóhoz egy licenszet/creditet kell vegyek, utána már rajtam áll, hogy kérek-e pénzt bármilyen későbbi módosításért.
Amit az elején írsz, az elég szomorú akkor.
Bár nekem is van olyan tapasztalatom, ami igazolja is ezt, mert a legutolsó márkaszervizes találkozásomkor egy triviális problémára nem tudtak rájönni és a szakértelem hiányát össze-vissza alkatrész cserékkel "pótolták".
Aztán elvittem a saját szerelőmhöz, aki, mivel volt normális technikája, meg tudása, rögtön tudta mi a gond.
Na, de vissza a témához: a gyári program visszaállítása természetesen gyógyír garanciális autóknál, kb. olyan mint amikor vizsga előtt kiszerelsz majd utána visszaszereled az adott alkatrészt.
De gondolom azért ez sem ingyen van.
A szervizes "vigyék egy kört vele" dolog meg érthető, azért ok nélkül, csak úgy ők sem fognak garanciát elvenni.
Csak ha valóban gond van, akkor azért lehet gáz, mivel akkor "fentebb" is megnézhetik az ügyet és akkor a progizás lehet garanciát kizáró ok.
Persze arra ott van a gyári visszaállítás ahogy írod, szóval....
Itthon azért kevés olyan Honda szervíz van, ahol van olyan eszköz/szakértelem amivel le tudják azt csekkolni, hogy a szoftver gyári-e vagy sem. Max ha logolnak egyet és megnézik a max turbónyomást akkor látják, hogy nem gyári.
Egyébként nálam pl bármikor visszaállítható a gyári program majd újra reflash ha valaki ilyentől tart kötelező szervíz során. Egyébként több szervíz van ahova már vittek reflashelt autót kötelező szervízre és sose volt gond. Több helyen volt ahol a szervízvezető kérte, hogy vigyék egy kört.
A reflash-eket vagy tuningot, ahogy tetszik, nagyobb számban azért a garancia idő lejárta után szokták csinálni, mert lehet hogy csak akkor veszhet el hivatalosan, ha bizonyíthatóan attól van bármi műszaki hiba, de a gyakorlatban ez úgy működik, hogy meglátják az átírt progit és már ugrott is.
Ugyanis arra bármi ráfogható, hogy a plusz teljesítmény/igénybevétel miatt ment szét.
(ha olyan megy szét, aminél vélhetően nem néznek rá a computerre, pl. futómű alkatrész, stb. akkor simán él majd a gari ettől függetlenül)
És tényleg nem vagyok tuning ellenes én sem, csak a tények azok tények. Aki garanciás autót tuningol, annak tisztában kell lennie a garancia elvesztésének kockázatával. Ennyi.
Csak gyári tuning cégek által végzett programozás lesz garanciás, (AMG, stb.) bármi ezeken kívül, ami úgymond "külső beavatkozásnak/módosításnak" számít, pedig soha az életben.
Ezzel együtt én simán hiszem, hogy amiken normálisan meg lett csinálva a programozás, az életben semmi baja nem lesz attól, csak élvezhetőbbé válik az autó és ennyi.
De ha meglátják, attól még ugrik, de minimum ugorhat simán a garancia.
Te meg még tuti nem mentél reflash-elt accordal vagy ellene Tavasszal egy zsír új Skoda Superb 4x4 biturbo-val mentem tök ugyanazt a német autobahnon. Ő is azt hitte öreg accord mit akar... De szeptemberben összeakadtam egy 1.5 T civickel is a miheztartás végett leírom. Alulról lehet elindul mert megfújja a turbo ott 3-4000-ig nem mentem el. Aztán agyőt intettem neki....
Vezettél már 1.5T Civicet? Kommented alapján nem. Milyen konkurensek? Szerintem pont, hogy a honda sokkal többet hoz ki egy 1.5 vagy akár 1.0 turbóból, mint általában a többiek a kis turbósokból.
1.5T pariban van a 2.4 Accorddal, alulról sokkal jobban megindul, érzetre is rugalmasabb. Ez egy stage2-vel ott hagyja a cl9-et, még, ha az is reflashelve van. Szerintem nagyon jól eltalálták az 1.5T motort, nincs turbólyuk, majdnem szívó érzéesd van benne, 5000 környékén már elég jó hangja is van és az rendes motorhang, nem hangszóróból bejátszott fake. Ha valami bugit keresel a mai autókban, akkor ezt a civic tudja nyújtani.
Accordba 1.5 turbo? Még Civicbe is elég karcsúnak érzem ma már azt látva a konkurensek milyen teljesítményű autókat raknak le.
Egy jó 2.0 turbo olyan 260 ló környékén szerintem mindenre elég lenne de olyan meg nincs.