Én még a kartergáz szellőztetést is ellenőrizném, mi van ha eltömődött a pcv, megfordult a kartergáz keringési iránya, és így az olajködöt lecsapatás nélkül szívja be a motor.
Ha eddig fehérek voltak a gyertyáid, az azt jelenti túlhevültek, szegény volt a keverék, lehet szelepek /dugattyúk is kaptak belőle. Barnás bársonyos színűek, ha jó a keverék. Ha most feketék, akkor olaj kerül az égéstérbe, kompressziót kellene mérni, dugattyúkat, gyűrűket, hengerfalat ellenőrizni, szükség esetén hónolni, esetleg ha nagyobb a baj fúrni, hibás, méret alá kopott alkatrészeket cserélni, illetve kideríteni, mitől szegény a keverék.
Honda Civic VI. 2000 évjárat, 1,6. benzin (angol ) olajat nem zabálja 10000 km.alatt 1,5 liter.
Egyik percről a másikra füstöt láttam a tükörben, majd nagyobb gázadásnál is.
Gyertyák újak, eddig fehérre égve, most feketék és fényesek ( mind a négy ), kipufogóvég szintén fekete lett és fényes, tapintásra ragadós a bevonat. Kipufogógáz kékes, büdös, de nem égett olaj szagú. Olajcsere periódus a felénél, minőségi olajjal. Visszajelzőlámpa nem világít. Kompresszió mindenhol 13 bar felett. Kartergáz jelen van, de a korábbi állapottól nem tér el.