Teljesen egyetértek, (ezzel is) csak annyit tennék hozzá, hogy lehet a "tuningot" is olyan szinten csinálni, amit még nem büntet a piac, sőt még kisebb mértékben díjazhatja is.
Egy viszont halál biztos: az így beleölt pénz, ahogy írod is, így is, úgy is, csak az egyént boldogítja, a teljes vagy megközelítő összeget sem kapod vissza soha az eladáskor.
A megközelítő összeg is csak akkor játszik, ha eladás előtt külön eladsz minden kiegészítőt/alkatrészt ami a kocsidban volt és visszaállítod a gyári állapotot, együtt vele viszont lehetetlen ez is.
az elherdálás az nem én értékítéletem, hanem a piacé...
természetesen ez kettő nem feltétlen kell hogy egybe essen, de ha igen akkor vélhetően az sem véletlen műve...
ha csinálsz (vagy éppen nem) valamit az autóddal és az, az átlaghoz képest nagyobb áresést eredményez akkor nem a jó vágányon vagy...
a tuningot, faragást, stb, a piac általában (kivételek vannak persze) bünteti...
természetesen ez boldoggá tehet valakit de tudnia kell amellett, hogy locsolja rá a pénzt még az autója értékét is csökkenti...
nyilván nem tudja, mert hülye módon azt hiszi, hogy ami neki tetszik az mindenkinek fog...
ha tudná, akkor nem ott és úgy költené rá a pénzt...
ez addig nem probléma amíg nem akar kiszállni belőle...
olyankor jön a szembesülés a piaci valósággal...
ergo lehetsz hülyén is boldog meg okosan is...
a döntés rajtad áll...
Én nem nevezném elherdálásnak a faragásukat.
Vannak akik megveszik a lepukkant autót, és szeretnének különlegesek lenni, többek jobbak mint más, ezért az autót faragják. Átalakítják, van akinek tetszik, van akinek nem, ő ettől érzi magát különlegesnek.
Elherdálta volna ?? Szerinted igen, a tulajdonosa szerint nem. Ő akkor önmegvalósított, neki így tetszett, ez okozott neki örömet..
Vett egy céltárgyat, arra használta amire ő használni akarta.. Úgy használta ahogy akarta..
Ezért vette. Semmi többért.
talán nem volt egyértelmű...
de a link inkább szólt arról, hogy ha volt valamid és a körülményekhez képest vigyáztál rá, az ÉRTÉK...
úgy általában, mindentől függetlenül...
mert kifejezi azt, hogy tudod, hogy honnan jöttél, megbecsülöd amiket elértél és tudod hova tartasz és úgy általában összeköt ezeken a pontokon keresztül téged...
ez egy fontos visszacsatolás, mert vannak emberek akik csak a saját hibáikból, vargabetűikből tudnak tanulni (vagy abból se) és leginkább abból amit a pénztárcájukon is megtapasztaltak...
20 évvel ezelőtt azért ezek az autók a maga kategóriájukban a piaci átlag felett voltak...
és elég erősen vágyott dolog volt egy ilyet birtokolni...
ma sem tudnak kevesebbet, csak a világ meg az értékrendek változtak meg alatta/mögötte, de emiatt nem feltétlenül kell negligálni őket...
helyük volt és van az autós kultúrában...általában...
sajnos itt a forumon is láttunk és látunk arra számtalan példát amikor az emberek elherdálták azt amijük volt...
megtuningolták, furták faragták, FF spoiler, szárny, turbo, hátfal lefalazás, ívek nem kijavítása...és a vége egy szarhalom lett...
a lerugást ebben az értelemben értettem, és nem úgy hogy valaki használ valamit és vigyáz rá egy értelmes keretek között, függetlenül mennyi km van benne...
lehet, hogy feltolták az árakat, de sajnos (v nem) ezeknek az autóknak az ára ma már 10k környékén kulminál...még a 200k km-es is...
persze örök kérdés, hogy meddig árulják v. árulgatják őket...
nyilván sokáig...mert rétegautók...
és sztem ezek az autók pont nem egy eredendő befektetési szándék miatt állnak ennyi km-nél, mert pl. 90k futáshoz nagyon régen le kellett tenni, ahhoz hogy ne legyen benne több km, amikor még egyáltalán nem látszott, hogy a piaci tendenciák mik lesznek majd...(egy japán autónál meg különösen)
inkább azt vélelmezem, hogy örökség részei, vagy már elfeledkeztek róla és mivel most komolyabb lett az áruk akkor piacra dobják őket...
Attól, hogy találni 1-2 ilyen autót, ami árát brutál feltolták... hát nem tudom.
Aki anno meg tudta venni, az élvezte amit nyújtott, és nem feltétlenül azért vette, hogy a garázsban dugdossa, szerintem jól döntött.
Soha nem vennék 5gen civic-et, pont annyira sexy, mint egy 1es swift. Ha 1000 Euro lenne se venném meg ezt.
Ellenben, ha nem lett volna olyan ember, aki kihasználja az autó tudását, lehet nem lennék hondás, és tag most itt. Anno gyerek koromban, jóbarátomnak 18 évesen 4gen i-vt-je volt. Hogy úgy mondjam, elég meghatározó élmény volt számomra. A környéken senkinek nem volt hondája, ez volt az első honda amiben ültem, és egyben a legerősebb autó is. Suli után jött hozzánk, megállt a ház előtt a kocsijával, és odadta hogy na tessék.... majd utána megmutatta ő, hogy mit tud a kocsi. Épeszű kereteken belül. Ő is, én is azóta (is) hondások vagyunk.