HONDA fórum
2024. június 10. hétfő, 22:15,  Margit, Gréta Legújabb regisztráltunk: MDRBcivic 0 



Téma neve
SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

#1570 Sermi 0  2019. október 22. 16:18:43 re: #1567 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Hasonló utat jártam be én is csak nálam egy RockMachine MTB volt a kezdő gép még magasan lévő kormánnyal. Aztán jött a Focus Culebro outi majd a Canyon Ultimate CF SL. [SMIL:/smile7.gif]
Bár a kettő közül meglepő módon talán a Focus geója volt még egy picit hasalósabbra hangolva.

#1567 bejemves 0  2019. október 21. 16:26:31 re: #1566 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A nyereg érthető, az állítható stucnit nem támogatom :) . Majd meg fogod szokni, csak használni kell a bringát.
Az egyik haverom pont nem régen váltott: előzőleg egy elég "papás" trekkinggel járt. Égbe emelt kormány, szarvak, széles nyereg, stb.


Aztán elkezdte kicsit "sportosítani" (levette róla a lomokat, elkezdte a kormányt fokozatosan egyre lentebb rakni), aminek a vége az lett, hogy most egy ilyennel nyomja:



2019. október 22. 16:18:43: megválaszolva Sermi 0  által, → #1570 
2019. október 21. 18:32:33: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1568 


2019. október 21. 16:27: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1566 KawaBazsy 0  2019. október 20. 13:47:55 re: #1558 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mentem egy hosszabbat a géppel, komfortosítani fogom (állítható stucni, más nyereg), viszont az áttétellel egyelőre nem tudom mit kezdjek. A láncváltót elöl a középső, hátul a 6-os fokozatban használtam, ezt szoktam meg. No most reménykedtem, h itt a hátsó 8 sebesség ugyanaz a kiosztás, mint a láncváltón, s akkor nem kell más áttételt megszoknom. Sajna nem így lett, az 5 rövidebb, a 6 hosszabb.. Aztán rájöttem, hogy valszeg az áttétel ugyanaz, viszont a ballonos, 29"-es gumi miatt hosszabb lett a végáttátel. Azt viszont nem akarnám lecserélni, túl új, meg tetszik is, vhogy stabilabb, meg ezt a Marathont nagyon dicsérik defektállóság ügyileg, nekem meg az fontos. Sz'al tán combosodnom kéne, s akkor tán a jelen kiosztás is megfelelő.. :-)
2019. október 21. 16:26:31: megválaszolva bejemves 0  által, → #1567 

#1558 KawaBazsy 0  2019. október 13. 16:25:04 re: #1557 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jah, a gumi nem terepgumi, viszont ahogy néztem, a drágább utcaiak közé tartozik (Schwalbe Marathon Almotion 55-622), úgyhogy biztos yo lesz.. Azt mondták, h komfortosabb a ballonos kerék, kevésbé sérülékeny a felni, a nagyobb légellenállás meg sztem f.szság. Csak furcsa elől a nagy bumszli, nem volt még ilyen vastag gumis gépem. :-)
Tekeregtem már vele rövideket, jó lesz ez, a geometria is jó, de azt továbbra sem érzem, h a fék akár csak jobban fogna, mint a V, vagy bármi így érzetre..
2019. október 20. 13:47:55: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1566 
2019. október 14. 06:50:40: megválaszolva Sermi 0  által, → #1559 

#1557 bejemves 0  2019. október 13. 16:20:49 re: #1556 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Többféle méretezés keveredik... van az ISO, a francia, a coll, meg a f*sz tudja még hány.
A lényeg, hogy ha arról beszélünk, hogy 29"/622/28"/700c, ott a felni külső átmérője mindegyiknél ugyan annyi.
29" akkor jön ki, ha erre a felnire nagyobb gumit raksz, tehát gumival együtt már 29" lesz a teljes átmérő. Azért írtam montit, mert általában azokra raknak ekkora a gumikat.
A tied azért különlegesebb, mert puffancs a gumi, ezért mondhatni 29"-nek, de attól még nem monti.
Ha raksz rá valami virsli gumit, az alacsonyabb is lesz (tekintsünk el attól, hogy a bringával kompatibilis-e vagy sem), így már inkább 28"-nak lehetne hívni.
2019. október 13. 16:25:04: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1558 

#1556 KawaBazsy 0  2019. október 13. 15:54:31 re: #1555 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez vicces.. Úgy tudom, h a trekking canga az egy monti vázba tett utcai kerekes cucc. No most az enyémen nagy, széles gumik vannak, úgyhogy akkor ez egy csomagtartós monti? :-)
2019. október 13. 16:20:49: megválaszolva bejemves 0  által, → #1557 

#1555 bejemves 0  2019. október 13. 10:37:33 re: #1552 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ugyan miért tűnne el?
A dopper meg, amit mondasz. Arra jó, hogy a nyereg csak akkor nincs útban, ha éppen rajta ülsz. Montikon szerintem must have.
A 29", 28", 700c ugyan azt jelenti tulajdonképpen. A felni átmerő egyforma, külső átmérője más attól függően, hogy egy 28"-as felnire monti gumit húzol (így lesz 29", vagy akár kicsit több), vagy pedig keskeny utcai gumit (így lesz 28" környéke).
2019. október 13. 15:54:31: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1556 

#1552 KawaBazsy 0  2019. október 12. 21:47:48 re: #1551 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Max a hidraulika csőből tűnik el az olaj.. de majd kiderül használat alatt. Az előnyök közül, amit írtál, a 8-as állóság érdekes csak nekem, de remélem az 55mm széles gumik jobban felveszik az úthibákat.
Az a dropper izé a kormányról állítható nyeregcső? Mire yo az?
Ill. még azt nem értem, h ez a canga 29"-osként van reklámozva, de a kerék mégis 28"-as.
2019. október 13. 10:37:33: megválaszolva bejemves 0  által, → #1555 

#1551 bejemves 0  2019. október 12. 21:25:50 re: #1544 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na, látod, pl. pont a bovdennel kevesebb, ami nem fog elszakadni.
A hidrós tárcsa gyakorlatilag soha nem megy úgy tönkre, hogy egyszer csak elfossa magát. Még konstrukciós hibásak sem. Vagy elkezd szorulni, vagy elkezd szivárogni. Pont, mint az autóknál.
Ezen kívül nem kell szarakodni a fékbetétek beállításával, nem baj, ha nyolcas lesz a felniben, nem hatja meg az eső/sár, valamit az átlagos v-fékhez képest sokkal kényelmesebb is használni.
A hidraulikus tárcsafék a bringás ipar elmúlt ~15 évének egyik legjobb találmánya. A másik a dropper post :) .
2019. október 12. 21:47:48: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1552 

#1544 KawaBazsy 0  2019. október 12. 15:30:35 re: #1543 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A bowdenes V-féknél egyszerűbb?? Ne viccelj.. Bowdent bármikor cserélek útközben is, ha gáz van, de a hidraulika javítás már nem ilyen egyszerű.
2019. október 12. 21:25:50: megválaszolva bejemves 0  által, → #1551 

#1543 bejemves 0  2019. október 12. 14:11:13 re: #1539 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pont, hogy egyszerűbb, mint a hagyományos canti- vagy v-fék. A hidraulikus legalábbis mindenképpen.
2019. október 12. 15:30:35: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1544 

#1539 KawaBazsy 0  2019. október 10. 21:18:41 re: #1538 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A tárcsaféket viszont továbbra is felesleges túlbonyolításnak érzem, de hát ezzel adták..
2019. október 12. 14:11:13: megválaszolva bejemves 0  által, → #1543 
2019. október 11. 10:26:23: megválaszolva Sermi 0  által, → #1540 

#1538 KawaBazsy 0  2019. október 10. 21:17:56 re: #1535 (Botond 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Elhoztam a cangát, majd próbálgatom, oszt kiderül.. A kerék tök széles, mint egy montié (55mm), de azt mondták, h így komfortosabb.. Majd keményre fújom.
2019. október 10. 21:18:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1539 

#1535 Botond 0  2019. október 6. 17:00:04 re: #1532 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha egyszer egy adott bringába beteszel egy 300g-val könyebb kereket egyből megérted a súlymizériát. Persze ha nem versenyezni, igazán hosszúakat, nagy hegyeket akarsz menni, akkor egy bizonyos minőségi szint felett bármi jó lesz, de hanem, akkor van értelme a súlyon is gondolkodni. A lánc takarítás szerintem nem vészes dolog, és nem 50 km után kell azért.
2019. október 10. 21:17:56: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1538 
2019. október 7. 18:27:47: megválaszolva Sermi 0  által, → #1537 
2019. október 6. 17:21:19: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1536 

#1532 KawaBazsy 0  2019. október 2. 12:32:45 re: #1531 (kuckuc 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi, bömbisnek is. 193 cm vagyok, s gebe, hetvenpár kg. A súly mizériát sosem értettem, ha számítana az a 2-3 kg mínusz a cangán, akkor egyszerűbb fogyni egy kicsit.. De cangástul még így is jó vagyok. :-)
2019. október 6. 17:00:04: megválaszolva Botond 0  által, → #1535 
2019. október 4. 10:21:05: megválaszolva kuckuc 0  által, → #1534 

#1531 kuckuc 0  2019. október 2. 10:48:44 re: #1529 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem tetszik. Ára sem vészes. A súlya tényleg nem kevés, de egyrészt nem versenyzésre kell, másrészt nemtom termetre mekkora vagy, van amikor pont jó, ha van benne anyag. Pláne, hogy látszólag tényleg utazós, tekergésre tervezték, csomagtartóval. A márkától ne félj, a Cube teljesen jó.
2019. október 2. 12:32:45: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1532 

#1529 KawaBazsy 0  2019. szeptember 29. 20:23:26    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Továbbra is láncmentes túrabringára fáj a fogam.. Ez ilyen, s még akciós is, de a márkát nem ismerem.. vélemény? :-)

Cube travel
2019. október 2. 15:34:52: megválaszolva Sermi 0  által, → #1533 
2019. október 2. 10:48:44: megválaszolva kuckuc 0  által, → #1531 
2019. szeptember 29. 21:25:11: megválaszolva bejemves 0  által, → #1530 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.48, 0.41, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.247 mp, 23 query