Hasonló utat jártam be én is csak nálam egy RockMachine MTB volt a kezdő gép még magasan lévő kormánnyal. Aztán jött a Focus Culebro outi majd a Canyon Ultimate CF SL.
Bár a kettő közül meglepő módon talán a Focus geója volt még egy picit hasalósabbra hangolva.
A nyereg érthető, az állítható stucnit nem támogatom . Majd meg fogod szokni, csak használni kell a bringát.
Az egyik haverom pont nem régen váltott: előzőleg egy elég "papás" trekkinggel járt. Égbe emelt kormány, szarvak, széles nyereg, stb.
Aztán elkezdte kicsit "sportosítani" (levette róla a lomokat, elkezdte a kormányt fokozatosan egyre lentebb rakni), aminek a vége az lett, hogy most egy ilyennel nyomja:
Mentem egy hosszabbat a géppel, komfortosítani fogom (állítható stucni, más nyereg), viszont az áttétellel egyelőre nem tudom mit kezdjek. A láncváltót elöl a középső, hátul a 6-os fokozatban használtam, ezt szoktam meg. No most reménykedtem, h itt a hátsó 8 sebesség ugyanaz a kiosztás, mint a láncváltón, s akkor nem kell más áttételt megszoknom. Sajna nem így lett, az 5 rövidebb, a 6 hosszabb.. Aztán rájöttem, hogy valszeg az áttétel ugyanaz, viszont a ballonos, 29"-es gumi miatt hosszabb lett a végáttátel. Azt viszont nem akarnám lecserélni, túl új, meg tetszik is, vhogy stabilabb, meg ezt a Marathont nagyon dicsérik defektállóság ügyileg, nekem meg az fontos. Sz'al tán combosodnom kéne, s akkor tán a jelen kiosztás is megfelelő.. :-)
Jah, a gumi nem terepgumi, viszont ahogy néztem, a drágább utcaiak közé tartozik (Schwalbe Marathon Almotion 55-622), úgyhogy biztos yo lesz.. Azt mondták, h komfortosabb a ballonos kerék, kevésbé sérülékeny a felni, a nagyobb légellenállás meg sztem f.szság. Csak furcsa elől a nagy bumszli, nem volt még ilyen vastag gumis gépem. :-)
Tekeregtem már vele rövideket, jó lesz ez, a geometria is jó, de azt továbbra sem érzem, h a fék akár csak jobban fogna, mint a V, vagy bármi így érzetre..
Többféle méretezés keveredik... van az ISO, a francia, a coll, meg a f*sz tudja még hány.
A lényeg, hogy ha arról beszélünk, hogy 29"/622/28"/700c, ott a felni külső átmérője mindegyiknél ugyan annyi.
29" akkor jön ki, ha erre a felnire nagyobb gumit raksz, tehát gumival együtt már 29" lesz a teljes átmérő. Azért írtam montit, mert általában azokra raknak ekkora a gumikat.
A tied azért különlegesebb, mert puffancs a gumi, ezért mondhatni 29"-nek, de attól még nem monti.
Ha raksz rá valami virsli gumit, az alacsonyabb is lesz (tekintsünk el attól, hogy a bringával kompatibilis-e vagy sem), így már inkább 28"-nak lehetne hívni.
Ez vicces.. Úgy tudom, h a trekking canga az egy monti vázba tett utcai kerekes cucc. No most az enyémen nagy, széles gumik vannak, úgyhogy akkor ez egy csomagtartós monti? :-)
Ugyan miért tűnne el?
A dopper meg, amit mondasz. Arra jó, hogy a nyereg csak akkor nincs útban, ha éppen rajta ülsz. Montikon szerintem must have.
A 29", 28", 700c ugyan azt jelenti tulajdonképpen. A felni átmerő egyforma, külső átmérője más attól függően, hogy egy 28"-as felnire monti gumit húzol (így lesz 29", vagy akár kicsit több), vagy pedig keskeny utcai gumit (így lesz 28" környéke).
Max a hidraulika csőből tűnik el az olaj.. de majd kiderül használat alatt. Az előnyök közül, amit írtál, a 8-as állóság érdekes csak nekem, de remélem az 55mm széles gumik jobban felveszik az úthibákat.
Az a dropper izé a kormányról állítható nyeregcső? Mire yo az?
Ill. még azt nem értem, h ez a canga 29"-osként van reklámozva, de a kerék mégis 28"-as.
Na, látod, pl. pont a bovdennel kevesebb, ami nem fog elszakadni.
A hidrós tárcsa gyakorlatilag soha nem megy úgy tönkre, hogy egyszer csak elfossa magát. Még konstrukciós hibásak sem. Vagy elkezd szorulni, vagy elkezd szivárogni. Pont, mint az autóknál.
Ezen kívül nem kell szarakodni a fékbetétek beállításával, nem baj, ha nyolcas lesz a felniben, nem hatja meg az eső/sár, valamit az átlagos v-fékhez képest sokkal kényelmesebb is használni.
A hidraulikus tárcsafék a bringás ipar elmúlt ~15 évének egyik legjobb találmánya. A másik a dropper post .
Elhoztam a cangát, majd próbálgatom, oszt kiderül.. A kerék tök széles, mint egy montié (55mm), de azt mondták, h így komfortosabb.. Majd keményre fújom.
Ha egyszer egy adott bringába beteszel egy 300g-val könyebb kereket egyből megérted a súlymizériát. Persze ha nem versenyezni, igazán hosszúakat, nagy hegyeket akarsz menni, akkor egy bizonyos minőségi szint felett bármi jó lesz, de hanem, akkor van értelme a súlyon is gondolkodni. A lánc takarítás szerintem nem vészes dolog, és nem 50 km után kell azért.
Köszi, bömbisnek is. 193 cm vagyok, s gebe, hetvenpár kg. A súly mizériát sosem értettem, ha számítana az a 2-3 kg mínusz a cangán, akkor egyszerűbb fogyni egy kicsit.. De cangástul még így is jó vagyok. :-)
Nekem tetszik. Ára sem vészes. A súlya tényleg nem kevés, de egyrészt nem versenyzésre kell, másrészt nemtom termetre mekkora vagy, van amikor pont jó, ha van benne anyag. Pláne, hogy látszólag tényleg utazós, tekergésre tervezték, csomagtartóval. A márkától ne félj, a Cube teljesen jó.