"Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval."
ez egy outdated illúzió...
ilyen motor a jelenlegi és jövőbeli emissziós szabványok miatt egyszerűen nem születhet meg...8-10 évvel ezelőtt sem, nemhogy most...
vagy ha elvben mégis, akkor az adott termék és a márkaszintű kibocsájtás szint rombolása miatt az ehhez kapcsolódó büntetési tételek beépítése miatt árban teljesen piacképtelen lenne...
egyedül a skyactive x-nek van meg az esélye sima szívóként léteznie (azonban maga a termék még mindig nem piacképes) de nagyságrendekkel alacsonyabb teljesítmény szinteken...ahol még kontrollálható az emisszió...de konkrét gyakorlati tapasztalat erről sincs még...
a korábbi f20c, k20, k24, c30, b18, b16 stb motorokat és az ahhoz kapcsolódó fajlagos teljesítmény szinteket (na) egyszer mindenkorra el kell felejteni...
a jelenleg érvényben lévő kibocsájtási normák miatt soha többé nem lesznek ilyen motorok...
hangja? omg....szerintem egyik hot hatch-nek sincs már jó hangja, de továbbmegyek ezektől komolyabb autóknak sincs.
Nem rég kapott egy ismerősőm egy m4 competition bmw-t de hogy annak is milyen trágya hangja van az borzasztó. Mintha valami 10évvel ezelőtti NFS játékból szedték volna. Persze van a böfögős/fingós váltás, aztán meg a kamu csim bum cirkusz ropogás.
GTR az egyetlen talán aminek még libabőr a hangja, na meg a porsche 3.8-4liter szivó. Ferka is már Tesla szintű lett a turbós motorjaival.
Honda is akkor lett volna badass ha valami K24-25-26 szivót tákol az FK-kba. 280-300lóval. Attól hogy gyengébb lett volna a konkurensektől, még ugyan úgy fogyott volna, mert annó az FN/FD2 a konkurensektől gyérebb volt mégis a szívó feeling miatt vitték és szerették. Szeretik mai napig...
Igen Zsoltra gondoltam, csak én le vagyok maradva. Láttam, hogy a HKO fk2 már más tulajdonában van, de azt hittem meg is vette a focust, mert egyszer hozzá hasonló embert láttam egy Focusban, de akkor nem Ő volt az.
Itt? Én nem tudok róla. Gallai Zsolti volt az aki vett egy FK2-t, majd 1 évesen eladta, aztán szemezgetett az Focus RS-el, aztán észhez tért és letett róla
Aztán vett egy ISF-et, amit szépen össze is tört a ringen mert minden van alatta csak fék nem. Azóta új CRV-vel jár, meg Jazz-el, meg néha előveszi az NSX-et évente 1x.
Persze értem én, de ha rádobunk négy slicket az FK2-re akkor 5 secet az is hozhat egy jó sofőrrel.
Hozzáteszem, aki FK2-t vesz az 95%-ban normál használatra vette és néha felnéz egy pályára ahol bármiféle átalakitás nékül egy élvezeteset autózik köridőtől függetlenül majd hazamegy a családdal anélkül hogy bármit is cserélni kéne és utána beugranak a TESCO-ba vele vagy lesétálnak a Horváth tengerpartra 7 literes fogyasztással kényelmesen és biztonságosan. Ez egy sokoldalú autó és nem egy célszerszám. Nem véletlen, hogy a gyártók ebbe az irányba mentek el => egy autóba több autót gyúrni ha lehet mellette feleljen meg a mai biztonsági követelményeknek (ami azért durván kihat a tömegre). (komfort mód, +R mód stb.)
FK2-ből is lehet építeni egy jó célgépet aztán lehet bombázni a 2:00-ás időt. Az meg, hogy mennyi pénzért tudsz egy jó időt futni meg egy külön kérdéskör, ami mint említettem irreleváns a fenti kontextusban mert nem ez volt a cél.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy ma ebben az árkategóriában semmi más alternativa nincs csak az FK2 és FK8, ha valaki a fent leírt szempontok alapján akar autót venni.
Én alapvetően azért tettem fel a kérdést, mert kíváncsi voltam mire képes halandó ember kezében. Engem csak az érdekel mit kapok a pénzemért. Ennyi pénzért mit tud az autó hringen és kész. Mennyivel jobb, mint egy vti, ep3...stb. Megéri e azt a plusszt, mivel aki komolyan veszi ezt az egészet, nem biztos 2-3sec miatt rádob az ep3-ra vagy a vti-re +4-5milliot, hanem vesz 4 jobb gumit és betétet aztán közel futja az fk2 idejét.
Én ezeket mind értem, de megint megkérdezem, hogy ez hogy jön a témához, illetve ahhoz, hogy páran GYÁRI vagy picit módosított autókkal kimentünk autózni és nem az idő volt a lényeg?
Te megkérdezted az időt én meg mondtam egyet. Innentől lényegtelen hogy másmilyen nem gyári Hondával mások miket futnak.
És igenis fontos, hogy ki milyen autóval és setup-al futja meg a köridőt. Akkor már miért ne hasonlítsuk az időket az F1-hez, ha lényegtelen az autó?
Ezért is vannak kategóriák tudtommal.
Csoky (gondolom) arra értette, hogy nem lehetetetlen egy civic-el jobb időt menni. Nem konkrétan rátok, meg a gyári fk2/8-ra.
Általánosságban az idő a lényeg. Senki nem kérdezi meg a célban, hogy akkor ez most kipakolt vagy most mi van benne?
Az, hogy michelisz egy fk8-al mit tudott, az nem azt jelenti, hogy lehetetlen bármilyen civiccel jobbat menni.
Koczeka is (talán) 2:08, sanyi 2:05 volt a turbóssal. Volt egy görög k24 5gen az 2:01. Na arra már a sznob "rosenheimi magyarok" is elismerően bólogattak. Ha 2:10 alá bemegy egy FWD az már nem rossz.
ui.: most a renault vs honda nurburg versengésben is, renault jobb már. igen, kipakolt...de a kutyát nem érdekli. Leggyorsabb FWD és kész!
Én nem tudom ez hogyan jön ide? Ennyire nem volt érthető amit írtam?
GYÁRI FK2-vel, gyári gumikon Michelisz csinált egy 2:10.86-os időt a Hringen 3 évvel ezelőtt amivel ugye megdöntötte az akkori SZÉRIA gyártású első kerekes rekordot a pályán. Ehhez képest kell nézni az időket és ezért jött a képbe részemről a Michelisz idő, ami a gyári FK2-re vonatkozott. Nekünk szintén gyári FK2-vel miért is kéne többet tudni? Nem értem a logikát. Innentől kezdve teljesen értelmetlen jönni kipakolt meg slick gumis pályára hangolt hobbigépekkel mert nem erről volt szó.