De miért nem veszel rögtön egy k20a3-as civicet? Messze olcsóbb lenne mint átépíteni a komplett autót. Ugye nem csak motor váltó és tartóbakok kábelek ecu kipuf rendszer hanem első hátsó futómű is cserés, mert az 1.6 4lyuku a 2.0 meg 5. A két kocsi között kb 400-500e ft különbség van, ennyiből nem fogod átépíteni.
És K20A3-ból K20A2-t épített már valaki itthon? Mert nekem az is egy opció lenne.
Van nekem egy 7g civicem D16v1-gyel. Nemrégiben írtam a FMKH-nak motorcsere ügyben. D16V1-ről K20A3-ra.
Ezt a választ kaptam.
"Az Ön által kérdezett D16V1 típusú motor helyett más motorkódú motor cseréje - a fentiek értelmében - átalakítási engedély köteles, azonban - műszaki tervezés és szakértői intézet vizsgálata nélkül - csak olyan változatra lehet adni átalakítási engedélyt, aminél igazolható, hogy az átalakított jármű létezik az adott típuson belül gyári változatként is, illetve biztosított az a feltétel, hogy a jármű környezetvédelmi tulajdonságai nem romlanak, tehát a beépítésre kerülő motorú változat legalább olyan környezetvédelmi osztályba tartozik, mint az eredeti motorú változat volt. Ez gyakran nemcsak a motor cseréjét, hanem ehhez kapcsolódóan esetleg más szerkezeti elemek cseréjét is jelentheti (pl. kipufogórendszer, hajtáslánc, fékrendszer, egyéb emissziót befolyásoló rendszerek).
A hatóságom rendelkezésére álló nyilvántartás alapján 2004-től lelhető fel olyan Típusbizonyítvány, amiben az Ön által kérdezett mindkét motorkódú változat megtalálható, tehát elviekben az átalakítási engedély megadható, azzal a feltétellel, hogy mindenben az EV1 típus és a K20A3 motorkódú változatot kell létrehozni.
Az átalakítási engedély-kérelmet még a tényleges átalakítás megkezdése előtt kell az illetékes közlekedési hatósághoz benyújtani. A kérelmet a jármű tulajdonosa, üzembentartója, vagy meghatalmazottja nyújthatja be, melyhez mellékelni kell a jármű forgalmi engedély másolatát, ill. a beépítésre kerülő motor típuskódját.
Az engedélyezés díja 11.800,- Ft, melyet készpénzben kell befizetni. A kérelemre a hatóság határozatot hoz, melyben – a fentieket figyelembe véve – dönt a motor beépíthetőségéről. Ezt követően az átalakított járművet műszaki vizsgálatra kell állítani, majd a kormányablakban lehet a hatóság által kiállított Műszaki Adatlappal a forgalmi engedélyben megváltozott adatokat átvezettetni.
Továbbá tájékoztatom, hogy motorcsere esetén érdemes arra is figyelni, hogy a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény értelmében, motorcsere esetén is keletkezhet adófizetési kötelezettség abban az esetben, ha a jármű az „új” motorral más adókategóriába kerül és emiatt magasabb adót kellene fizetni. Ilyenkor a két adókategória közötti különbség a befizetendő."
Ez alapján szerintem simán bedobhatok egy K20A3-mat a civicembe, minden sallanggal együtt és csak egy sima műszaki vizsgára kell vinni.
Mármint úgy értem, hogy maga a blokk maradna(a motorszám végett), ha egyforma az r20-al. A szükséges dolgok lennének átrakva pl. hajtókar, dugó, hengerfej stb. Már feltéve, ha nem írtam nagy hülyeséget.
Elvileg így nem kell papírozni, vagy igen? Turbózáshoz viszont tuti, hogy papírozni kell, ha legálisan akarom.
Az r18a 140 LE-hez képest, így meglehet az r20a 150 LE-je vagy kicsit több is. Ha esetleg mégsem lenne elég a gyári teljesítmény, akkor gondolom össze lehet rakni tuning alkatrészekkel is.
De nyugodtan javítsatok ki. Nem igazán értek a témához.
Sziasztok!
Abszolút laikusként kérdezem, vagyis inkább csak elmélkedek rajta, hogy vajon egy 8 vagy 9 gen civicben lévő r18a-t át lehet építeni r20-ra?