valamikor kellett hogy legyen, (nem feltétlenül közvetlenül akkor amikor beállt a motor...) mert gondolom az ecu-ből olvasták ki az igazságügyi szakértők az adatot...
ez így azért kicsit árnyalja a képet...
egyébként nem egyedi eset...
pl. az f20c-k is nagyon érzékenyek az overrev-re...
a valve retainer-ek megrepednek és utána csak idő kérdése mikor történik katasztrófa...
de nem feltétlen azonnal történik meg...
lehet simán elmegy még pár 100 vs 1000km-t...
"Majdnem 2 év után, ma jól éreztem magam, a díler fizeti nekem a javítási költségeket plusz kamatot. Még a bíróság által megbízott bíró is azt mondta, hogy nem lehetek bűnös a kárt. Bár az ellenőrző egység 8.300-es át mutatott. De csak egy szelep okozta a kárt, és minden más szelep (ékek tavaszi lemezek stb.) nem mutat kárt. Mivel mind a két szelepet működtetik, nem tudom ezt a kárt okozni, ahogy a Honda tette velem.
Sajnos az autó most 2 év selejt után van, mert csak egy repülővel volt letakarva a díler, de egy fa alatt volt kin"
Igen, ez régi ügy. Azóta megy a vita. Az volt a pletyka még 2015-ben hogy az első pár 100 darab motorban hibás volt a szelep és könnyen leszakadhat. Elvileg ezért le is állították a gyártást és csúszott hónapokat a szállítás is és csak 2016 elején indult újra a gyártás.
A vélemény úgy jött ki, hogy nem úgy, ahogy a Honda mondta, hogy egy kipufogó szelep volt a hibás, ami a dugattyú De egy bársony szelep szelep beleesett az égő szobába és okozta a kárt. A javítási költségek kb. 22000 €