HONDA fórum
2024. június 21. péntek, 03:45,  Alajos, Leila Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 



Téma neve

#137363 hrv2003 +  2019. május 19. 19:28:57 re: #137362 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
spec én nem szeretek autót szereltetni. Higany javítgatja az autóimat, meg még van 1 srác aki a caddyt csinálta mert 120nál vezérműszíjat kicseréltettem (több volt a szervizkönybe irva de én már féltem) de alapvetően nem akarok autót javíttatni. nem véletlen hogy öreg autót nem használok, német autot is csak módjával.
Legyen olajcsere meg folydékok cseréje gumi csere, fékbetét csere azt kész.

2 hónapja asszony szólt hogy a mazdán valami sárga ég..
Megnézem check engine.
akkor már szidtam a hiroshimaiak anyukáját, szétesett a kocsi, árokba vele, mittudomén.
Kiolvastam a hibát akkor már kapkodtam a levegőt mert automatic transmission error volt, bameg hozzányúl valaki, szétesik vége örökre, bontóba kell tenni.

Azt leltem egybulletint ismert hiba gyári hibás az egyik nyomás szenzor.
olajteknő le, szenzort 4 csavar fogja csere és vissza, 30 perc a normaidő.

Igen ám, de HOZZÁ fog nyúlni valaki. Most 2 hónapja nincs hiba, nem ragadt be, de ha belegondolok abba hogy szét lesz szedve...

#137362 Yakumo +  2019. május 19. 19:20:09 re: #137361 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na az ilyen "szerelőnek" kezét-lábát el kell törni (ha észreveszed) és soha többé felé nézni.
Nekem is rohadt sokáig tartott mire találtam normálisat/megbízhatót.......
2019. május 19. 19:28:57: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137363 

#137361 hrv2003 +  2019. május 19. 19:16:32 re: #137359 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
tuning na :)

Különben a másik agymenésem szerelőknél láttam:
Kifújja a levegő szűrőt sűrített levegővel.
Komolyan, megcsapnám az ilyen embert.

ha üzemi irányba fújja lazán áttolja a koszt rajta, ha meg a másik irányban akkor utána nem szűr annyira.. Mondjuk nekem is akkor tűnt fel igazán amikor a porszívót így pucoltam, ha nagyon megfujkálom akkor a 2. szűrő is jobban koszolódik, de hogy a szerelők honnan vették hogy a kompresszor használata = szűrő csere ezt nem fogom megérteni :)
2019. május 19. 20:03:07: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137364 
2019. május 19. 19:20:09: megválaszolva Yakumo +  által, → #137362 

#137359 Dontwalk +  2019. május 19. 19:10:03 re: #137358 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Viszont konstatáltad volna, hogy milyen jól húz a kocsi, biztos el volt dugulva a régi:)
2019. május 19. 19:16:32: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137361 
2019. május 19. 19:15:34: megválaszolva Yakumo +  által, → #137360 

#137358 hrv2003 +  2019. május 19. 19:05:59 re: #137357 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
még annyit hogy levegőszűrővel is érheti az embert meglepetés.. vettem valami japanparts vagy ilyesmi levegőszűrőt az accordba.
nem emeltem fel a szűrőházt nagyon, betoltam a szűrőt csavarom rá a tetejét, áhh mondom megnézem újra biztos jól tettem e be..
emelem fel jobban a szűrőház tetejét. opsz, a levegő szűrőnk egyik oldalán van egy bevágás, annak a szöge nem stimmelt.. kb egy ujjnyi helyen luk volt, ezt így legyártották kiadták.

Ha nem vagyok paranoiás akkor lazán 20-30e kmt elmegyek szűretlen levegővel..

csak ugye a levegőszűrő vizuális inspekcióval ellenőrizhető, egy olaj szűrő már kevéssé.
2019. május 19. 19:10:03: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137359 

#137357 hrv2003 +  2019. május 19. 18:58:10 re: #137356 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Na én pont mann filtert vettem egyszer a mazdába :)
Beindítottuk: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
majd elhalkult.. 1-2 nap állás után ezt csinálta mindig.

nem sokkal később le is cseréltem az olajat, gyárira.
Kierült a MANN filterben amit a 2013+ mazda 6hoz ajánl VAN VISSZACSAPÓ szelep.

A visszacsapó szelep ezen modellekbe nem kell, mert a szivattyú gyenge, és úgy van tervezve hogy a motornak a rugós szelep ellenállását ne kelljen legyőzni. Ezért lassabban épült fel az olajnyomás. most is van vrrr ez a motor konstrukciójából adódik, de kevesebb..

Tualjdonképpen ezért jó a gyári, mert ott azért tudják hogy mi kell a motornak.

azt persze nem tudom hogy nálam a caddyben milyen üzemanyag szűrő van, vagy mann vagy hecht vagy van még talán valami színes dolbozos filter, valamelyik az biztos :) De majd megnézem :)
2019. május 19. 19:05:59: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137358 

#137356 Yakumo +  2019. május 19. 18:25:58 re: #137351 (Scopa_VTEC + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.

Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.

Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)

Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
2019. május 19. 18:58:10: megválaszolva hrv2003 +  által, → #137357 

#137351 Scopa_VTEC +  2019. május 19. 14:35:11 re: #137348 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?
2019. május 19. 18:25:58: megválaszolva Yakumo +  által, → #137356 
2019. május 19. 18:11:44: megválaszolva Yakumo +  által, → #137355 
2019. május 19. 17:58:52: megválaszolva Szabb +  által, → #137353 
2019. május 19. 14:42:29: megválaszolva Tonx +  által, → #137352 

#137348 Szabb +  2019. május 16. 08:54:37 re: #137339 (valaki107 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
7 gen. K24-be 5W30
8 gen. K24-be 0W30

az hogy milyen típus, rád van bízva. mindenki másra esküszik.

olajszűrőből gyárit!
2019. május 19. 14:35:11: megválaszolva Scopa_VTEC +  által, → #137351 

#137339 valaki107 0  2019. május 15. 13:06:56    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Elsősorban azokhoz akik évek óta k24-el járnak:

Milyen olajat + szűrőt használtok?

5w30 motul-ra gondoltam a korábbi hozzászólásokat is figyelembe véve.

2019. május 16. 08:54:37: megválaszolva Szabb +  által, → #137348 
2019. május 15. 20:28:03: megválaszolva Tonx +  által, → #137346 
2019. május 15. 20:11:28: megválaszolva attila76 +  által, → #137344 
2019. május 15. 15:43:27: megválaszolva Gergice +  által, → #137343 
2019. május 15. 15:34:33: megválaszolva Dontwalk +  által, → #137342 
2019. május 15. 15:02:37: megválaszolva zolynet +  által, → #137341 
2019. május 15. 14:48:15: megválaszolva fonta +  által, → #137340 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.29, 0.37, 0.52
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.07 mp, 15 query