spec én nem szeretek autót szereltetni. Higany javítgatja az autóimat, meg még van 1 srác aki a caddyt csinálta mert 120nál vezérműszíjat kicseréltettem (több volt a szervizkönybe irva de én már féltem) de alapvetően nem akarok autót javíttatni. nem véletlen hogy öreg autót nem használok, német autot is csak módjával.
Legyen olajcsere meg folydékok cseréje gumi csere, fékbetét csere azt kész.
2 hónapja asszony szólt hogy a mazdán valami sárga ég..
Megnézem check engine.
akkor már szidtam a hiroshimaiak anyukáját, szétesett a kocsi, árokba vele, mittudomén.
Kiolvastam a hibát akkor már kapkodtam a levegőt mert automatic transmission error volt, bameg hozzányúl valaki, szétesik vége örökre, bontóba kell tenni.
Azt leltem egybulletint ismert hiba gyári hibás az egyik nyomás szenzor.
olajteknő le, szenzort 4 csavar fogja csere és vissza, 30 perc a normaidő.
Igen ám, de HOZZÁ fog nyúlni valaki. Most 2 hónapja nincs hiba, nem ragadt be, de ha belegondolok abba hogy szét lesz szedve...
Na az ilyen "szerelőnek" kezét-lábát el kell törni (ha észreveszed) és soha többé felé nézni.
Nekem is rohadt sokáig tartott mire találtam normálisat/megbízhatót.......
Különben a másik agymenésem szerelőknél láttam:
Kifújja a levegő szűrőt sűrített levegővel.
Komolyan, megcsapnám az ilyen embert.
ha üzemi irányba fújja lazán áttolja a koszt rajta, ha meg a másik irányban akkor utána nem szűr annyira.. Mondjuk nekem is akkor tűnt fel igazán amikor a porszívót így pucoltam, ha nagyon megfujkálom akkor a 2. szűrő is jobban koszolódik, de hogy a szerelők honnan vették hogy a kompresszor használata = szűrő csere ezt nem fogom megérteni
még annyit hogy levegőszűrővel is érheti az embert meglepetés.. vettem valami japanparts vagy ilyesmi levegőszűrőt az accordba.
nem emeltem fel a szűrőházt nagyon, betoltam a szűrőt csavarom rá a tetejét, áhh mondom megnézem újra biztos jól tettem e be..
emelem fel jobban a szűrőház tetejét. opsz, a levegő szűrőnk egyik oldalán van egy bevágás, annak a szöge nem stimmelt.. kb egy ujjnyi helyen luk volt, ezt így legyártották kiadták.
Ha nem vagyok paranoiás akkor lazán 20-30e kmt elmegyek szűretlen levegővel..
csak ugye a levegőszűrő vizuális inspekcióval ellenőrizhető, egy olaj szűrő már kevéssé.
Na én pont mann filtert vettem egyszer a mazdába
Beindítottuk: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
majd elhalkult.. 1-2 nap állás után ezt csinálta mindig.
nem sokkal később le is cseréltem az olajat, gyárira.
Kierült a MANN filterben amit a 2013+ mazda 6hoz ajánl VAN VISSZACSAPÓ szelep.
A visszacsapó szelep ezen modellekbe nem kell, mert a szivattyú gyenge, és úgy van tervezve hogy a motornak a rugós szelep ellenállását ne kelljen legyőzni. Ezért lassabban épült fel az olajnyomás. most is van vrrr ez a motor konstrukciójából adódik, de kevesebb..
Tualjdonképpen ezért jó a gyári, mert ott azért tudják hogy mi kell a motornak.
azt persze nem tudom hogy nálam a caddyben milyen üzemanyag szűrő van, vagy mann vagy hecht vagy van még talán valami színes dolbozos filter, valamelyik az biztos De majd megnézem
Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.
Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.
Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)
Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?