még annyit hogy levegőszűrővel is érheti az embert meglepetés.. vettem valami japanparts vagy ilyesmi levegőszűrőt az accordba.
nem emeltem fel a szűrőházt nagyon, betoltam a szűrőt csavarom rá a tetejét, áhh mondom megnézem újra biztos jól tettem e be..
emelem fel jobban a szűrőház tetejét. opsz, a levegő szűrőnk egyik oldalán van egy bevágás, annak a szöge nem stimmelt.. kb egy ujjnyi helyen luk volt, ezt így legyártották kiadták.
Ha nem vagyok paranoiás akkor lazán 20-30e kmt elmegyek szűretlen levegővel..
csak ugye a levegőszűrő vizuális inspekcióval ellenőrizhető, egy olaj szűrő már kevéssé.
Na én pont mann filtert vettem egyszer a mazdába
Beindítottuk: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
majd elhalkult.. 1-2 nap állás után ezt csinálta mindig.
nem sokkal később le is cseréltem az olajat, gyárira.
Kierült a MANN filterben amit a 2013+ mazda 6hoz ajánl VAN VISSZACSAPÓ szelep.
A visszacsapó szelep ezen modellekbe nem kell, mert a szivattyú gyenge, és úgy van tervezve hogy a motornak a rugós szelep ellenállását ne kelljen legyőzni. Ezért lassabban épült fel az olajnyomás. most is van vrrr ez a motor konstrukciójából adódik, de kevesebb..
Tualjdonképpen ezért jó a gyári, mert ott azért tudják hogy mi kell a motornak.
azt persze nem tudom hogy nálam a caddyben milyen üzemanyag szűrő van, vagy mann vagy hecht vagy van még talán valami színes dolbozos filter, valamelyik az biztos De majd megnézem
Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.
Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.
Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)
Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?