Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.
Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.
Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)
Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?