Ami fontosabb alkatrész, abból én is csak gyárit szoktam használni Hondánál. (pl. lengéscsillapítót én majd' minden márkát kipróbáltam a 7gen Civic-emnél, de a gyárinál mindegyik gyengébbnek bizonyult és bőven kevesebbet is bírt)
Azért írom, hogy Hondánál (na jó, nekem más nem is nagyon volt, értsd: egyáltalán) mert sokan azt vallják/meggyőződésük, hogy a gyári alkatrész ugyanaz, csak egy adott gyártó produktuma, csak azt Honda logóba csomagolják. Nos, valóban, tényleg sok autómárkánál így van, főleg a németeknél, de a Hondánál valamiért mégsem.
Természetesen itt is megvannak a beszállítók/gyártók, akik gyártanak utángyártottat is ugyanazon modellekbe (Civic, Accord, stb.) és emellett "ugyanazt" a szűrőt/szilentet/bla. alkatrészt gyártják a Hondának is Honda logóval, csomagolásban gyári alkatrészként.
És ez utóbbi valahogy vagy valamiért mégis sokszor jobb, mint a többi. Többször tényleg tapasztaltuk/tam (szerelőm és én) hogy hiába cseréltünk a Civic-be pl. toronycsapágyat, ami a Bárdiból lett rendelve vagy más utángyártottat, valahogy sosem volt az igazi. Vagy eleve szorult, nyekergett vagy rövidebb időn belül elkezdett kotyogni. Gyári Hondát rendeltünk két próbálkozás után és érdekes egyből tökéletes lett és emellett további 7-8 évig jó is volt. (az az autó 14 évig volt nálam, volt időm próbálkozni)
Én is ezért meggyőződéssel és tapasztalat alapján vallom, hogy a Honda logó alá tényleg nem ugyanazt az utángyártott minőséget pakolják, hanem annál jobbat. Persze nálam is előfordul, hogy u.gy.-hoz nyúlok, pl. a jelenlegi Accord Tourer-em futómű alkatrészei főleg azok, de annak megvolt az oka (relatíve tsóróság) és bevállaltam a várható rövidebb élettartamot, mert kevesebbet használom az autót és emellett bőven a szervizintervallum alatt is szervizeljük évente.
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?