HONDA fórum
2024. június 10. hétfő, 19:21,  Margit, Gréta Legújabb regisztráltunk: MDRBcivic 0 



Téma neve
SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

#1362 bejemves 0  2019. március 26. 20:07:31 re: #1359 (laspring + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az észrevétel jogos. ...de ha az árat nem számítjuk :D . Na meg Niner, ismerve a márka árazását ez a bringa lesz vagy 3 millió forint, ha nem több.

Egyébként igazad van, nem oútiról jöttem. Volt már ezer féle bringám, jelenleg ez a gravel van meg egy Giant Reign, és a Reign volt előbb :) . Valószínűleg ezért van más elvárásom akkor, amikor a "komfort", mint fogalom, szóba kerül.

#1359 laspring +  2019. március 26. 15:32:05 re: #1357 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Amit lentebb linkeltél azt a bringát úgy kell elképzelni mint egy Bugatti Veyron-t: Jó hogy van, tök nagy élmény menni egy ilyennel, de soha nem lesz se neked, se nekem és az országban sem lesz kapható egyik boltban sem, mert az ára miatt soha nem lesz rá kereslet!
Csak az első teleszkópja drágább mint Te vagy az én komplett bringánk.
Teleszkóp, rugóstag, fully váz mindenféle csuklópontokkal és miegyébbel. Ez mind-mind büntetősúly!
Ezt úgy gazdálkodják ki, hogy minden ilyen kütyüből csúcskategória és pillekönnyű kivitelt építenek be.
De még ez sem elég, ezért a váz is a legdrágább karbonszövetből kell készüljön.
Mindezekhez pedig már járulékos a Dura Ace szett és a méregdrága karbon kerék (az hogy aero akkor is fszaság)
Ez a koncepció megfizethető alkatrészekkel értelmét veszti, mert kapsz egy 14kg-os bringát!
Igazából ez egy tanulmány, nem egy termék!
De különben is, hiába van teleszkópja meg rugós tagja, meg 50-es gumija, ha a kormány ,mindössze 42cm széles. Mtb kormányok 72-80cm szélesek.

Nekem 33mm széles cx terepgumim van és járok vele köves sziklás terepen, sokszor keveredem traktornyomos földutakra, szinte állandóan szembejön a futóhomok, avaros/apró gallyas erdei ösvény meg alap. Tudom ezek már túl vannak a gravel felhasználási körén és nem is mondom hogy nem nagy kihívás :)
Ezért vettem montit :)

Nézőpont kérdése, hogy mi a mindenes bringa, sztem Te nem országúti vonalról érkeztél gravelre :)

2019. március 26. 20:07:31: megválaszolva bejemves 0  által, → #1362 

#1357 bejemves 0  2019. március 26. 15:05:38 re: #1356 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem van értelme. A gumi benne 700×50c, ami elvileg már komfortosabb, gyakorilatilag meg elmondom, hogy én mit tapasztalok: van egy alu vázas, karbon villás gravelem nekem is, jelenleg 700×42c (valóságban inkább 40), ami szintén már-már pufinak minősülhet.
DE: ezekkel a kerekkel, valamint az én 85 kilómmal tényleg maximum simára döngölt földútig lehet gondolkodni, ami ettől rosszabb minőség (nagyobb kavicsok, traktornyomos földút, esetleg apróbb sziklák), ott ez a virsli méret kínszevedés, sokszor inkább leszállok. Ha nagy a nyomás, akkor kis sebességnél is kirázza belőlem a vesekövet. Ha kicsi, akkor meg azért kell a tempót visszavenni, mert félő, hogy felütöm, pedig tudok biciklizni.

Én egy ilyen kis rugóutas, össztelós vázat közepesen puffancs gumikkal nagyon el tudok képzelni, mint valódi mindenes bringa. A gravelre szokták ezt mondani, de szerintem ez hazugság. Nyilván használhatóbb terepen, mint egy országúti, de nem sokkal jobb.

Emiatt én szeretnék 650b kerekeket a sajátomba, WTB byway gumikkal, ha belefér a vázba és a villába. Elvileg aszfalton nem igazán lasúbb, cserébe rosszabb úton már tényleg sokat jelent komfortban, de azért egy elöl-hátul telós vázat így sem tud pótolni.



(igen, ezen is platformozok :p)
2019. március 26. 15:32:05: megválaszolva laspring +  által, → #1359 

#1356 laspring +  2019. március 26. 14:34:11 re: #1354 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Érdekes :)
Aero kerék meg teleszkóp. Kúl! Sok értelme nincs, de érdekes lenne egy ilyennel menni :)
2019. március 26. 15:05:38: megválaszolva bejemves 0  által, → #1357 

#1354 bejemves 0  2019. március 26. 14:14:06 re: #1353 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ehhez mit szólsz?






2019. március 26. 14:34:11: megválaszolva laspring +  által, → #1356 


2019. március 26. 14:16: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1353 laspring +  2019. március 26. 13:32:31 re: #1352 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Röviden? :)
Az hogy a trekking öreganyámnak való, a gravel meg sportolásra, örömbringázásra
2019. március 26. 14:14:06: megválaszolva bejemves 0  által, → #1354 


2019. március 26. 13:33: Szerkesztve laspring +  által, megtekintés

#1352 KawaBazsy 0  2019. március 26. 13:24:28 re: #1351 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi az előnye egy ilyen gravelnek a trekkinghez képest? (nekem a verseny canga kormány inkább hátránynak tűnik)
2019. március 26. 15:22:27: megválaszolva Sermi 0  által, → #1358 
2019. március 26. 14:32:38: megválaszolva laspring +  által, → #1355 
2019. március 26. 13:32:31: megválaszolva laspring +  által, → #1353 

#1351 laspring +  2019. március 26. 12:21:56 re: #1350 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Dehogy lesz idén pelso, nekem idén még egy gyerekem lesz! (konkrétan még a héten :) )
Az off szezonban gravel bringával terepezgettem, lett jó montis társaság, nekem nagyon jól esett tekerni télen is, mégha csak heti 1-2x is. A terem az nekem halál, mindegy mit kell csinálni ott.
Aztán ez oda vezetett, hogy beújítottam egy montit (múlt héten). Volt már montim pár éve, de akkor eladtam, mert ahol akkor laktunk a környéken nem volt hol menni vele, meg egy kalap szar volt a geometriája és csak két dolgot utáltam vele: felfelé menni meg lefelé menni. Ezzel a mostanival nagyon jók az első tapasztalataim, na meg azért a gravellel sokat fejlődtem bringakezelést illetően.
A gravel most hátrébb fog szorulni, próbálom az országútizást és a montit párhuzamosan csinálni. Család mellett kihívás.
Inkább örömbringázok, próbálok saját magamhoz képest erősödni, fejlődni. Versenyzésben nem annyira gondolkodom. Ez némileg ellentmond annak, hogy épp ma neveztem egy balatoni mtb maraton rövid távjára :D
2019. március 26. 13:24:28: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1352 

#1350 Higany +  2019. március 26. 11:36:23 re: #1348 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze h kínai, nem veszek hamisítványt!:D
Én nem vagyok ilyen elvetemült, nekem 20 fok alatt nem annyira esik jól a bringázás.
A stucni meg ugye így van pont vízszintbe. Nekem amikor vettem, fura volt h olyan magas a kormány a régi cangáméhoz képest, ezért vettem ezt is, meg a gyári csapágyfedél (25mm) helyett is 8mm-est, most már nem olyan nyugger.:D
Mesélj te, lesz idén pelso?:)
2019. március 26. 12:21:56: megválaszolva laspring +  által, → #1351 

#1348 laspring +  2019. március 26. 11:04:33 re: #1339 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kisütött a napocska és kimentél biciklizni?
Meséj még kérlek! [SMIL:/nevet/laugh7.gif]


Karbon nyereg? Ezt a fszságot! Remélem kínai!
A 17 fokos stucniért (lefelé) viszont le a kalappal :)


2019. március 26. 11:36:23: megválaszolva Higany +  által, → #1350 
2019. március 26. 11:29:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1349 

#1339 Higany +  2019. március 22. 10:56:18    ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Tegnap megejtettem az idei első szabadtéri gurulást. Jó volt végre a szabadban tekerni a görgő helyett, bár bazi hideg volt.:) A bringára is felkerült minden ősszel/télen vásárolt kiegészítő, karbon kormány, könnyű 17 fokos stucni, kormány ültetés, extra könnyű nyeregcső, karbon nyereg (rövidtávon eddig elviselhető), karbon kulacstartó, titán gyorszárak, meg egy pár apróság. A bringa is fogyott 700 grammot ezektől, relatív olcsón. Idén még lehet kap karbon aero kerekeket, azzal lehet befér majd 7 kiló alá. Nem rossz egy 58as aluvázas bringától, és még könnyedén tovább lehetne könnyíteni több mint 1 kilóval, bár az már ésszerűtlen összegbe lenne, de jól hangozna, h 5,8kg pl:D . Tudom nem ettől leszek gyors, ez csak egy dili.:)
2019. március 27. 17:43:34: megválaszolva ólomlábú +  által, → #1367 
2019. március 26. 11:04:33: megválaszolva laspring +  által, → #1348 
2019. március 22. 12:00:41: megválaszolva Sermi 0  által, → #1342 
2019. március 22. 11:01:56: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #1340 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.16, 0.32, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.052 mp, 17 query