Az észrevétel jogos. ...de ha az árat nem számítjuk . Na meg Niner, ismerve a márka árazását ez a bringa lesz vagy 3 millió forint, ha nem több.
Egyébként igazad van, nem oútiról jöttem. Volt már ezer féle bringám, jelenleg ez a gravel van meg egy Giant Reign, és a Reign volt előbb . Valószínűleg ezért van más elvárásom akkor, amikor a "komfort", mint fogalom, szóba kerül.
Amit lentebb linkeltél azt a bringát úgy kell elképzelni mint egy Bugatti Veyron-t: Jó hogy van, tök nagy élmény menni egy ilyennel, de soha nem lesz se neked, se nekem és az országban sem lesz kapható egyik boltban sem, mert az ára miatt soha nem lesz rá kereslet!
Csak az első teleszkópja drágább mint Te vagy az én komplett bringánk.
Teleszkóp, rugóstag, fully váz mindenféle csuklópontokkal és miegyébbel. Ez mind-mind büntetősúly!
Ezt úgy gazdálkodják ki, hogy minden ilyen kütyüből csúcskategória és pillekönnyű kivitelt építenek be.
De még ez sem elég, ezért a váz is a legdrágább karbonszövetből kell készüljön.
Mindezekhez pedig már járulékos a Dura Ace szett és a méregdrága karbon kerék (az hogy aero akkor is fszaság)
Ez a koncepció megfizethető alkatrészekkel értelmét veszti, mert kapsz egy 14kg-os bringát!
Igazából ez egy tanulmány, nem egy termék!
De különben is, hiába van teleszkópja meg rugós tagja, meg 50-es gumija, ha a kormány ,mindössze 42cm széles. Mtb kormányok 72-80cm szélesek.
Nekem 33mm széles cx terepgumim van és járok vele köves sziklás terepen, sokszor keveredem traktornyomos földutakra, szinte állandóan szembejön a futóhomok, avaros/apró gallyas erdei ösvény meg alap. Tudom ezek már túl vannak a gravel felhasználási körén és nem is mondom hogy nem nagy kihívás
Ezért vettem montit
Nézőpont kérdése, hogy mi a mindenes bringa, sztem Te nem országúti vonalról érkeztél gravelre
Szerintem van értelme. A gumi benne 700×50c, ami elvileg már komfortosabb, gyakorilatilag meg elmondom, hogy én mit tapasztalok: van egy alu vázas, karbon villás gravelem nekem is, jelenleg 700×42c (valóságban inkább 40), ami szintén már-már pufinak minősülhet.
DE: ezekkel a kerekkel, valamint az én 85 kilómmal tényleg maximum simára döngölt földútig lehet gondolkodni, ami ettől rosszabb minőség (nagyobb kavicsok, traktornyomos földút, esetleg apróbb sziklák), ott ez a virsli méret kínszevedés, sokszor inkább leszállok. Ha nagy a nyomás, akkor kis sebességnél is kirázza belőlem a vesekövet. Ha kicsi, akkor meg azért kell a tempót visszavenni, mert félő, hogy felütöm, pedig tudok biciklizni.
Én egy ilyen kis rugóutas, össztelós vázat közepesen puffancs gumikkal nagyon el tudok képzelni, mint valódi mindenes bringa. A gravelre szokták ezt mondani, de szerintem ez hazugság. Nyilván használhatóbb terepen, mint egy országúti, de nem sokkal jobb.
Emiatt én szeretnék 650b kerekeket a sajátomba, WTB byway gumikkal, ha belefér a vázba és a villába. Elvileg aszfalton nem igazán lasúbb, cserébe rosszabb úton már tényleg sokat jelent komfortban, de azért egy elöl-hátul telós vázat így sem tud pótolni.
Dehogy lesz idén pelso, nekem idén még egy gyerekem lesz! (konkrétan még a héten )
Az off szezonban gravel bringával terepezgettem, lett jó montis társaság, nekem nagyon jól esett tekerni télen is, mégha csak heti 1-2x is. A terem az nekem halál, mindegy mit kell csinálni ott.
Aztán ez oda vezetett, hogy beújítottam egy montit (múlt héten). Volt már montim pár éve, de akkor eladtam, mert ahol akkor laktunk a környéken nem volt hol menni vele, meg egy kalap szar volt a geometriája és csak két dolgot utáltam vele: felfelé menni meg lefelé menni. Ezzel a mostanival nagyon jók az első tapasztalataim, na meg azért a gravellel sokat fejlődtem bringakezelést illetően.
A gravel most hátrébb fog szorulni, próbálom az országútizást és a montit párhuzamosan csinálni. Család mellett kihívás.
Inkább örömbringázok, próbálok saját magamhoz képest erősödni, fejlődni. Versenyzésben nem annyira gondolkodom. Ez némileg ellentmond annak, hogy épp ma neveztem egy balatoni mtb maraton rövid távjára
Persze h kínai, nem veszek hamisítványt!
Én nem vagyok ilyen elvetemült, nekem 20 fok alatt nem annyira esik jól a bringázás.
A stucni meg ugye így van pont vízszintbe. Nekem amikor vettem, fura volt h olyan magas a kormány a régi cangáméhoz képest, ezért vettem ezt is, meg a gyári csapágyfedél (25mm) helyett is 8mm-est, most már nem olyan nyugger.
Mesélj te, lesz idén pelso?
Tegnap megejtettem az idei első szabadtéri gurulást. Jó volt végre a szabadban tekerni a görgő helyett, bár bazi hideg volt. A bringára is felkerült minden ősszel/télen vásárolt kiegészítő, karbon kormány, könnyű 17 fokos stucni, kormány ültetés, extra könnyű nyeregcső, karbon nyereg (rövidtávon eddig elviselhető), karbon kulacstartó, titán gyorszárak, meg egy pár apróság. A bringa is fogyott 700 grammot ezektől, relatív olcsón. Idén még lehet kap karbon aero kerekeket, azzal lehet befér majd 7 kiló alá. Nem rossz egy 58as aluvázas bringától, és még könnyedén tovább lehetne könnyíteni több mint 1 kilóval, bár az már ésszerűtlen összegbe lenne, de jól hangozna, h 5,8kg pl . Tudom nem ettől leszek gyors, ez csak egy dili.