HONDA fórum
2024. július 16. kedd, 16:15,  Ria, Valter Legújabb regisztráltunk: TIhummer 0 



Téma neve

#136858 Yakumo +  2019. január 28. 10:02:52 re: #136857 (tboy93 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A 7gen 1.4 Civic nekem is lassan melegedett (de akkor teljesen jól fűtött) de van/volt 7gen CTR, az meg jóval gyorsabban. Nagyobb köbcenti meg K20, azok jobban melegednek, Accord is ezen okból melegszik gyorsabban/jobban, még a 2 literes is (nekem az van) pláne a 2.4-es [SMIL:/smile1.gif]

Nagyobb "erőmű", nagyobb hő. (volt 3.2 V6 Legend, az egy kis túlzással, de szinte egyből tolta a meleget, nem csoda [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] )
2019. február 1. 18:23:27: megválaszolva grego +  által, → #136865 
2019. február 1. 13:14:36: megválaszolva AccordTypeR +  által, → #136862 
2019. január 29. 20:36:33: megválaszolva Bruce +  által, → #136861 

#136857 tboy93 +  2019. január 28. 09:22:24 re: #136842 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És tényleg. 7gen civic után meglepődtem, hogy az accordban milyen hamar meleget fúj a venti [SMIL:/nevet/spin.gif]
2019. január 28. 10:02:52: megválaszolva Yakumo +  által, → #136858 

#136842 glPopMatrix +  2019. január 26. 17:37:45 re: #136840 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
2.4 -nél mire megmozdul a mutató, már szinte meleg. Eddigi legjobb fűtés amivel találkoztam, jobb, mint a 2.0 8 gené, a 7gen civic és a jazz a nyomába sem ér. A meleget folyamatosan adja, klíma nélkül és nagyon gyorsan bemelegszik. Ahol a jazz még langyosat fúj, ott már az accord tudja a forrót.
Diesel-t nem tudom, de szerintem valami nem oké ott, ilyen ingadozás sincs nálam, alapjáraton.
2019. január 28. 09:22:24: megválaszolva tboy93 +  által, → #136857 
2019. január 26. 18:41:04: megválaszolva grego +  által, → #136845 

#136840 -Törölt felhasználó- 2019. január 26. 02:21:05    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Fűtéssel kapcsolatban lenne egy érdekes megfigyelésem, kíváncsi vagyok más kocsiban is fennáll-e ez a jelenség. 2004-es dízel vas, ha majd egyszer eladom, az biztos a - számomra - nem kielégítő fűtés miatt lesz. Full hideg motornál/hűtővíznél a fűtés un. forrólevegős módszerrel működik, ami elméletileg úgy szuperál, mint egy lakás split klíma. Ha kell hűt, ha kell fűt. A fűtés hatékonyságába nem mennék bele, szerintem még langyosnak is csak jó indulattal mondható a hőmérséklet, amit ilyenkor fúj. A gépkönyv leírása szerint a "klímás" és a "hűtővizes" (amikor már a motor működése miatt felmelegedett víz segítségével fűt) fűtés közötti átmenet automatikusan történik. Na, de a lényeg: Elindulásnál az első szélvédőre fújok minden levegőt, hogy ne párásodjon, a beállított hőmérséklet (digit. klíma) úgy látom csak a ventilátor fordulatszámát állítja, vagyis mindegy, hogy 18 vagy 26 fokra állítom. 26-on jobban fúj. Ha már nem szükséges a szélvédőt fújatni, akkor az utastérbe (arcba) átállítom, hogy melegedjen a beltér, ne fázzon a gyerek. Kb. 6 km-re van a suli, ekkor a hűtővíz mutatója a 0 és az üzemi hőmérséklet között félúton van, vagy még annál is kicsit feljebb, szinte már az üzemi hőmérsékleten van.

Szóval ilyen megfigyelési paraméterek mellett, ha alapjárton jár a motor, fűtőmotor levegője megy arcba, és kb. fél perc alatt a befújt levegő fokozatosan átvált hidegbe (gondolom ennyi idő alatt hűl ki a fűtőradiátor) és úgy is marad. Szinte üzemmeleg a motor és hideget fúj! Ha óvatosan adok egy kis gázt, mondjuk 850 fordulatról 1000-1100-ra felemelem láss csodát, a fűtés visszatér. Nem egy lada hőmérsékletű fűtés, de azért meleg. Azt sajnos nem tudom, hogy az még a forrólevegős/klímás meleg, vagy pedig a hűtővizes meleg. Ha visszaengedem alapjáratra, kb. 20-30 másodperc múlva megint újra hideget fúj. Annyit kipróbáltam, hogy a motortérben a hűtőbe menő vastag gumicsövet megnéztem, de nem volt meleg, vagyis az a kör még nem nyitott ki. Ahhoz túl hideg volt.

Így első körben úgy tűnik, mintha dugulás lenne a fűtőradiátorban, amit az alapjárati fordulatszám víznyomása nem tud leküzdeni, míg az emelt fordulat már igen. Menet közben mindig meleget fúj, mert akkor legalább ezer-ezeregyszázat forog a motor.

Ha valakinek van ilyen kocsija legyen kedves próbálja ki, nála fennáll-e ez a jelenség. Lényeg, hogy üzemmeleghez közeli állapot legyen, és alapjárat. Kicsit várni kell, hogy kihűljön az előtte felmelegedett fűtőradiátor, de erre elég többnyire egy 45 másodperces lámpánál várakozás is, 2-es hármas fokozaton járatva a ventilátort.
Annyit még a hétvégén kipróbálok, hogy nagyobb utat követően is ugyanezt műveli-e, mikor a teljes hűtőkör üzemi hőmérsékleten van (elöl forró gumicső, hűtő)
Előre is köszi annak, aki vállalja ezt a tudományos kísérletet.

2019. január 26. 17:37:45: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #136842 
2019. január 26. 15:27:46: megválaszolva Tonx +  által, → #136841 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.25, 0.52, 0.47
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.025 mp, 9 query