Ma vizsgáztattam egy ford Tourneo-t 55 foknál lenn volt a mutató alul ami 60-nál van, 56-nál felvágtatott 75-re, 66 foknál tovább stabil 75 fokon. OBD2 vs kijelző.
2.4 -nél mire megmozdul a mutató, már szinte meleg. Eddigi legjobb fűtés amivel találkoztam, jobb, mint a 2.0 8 gené, a 7gen civic és a jazz a nyomába sem ér. A meleget folyamatosan adja, klíma nélkül és nagyon gyorsan bemelegszik. Ahol a jazz még langyosat fúj, ott már az accord tudja a forrót.
Diesel-t nem tudom, de szerintem valami nem oké ott, ilyen ingadozás sincs nálam, alapjáraton.
Fűtéssel kapcsolatban lenne egy érdekes megfigyelésem, kíváncsi vagyok más kocsiban is fennáll-e ez a jelenség. 2004-es dízel vas, ha majd egyszer eladom, az biztos a - számomra - nem kielégítő fűtés miatt lesz. Full hideg motornál/hűtővíznél a fűtés un. forrólevegős módszerrel működik, ami elméletileg úgy szuperál, mint egy lakás split klíma. Ha kell hűt, ha kell fűt. A fűtés hatékonyságába nem mennék bele, szerintem még langyosnak is csak jó indulattal mondható a hőmérséklet, amit ilyenkor fúj. A gépkönyv leírása szerint a "klímás" és a "hűtővizes" (amikor már a motor működése miatt felmelegedett víz segítségével fűt) fűtés közötti átmenet automatikusan történik. Na, de a lényeg: Elindulásnál az első szélvédőre fújok minden levegőt, hogy ne párásodjon, a beállított hőmérséklet (digit. klíma) úgy látom csak a ventilátor fordulatszámát állítja, vagyis mindegy, hogy 18 vagy 26 fokra állítom. 26-on jobban fúj. Ha már nem szükséges a szélvédőt fújatni, akkor az utastérbe (arcba) átállítom, hogy melegedjen a beltér, ne fázzon a gyerek. Kb. 6 km-re van a suli, ekkor a hűtővíz mutatója a 0 és az üzemi hőmérséklet között félúton van, vagy még annál is kicsit feljebb, szinte már az üzemi hőmérsékleten van.
Szóval ilyen megfigyelési paraméterek mellett, ha alapjárton jár a motor, fűtőmotor levegője megy arcba, és kb. fél perc alatt a befújt levegő fokozatosan átvált hidegbe (gondolom ennyi idő alatt hűl ki a fűtőradiátor) és úgy is marad. Szinte üzemmeleg a motor és hideget fúj! Ha óvatosan adok egy kis gázt, mondjuk 850 fordulatról 1000-1100-ra felemelem láss csodát, a fűtés visszatér. Nem egy lada hőmérsékletű fűtés, de azért meleg. Azt sajnos nem tudom, hogy az még a forrólevegős/klímás meleg, vagy pedig a hűtővizes meleg. Ha visszaengedem alapjáratra, kb. 20-30 másodperc múlva megint újra hideget fúj. Annyit kipróbáltam, hogy a motortérben a hűtőbe menő vastag gumicsövet megnéztem, de nem volt meleg, vagyis az a kör még nem nyitott ki. Ahhoz túl hideg volt.
Így első körben úgy tűnik, mintha dugulás lenne a fűtőradiátorban, amit az alapjárati fordulatszám víznyomása nem tud leküzdeni, míg az emelt fordulat már igen. Menet közben mindig meleget fúj, mert akkor legalább ezer-ezeregyszázat forog a motor.
Ha valakinek van ilyen kocsija legyen kedves próbálja ki, nála fennáll-e ez a jelenség. Lényeg, hogy üzemmeleghez közeli állapot legyen, és alapjárat. Kicsit várni kell, hogy kihűljön az előtte felmelegedett fűtőradiátor, de erre elég többnyire egy 45 másodperces lámpánál várakozás is, 2-es hármas fokozaton járatva a ventilátort.
Annyit még a hétvégén kipróbálok, hogy nagyobb utat követően is ugyanezt műveli-e, mikor a teljes hűtőkör üzemi hőmérsékleten van (elöl forró gumicső, hűtő)
Előre is köszi annak, aki vállalja ezt a tudományos kísérletet.