hogy jót is mondjak.. kb 200 darab dhles szállításon vagyok túl a világ minden tájáról.
fedex, tnt, sehol nincs hozzájuk képest, piszok gyorsak, korrektek.
a feladat egyszerű, ha cégre rendelek minden kód készen áll. már amikor a csomagot átveszi kapjuk a másolatot a feladóvevényről benne van minden adat amivel feladták.
Ha hamis az összeg etc, küldjük a jó számlát, a vámkezelési megbízást..
Még ide se ért sok esetben már akkor le van vámkezeltetve, de ez változó.
a vámkezelés után jönnek emailban a vám papírok, na ott para, mert a dhl sürget, vámpénztár befizetésre adnak pár órát..
ezt jobb cash otp intézni ha nem ott van a céges bankszámla, igaz nem szeretik ha nem nyomtqatott papírral megyek oda, de az otp fiókvezető asszonyok valamiért a szép nézésre azt mondják na jó most lehet, és kinyomtatják elintézik. Tehát útközben bárhol járok befizetem, ha a telefonra jön a mail.
Köv nap a dhl futárt lehet hívni, elmondja merre jár, ha nem vagyok otthon vagy irodában akkor volt hogy utcasarkon vettem át.
És ha cégre csinálom és így garantált a NULLA forint felár, tehát ezt mind tartalmazza a száll. költség.
ha hagyjuk hogy véletlenszerűen történjenek a dolgok akkor lehet bukni
Én is szívtam DHL-el, nem hozták meg időre az árut. Németből jött, egy-két nap alatt itt volt a központjukban, és onnan nem akart ideérni. Az volt az indok, h felénk ritkán jön futáruk. Jól beszoptam miattuk.......
2018. november 19. 16:26:37: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #6531 2018. november 19. 13:45:27: megválaszolva hrv2003 + által,
→ #6527
Fokozódik a helyzet, a cucc, még mindig nincs úton hozzám. 15-én csütörtökön reggel írtak, hogy töltsek még ki papírokat, meg, ha nincs VPID számom, akkor ők megcsinálják helyettem, csak küldjem el, ami hozzá kell. Még aznap 13 órakor átküldtem mindent, amit kértek (megbízást, cégkivonatot, stb.) Pénteken bátorkodtam rákérdezni, hogy akkor most minden rendben van-e, intéződik a dolgom? Erre ma reggel válaszoltak, hogy mivel nincs VPID számom, most intézem én, vagy intézzék ők? WTF?
Hihetetlen, 14-e reggel óta ott van náluk a cuccom és nem tud ideérni.
EGYSZER (és utoljáraX'D) rendeltünk DHL-lel, kb. az lett a vége, hogy addig húzták az idegeinket, hogy közöltem velük: sokkal rosszabbak magánál a NAV-nál is, pedig azok azért nem egyszerű dolgokat képesek megcsinálni az emberrel, de simán túltesznek rajtuk.
Soha többet DHL részemről.
A hazai vámot is kerüljük, ahogy tudjuk, mi is úgy szoktunk rendelni, hogy kint elintézik már a vámoltatást és akkor nem ide kell fizetni meg gyorsabban is megy az intézés, mert amit a magyar posta meg a vám leművel már elég jó ideje, az valami botrány. (minden csomag érkezési ideje több héttel tolódott nálunk már jó ideje)
Konkrétan nekünk a franciák szokták vámoltatni a csomagokat és akkor itthon már nem baxkodnak annyit rajta, majdnem ugyanolyan gyorsan érkezik minden mint régen. (ráadásul így az ottani áfát fizetjük, ami nem 27% mint itthon.... )
2018. november 15. 20:11:23: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #6518
Nos, úgy néz ki nem kell vámot fizetnem, mivel az eladó fizet mindent. De ez a kínlódás, amit a DHL Express művel velem, ettől kész vagyok. Mivel nincs tapasztalatom még vámos történettel, küldözgetnek mindenféle nyomtatványokat, hogy töltsem ki, aztán meg írják, hogy: "A feladó DTP szolgáltatással érkezett, ami azt jelenti hogy a feladó vállalja a felmerülő vám és áfa terhet, kérem amennyiben kérik ezt a szolgáltatást, a megbízáson fizetési módként csak egyéb: DTP-t jelöljön".
Ezt miért nem tudák már az elején megírni nekem, és e szerint töltjük ki a papírokat?
Vásároltam a vállalkozásomnak (kft) net-ről egy cuccost, amit kis is fizettem forintos számláról euróban. A 27%-os Áfát is felszámolták, ahogy annak lennie kell. Az eladó Norvég, oslói címmel, a számlát neki fizettem ki. A termék viszont Hong-Kong-ból érkezik DHL-el és a DHL most kínlódik a vámkezeléssel. Ugye jól gondolom, hogy erre nekem nem kell vámot fizetnem? Elküldtem már nekik a dokumentumot, amit az eladótól kaptam, illetve a folyószámláról az utalás tényét.