Ez nem feltétlenül így van. Mint mondtam, a legtöbb gyártónak ugyanaz az (informatikai?) cég csinálja az olajválasztót, simán tévedhettek és ez mindenhol jelentkezik.
Most már álmos vagyok, de holnap megnézem még pár helyen, mert most már kíváncsi vagyok.
Pedig annak is 0W20 a gyári ajánlása. Ugyanaz a motor. Akkor leszögezhetjük, hogy a gyári olaj kell bele, mert szinte senki nem mer ajánlani hozzá olajat
A Te autód egy fekete bárány, a Mobil1-nél egyáltalán egyáltalán nem találom.
Kíváncsiságból megnéztem, 2017 utáni Type-R-nek Fuel Economy 0W-30-at ír.
Megtennéd hogy megnézed mit hoz ki a 2015-ös Civic Type-R-re? Mert nekem pl. motorolajat nem is hoz hozzá, csak váltó olaj, meg fékfolyadék, meg hűtőfolyadék.
Ha már a Motul olajválasztót hozod fel példaként, ők is ajánlják R18-ba az X-max 0w-40-et. Csak mert kiborultál a 40-es olajon...
Ami az olajválasztókat illeti, nekem az a tapasztalatom, hogy 70-80%-ban jókat írnak, de előfordulnak nagy baromságok is a tanácsaik között: pl. dízelbe való olaj a benzines civicbe vagy 75W-90-es váltóolaj stb.
motul olajválasztó oldalán az EU-ba 0w30-at hoz a 8gen 1.8-ba de az usába,kanadába már 5w20-at
vagy másik példa a jazz ennél az ajánlás usa,can,jap 5w20,0w20 az eu 5w30,5w40.
Arra vajon mi a magyarázat, hogy a kézikönyv szerint, amint az a fotón is látható európai modellekbe ajánlja a 0W-20-at is, viszont Európán kívüli Hondákba már nem?
Vajon köze van ennek a környezetvédelmi normákhoz? Európában köztudottan szigorúbbak mint máshol.
Tényleg nem tudom, csak kérdezem...