Minden érvvel, amit felhoztál egyetértek, ezért is vacilláltam sokat a 0W30 és 0W-40 között, de valamiért, egy utolsó impulzus hatására a 40 mellett döntöttem. Lehet hogy dönthettem volna jobban is, nem tudom, mindenesetre az említett két olaj között nüansznyi különbség van és szerintem egyik sem rossz választás.
Igen, tudom hogy hidegindításkor keletkezik a kopás nagy része, ezért ragaszkodom és ragaszkodtam előző, öregebb autómnál is a 0W hideg viszkozitáshoz, viszont igyekeztem olyan kompromisszumos megoldást találni, ami melegen, nagyobb terhelésnél is maximális védelmet nyújt. Mivel az autóm kézikönyve is ajánlja ezt az viszkozitást, gondolom olyan nagyon nem nyúlhattam mellé...
Kérdésedre válaszolva, valóban használtam Motul X-Maxot, főleg az előző béka Civicbe évekig, majd első cserénél az UFO-ba is.
Most viszont Ravenol 0W-40-et használok, valamiért nagyon szimpatikus ez a márka, váltóba is az ők terméküket használom.
Végszóként annyit, hogy valószínűleg én is meg Te is túlmisztifikáljuk ezt az olaj témát, de ez még mindig jobb mint szarni rá, megvenni a legolcsóbb teszkós 10W-40-et és cserélni néha, amikor eszünkbe jut vagy akkor sem...
egy jó minőségü 30-as olaj nálad szerintem soha nem fog nyíráshatárra eljutni ha csak nem mész ki a ringre padlógázon körözni.Gondolom arrol is olvastál hogy a kopás 90%-a hidegindításkor van.a 30-as gyorsabban eljut a 40-esnél a kritikus helyekre.Az áramlásról nem is beszélve itt megint a 30-as a nyerő a 40-essel szemben,van még jó pár érv a 30 mellett.
Egyébként a Te dolgod.
lejebb példának hoztad fel az x-maxot talán azt raksz bele?
(a km-t azért kérdeztem mert nálam a másodszori ellenőrzéskor sem kellett hozányúlni ami 270.000km-nél volt.)
Még egy mondatot ahhoz a kérdésedhez, hogy miért 0W-40-et választottam és nem 0W-30-at.
Mindkettőnek van előnye és hátránya a másikhoz képest, nálam végül a magasabb HTHS viszkozitás volt a döntő tényező.
Ugyanakkor 0W-20-at soha nem tennék bele.
szerintem egy r18-as motornak közel sem egy 40-es olaj az ideális. olyan olajat teszel szegény hondába ami egy zsiguliba tökéletes -ott ahol szinte lődörög a főtengelycsapon a hajókar ellenben az r18 hajtókarát töréses teknológiával illesztenek ami abszolut kör keresztmetszetet eredményez meghúzás után, ezáltal tudják csökkenteni az illesztési hézagot vagyis vékonyabb olaj lesz az ideális.nembeszélve egy egy jóminőségü 30-as olaj sokkal tisztábban tartja a motorbelsőt mint a 40-es olajok.
kitől haljátok,kik állítják hogy 40-es olaj kell egy r18-ba? gondolom sokat olvasgatsz olajtémában (én is) és ezt tudod leszűrni hogy 40-es a jó?
Örülök hogy nem vagyok egyedül az olajfétisemmel
Egyébként én is 0W-40 mellett döntöttem előző D14-nél, meg most is az R18-nál.
Szerintem a legtöbb Honda motorba ideális választás.
Ahogy én látom némelyik ember tök (hülye,illetve nem ért hozzá ) ők azt teszik bele amit elöző tulaj ,vagy amit a boltban illetve a szerelőjük mod /ami vagy jó vagy nem
Aztán vannak azok akik kicsit utána olvasnak és azt teszik bele azt ami szerintük a jó
Következő lepcső azok akik olvastak már sok mindent az olajokról ,de többet tudnak mint az elöző kategori, de még keveset ahhoz h tényleg tudják ,hogy mi lenne a legjobb .
Aztán a következő akik olyan hülyék mint én ( kipróbáltak már nagyon sok olajat ,van egy két favorit amire esküdnek),de jelenleg úgy választok olajat ,hogy a HTHS szám alapján választok jelenleg (ez az új hülyeségem)
Amúgy használat függő,illetve autója válogatja.
Honda K-s motorok 0w-30 ,ha nyomod neki 0w-40
Honda B : ha jó akkor mehet bele a 0w-40 ,ha eszik akkor 5w;10w-40
Honda D : nekem most 5w-30 benne/D16z6/ ,télen 0w-40 volt előtte 7 évig 0w-50 eneos /talán a legjobb ami
belekerült
Honda H : nekem most 5w-30 van a /h22a7-ben,de ez csak mosás céljából) ,most lesz csere 0w-40-re