D13-mal lennének terveim a talán nem is olyan távoli jövőben.
Mindenképp maradnék az 1343ccm-nél, nem szeretném átfűzni a blokkot.
Én úgy tudtam hogy nagy szívás árán megy fel a dohc d16 fej a sohc D-s motorokra.
Olaj és víz járatai stimmelnek?
Na meg a másik kérdés, hogy a dohc d16-ra mit lehet felrakni ami pl obd1? kábelköteggel gondolom bűvészkedni kell,
illetve gyújtás, szenzorok, ecu?
Van erről információd?
sohc vtec fej egyszerűbb meccs gondolom.
Elsőre egy 115-120 ló szívóban ha kijönne belőle, akár sohc vtec akár dohc nonvtec, az jó lenne. Nem tudom a lengyelek mit tudnak, de egész szép teljesítményt hoznak ki a kis D-s motorokból. Aztán ha kiaknázásra kerül ez a teljesítmény, akkor jöhetne a kisnyomású turbó, de az már egy másik topic témája.
Nincs kicserélve a tank, be van rakva egy külső elektromos benzinpumpa. Majd ha idén tovább lesz építve akkor ki lesz cserélve. Egyébkén D13, D14, D15 ugyanaz a blokk, simán rá lehet pakolni a D16 cuccait, még a DOHC is felmegy rá kis gépműhelyes munkával viszatérve a fordulatra, 7000-7500-ig szépen húz ott érdemes elválltani. Idén a karbik hejére egy jrsc ugrik fel ha minden meglesz hozzá.
Ismerem ezeket a lehetőségeket hogy d13 blokkot össze lehet fűzni 1,5 cuccokkal
Kifejezetten a d13-ra kerestem rá, kis lökethossz jól forgatható D13-nál a befecsit is meg kell csinálni, tankcsere+ac.
Feltételezem akkor neked is ez a művelet következik.
Viszont akkor valóban szépen elforognak ezek a motorok z6 tengellyel.
Semmi, ha simán arrébb van rakva egy vagy két foggal, a gyújtáselosztó meg utána állítva ugyanazt az eredményt kapod, de fel van rakva egy fokoló kerék, akkor rendesen be lehet állítani. Nekem is simán leforogja a 8000-et. Az enyém D14A1 blokk, Z7 hengerfej, D15B2 főtengely, P29 dugó, ALC csapágy, meg dualcarb, de már csak az év közepéig a tervek szerint. És a D13-ba is be lehet rakni a D15 főtengelyt utána mát az is 1.5.
Unalmas 5percben nézelődtem, olvasgattam és ráleltem egy lengyel civicre valamikor d13b2 volt, ezt vtec-esítették.
Videón is néztem, hát elég meglepően jól lép.
Lényegében a leömlő a kipufogórendszer és a légszűrőn kívül minden gyári Honda alkatrész amiből összerakták.
Ami fura volt ahogy leforgott a motor 8100-ig, én azt hittem a gyári z6 vezérműtengely elfogy ekkora fordulaton már és hiába van eltolva a tiltás magasabb fordulatra, ekkora fordulaton már csak erőtlenül pörögne.
Aztán a leírásban olvastam, hogy y7 vezérműkereket raktak a z6 tengely végére.
Ezzel úgymond "elfokolták" a gyári vezérműtengelyt, vagy pont így került a helyére a vezérlés a d13-on? Vagy mi az oka hogy y7 vezérműkereket használtak?