HONDA fórum
2024. június 7. péntek, 02:49,  Róbert, Roberta Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve

#50267 Newdesign +  2018. január 15. 18:25:31 re: #50265 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Többi autó nem produkálta ezt? Vagy milyen volt a többi érték? CO2, O2 értékek? Ilyenkor érdemes azokat is figyelgetni. Vagyis, nem ilyenkor, hanem, úgy általában és az általános méréshez "hasonlítani" a furcsát.....

Ez az oxigéncella, nálunk kb. 2 évente megadja magát és szopat, először 1-2 napig, aztán elkezdek rájönni (többek közt a minősítésre nem kerülő CO2 értékekből is) hogy nabazzeg ez nem létezik, hogy az összes kocsi szar, aztán gyorsan rájövök, hogy ja, a cella szarakodik :D . MEg lehet mérni multiméterrel is, de még az is átbasz simán. Aztán rendelsz egyet kurva drágán 30ezerért, hogy legyen meg hamar :D ás bosszankodsz, hogy a faszé nem rendeltem Ebayről 3ad annyiért, két hónappal "ezelőtt"
2018. január 15. 18:33:12: megválaszolva Tonx +  által, → #50268 

#50265 Tonx +  2018. január 13. 22:41:22 re: #50263 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Majdnem 10 percen keresztül mértük, forgattuk 2000 környékén majd 3000 majd 4000 és felette kicsivel és reméltük hogy nem esik szét, befogtuk a kipufogót ronggyal hátha lyukas, de semmi. Utána megemeltük a kocsit hátha látunk valamit de semmi. Nem volt lyukas a kipufogó. Utána elvitte valami bmw szerelőhöz és visszahozta úgy hogy már csak 1.7-es Lambda értéke volt. Szintén szétforgattuk de semmi. Alapjáraton tökéletes volt minden. Szóval nem a gép volt a szar. Előtte utána is amit mértünk minden ok volt. De a bmw nem. Én arra gondoltam hogy az egr szelep esetleg bedöglött és nem a szivósor felé áramlik a levegő hanem a kipufogó áthúzza a frisset. Utána beszéltem más műszakiztatós srácokkal is hogy ők hogy mérnék ezt de csak tippeltek hogy szegénykeverékes üzemmód lehet-e vagy hengerlekapcsolás esetleg de az meg úgy tudjuk nincs a 4 hengeresnél és a hangja is jó volt. 6 hengeresnél láttam már olyant, ott is 2.7-es lambdával kezdte de 4e fölé forgatva visszajött minden henger és 2-3000 között is jó volt az érték.
2018. január 15. 18:25:32: megválaszolva Newdesign +  által, → #50267 
2018. január 13. 23:52:03: megválaszolva Higany +  által, → #50266 

#50263 Higany +  2018. január 13. 20:15:35 re: #50262 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Khm... azt mégis hogy? 19-20as AFR felett már nem igen jár rendesen egy benzinmotor. 20 AFR az 1.36os lambda. 3.7es lambda? Olyan keverékkel fizikai képtelenség, h járjon egy motor. Még 1.7es lambdával is.
2018. január 13. 22:41:22: megválaszolva Tonx +  által, → #50265 
2018. január 13. 20:20:01: megválaszolva grego +  által, → #50264 

#50262 Tonx +  2018. január 13. 19:14:57 re: #50256 (Newdesign + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pár hónapja műszakíztattunk egy 1-es bmw-t 1.6 benzin. Emelt fordulaton 3.7-es Lambda értéke volt. A kipuf nem volt lyukas. Első körben azt hittem szegénykeverékes üzemmódban van és azért, de pörgetés ellenére nem lett jobb. 2 hét múlva újra jött állítólag valamit cseréltek rajta akkor már csak 1.7-es Lambdája volt. Ekkor sem kapott műszakit. Amúgy napi 100km-t mennek a kocsival autópályán és a kocsi jól van. Hibakód nincs, ecu lámpa nem világít.
2018. január 13. 20:15:35: megválaszolva Higany +  által, → #50263 

#50256 Newdesign +  2018. január 12. 15:44:45 re: #50253 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát, ha szar a lambda szonda, azt már egy elktronikai hiba keretében kiírta volna. Eből asszem kiindulhatunk. Tehát, elsőre feltételezném, hogy az nem szar.
HA mégis szar, akkor jellemzően inkább azt látod a CO mérés alatt a műszeren, hogy maga a CO gáz érték magas (0,20 nél több), a lambda érték pedig 1 alatt van (0,91-0,99 például)..

Persze, akár beszarhat úgy is egy lambda szonda, hogy elszegényíti a keverékképzést, és akkor a CO műszeren 1 feletti értékeket látsz (például esetleg1,06-ot).

De mondom, ilyenkor, ha ez valóban így lenne, a jármű saját dignosztikája már a 3.hibát kiabálná, hogy menjél szervízbe mer szegény a keverék és az nem jó és különben is álljál meg de azonnal, mert elpusztulnak a jegesmedvék :D :D :D vagy ilyesmi (nem vicces amúgy :( )

Szóval, igazából, én alljas módon vagy arra gondolnék, hogy az a sportkipufogó, ami nem tudom micsoda és hogyan néz ki, annak akkora volt a csővégződése, hogy abba nem dugták bele rendesen a szondacsövet és/vagy "visszaszívott" egy pici falsot ami egy hibás eredményt eredményez(het).... Egyébként, az még egy kérdés, hogy téged "paráztattak ezzel", hogy adjjál egy kis pízet még, vagy csak te láttál ilyen értékeket a műszeren és csak parázol magadtól ? :D :D

Az még egy lehetőség, hogy az említett 1,06-os lambdát, azt alapjáraton mérve láttad, vagy bömböltete a verdát a vizsgabiztos 3000rel és úgy láttad az 1,06ot? MErt nem mindegy. Ha alapjárat környékén láttad, azt az 1,06ot ÉS sportkipufogó van a verdán, akkor nem kell parázni, valószínűleg, így látatlanban azt mondom, hogy az alapjárati gázáramlás kicsi volt a kipufogócső átmérőjéhez képest és a műszer a szondacsövön keresztül beszívott egy pici fals levegőt.... Ha fordulaton pengetve volt 1,06 és mááá egy perce bőgetik a kocsit és még mindig 1,06 a lambda (és nem kicsúszott közben a szondacső), akkor meg a szondacső hibára és/műszer hibára gyanakodnék MERT az EOBD nem jelez neked semmi hibát....

Szerintem

2018. január 13. 19:14:57: megválaszolva Tonx +  által, → #50262 
2018. január 12. 16:41:36: megválaszolva toronte +  által, → #50258 

#50253 toronte +  2018. január 12. 14:35:29 re: #50251 (Newdesign + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszönöm mindenkinek a konstruktív hozzászólásokat! Ma is sokat tanultam.

Mivel az első műszaki állomáson nem engedték volna át az autót így, elviszem egy helyre ahol átmegy. A problémát azért nem hagyom ennyiben, de szeretném használni az autót addig is.

Tényleg aránylag szarul nézett ki az a cső. Még néztem is. Volt egy szűrő rajta, az nem volt vészesen dzsuvás. Viszont nem értek hozzá semmit, csak amit reggel óta olvastam. Ezért kérdezek körbe itt is, hogy mi okozhatja még. Furcsa, hogy két évvel ezelőtt megkapta a műszakit, de akkor ahogy írtad is, az egyik oldalon el kellett dugaszolni a kiput (két oldalon van ugye az FN2-n kivezetve).

Az sem kizárt, hogy tönkrement a lambdaszonda. Azt olvastam 160-180ekm-t bírnak. Lehet hogy az enyém csak 107-et ment el. Akkor evvan, kell egy másik. Viszont mielőtt kiadok érte 45-77eFt-ot jó lenne megbizonyosodni róla, rámérni ha lehet, hogy tényleg azzal van-e a baj. (valamit a kontroll mérés is segít)

CO értéket nem is tudok nektek írni :/ csak a lambdára koncentráltam, mert azzal volt a baj.

A kipu egyébként műbizonylatos, típus specifikus, de amikor honosították az autót nem került be a forgalmiba, ahogy a fólia sem (B-oszloptól hátra).

Jól értem, hogy ha szar a lambda szonda, akkor tipikusan 1-nél kisebb értéket lehet mérni? És ha nekem 1-nél nagyobb, akkor inkább nézzem meg jobban, hogy nem-e fúj ki valahol? Vagy a mérő műszer hibája volt. (ami kontroll méréssel kiderül majd)
2018. január 19. 00:05:47: megválaszolva nbinszky +  által, → #50275 
2018. január 12. 15:44:45: megválaszolva Newdesign +  által, → #50256 
2018. január 12. 15:33:10: megválaszolva grego +  által, → #50255 

#50251 Newdesign +  2018. január 12. 13:33:49 re: #50249 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Őmmm...

Esetleg, egy kontrol mérésre menj már el egy másik műhelybe.... Nézzék már meg ők is és ha nincs hiba a mért eredményedben, akkor a CO műszerrel lesz a gond :D . Járok én is néha így (vakarom a fejem, hogy ez meg hogy), aztán ránézek a mintavételi csőre, azt nini, ott egy pici repedés rajta.. :D . Hoppp, csak teszek rá szigetelő szalagot, azt jééééé, megjavult a kocsi lambdája :D

A másik jellemző CO műszer hiba, amit nehéz tapasztalt nélkül észrevenni, az a CO műszerekben lévő Oxigéncella elöregedése. Nem veszi észre a vizsgabiztos, a műszer sem szokott "szólni", csak nemjó, nem jó, ez se jó... Azt egyszercsak valakinek beugrik, hogy hébaze 2 éve nem cseréltünk oxigéncellát.... Persze, ez az észrevétel nem fog segítani az előzőleg elküldött járművek gazdáinak :D

Aztán, persze, ha a másik CO műszerrel is ugyanolyan az érték, akkor ott valami disznóság van. Ha jól értem, a műszki vizsgán amúgy is sportkipufogó (vagy mi) volt a verdán, ergó alapból MÁR elnéznek neked valamit... Szóval, ha esetleg mégsem a CO műszernek van hibája, és csak ilyen pici a lambda eltérés (1,06) akkor méltóztassanak mááá belegyömöszölni egy rongyot a mérés közben a kipufogód végébe, azt az is "helyrehozza" az ilyen mérési eredményt..... Persze, ez nem megoldás a valós szegény keverékes üzemre...... Csak egy dolog van, az úgy nem jellemző semmilyen autóra sem.....
Vagyis, én eddig csak akkor láttam 1 feletti lambdát, ha kipufogóba nem tudtam beletenni a szondacsövet (kiesett), ha kifúj a kipufogó, ha hibás a szondacsövem, ha hibás a műszerem oxigén érzékelője....
2018. január 12. 14:35:30: megválaszolva toronte +  által, → #50253 
2018. január 12. 14:07:15: megválaszolva Márton87 +  által, → #50252 

#50249 toronte +  2018. január 12. 10:42:26 re: #50248 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondoltam hibás lamda szondára is. Hogy lehetne ezt megmondani, anélkül hogy vennék egy újat és kiderül hogy nem azzal volt a gond?
2018. január 12. 13:33:49: megválaszolva Newdesign +  által, → #50251 
2018. január 12. 10:44:53: megválaszolva grego +  által, → #50250 

#50248 grego +  2018. január 12. 10:30:02 re: #50247 (KamikaZeFan + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A gyari ECU siman utana megy a lambdanak alapjaraton meg terheletlenul emelt fordulaton, ahogy a vizsgan merik. Szvsz mas lesz a gond.
2018. január 12. 10:42:26: megválaszolva toronte +  által, → #50249 

#50247 KamikaZeFan +  2018. január 12. 10:26:37 re: #50245 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerintem csak nem lett felprogramozva a kocsi az átalakítások után, ez okozza a "gondot"
2018. január 12. 10:30:02: megválaszolva grego +  által, → #50248 

#50245 toronte +  2018. január 12. 09:16:14    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok,

Az autó: FN2 (BMC légszűrő betét, típus specifikus 70-es Invidia cső katalizátortól)
Az eset röviden: Műszakin 1,06, majd egy kis autózás után 1,1 lambda értéket mértek (szegény keverékre utal, ha jól olvastam)

Tünet nincs, az autó mesésen muzsikál, úgy néz ki nem fúj ki a kipufogó, de nem hagy nyugodni és így műszakit sem kap.

Kis segítség, ötletelés, vagy kontakt kéne nekem Baranya közelében lehetőleg. Gyakori jelenség ez sportkipufogónál és túlaggódom? Kéne az autóra egy rendes program az átalakítások után? (hozzám így került) Fogalmam sincs milyen értékek vannak egy jobban kihegyezett motornál például (nem gyárira gondolok).
2018. január 12. 10:26:37: megválaszolva KamikaZeFan +  által, → #50247 
2018. január 12. 09:39:22: megválaszolva toronte +  által, → #50246 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.48, 0.48, 0.73
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.067 mp, 16 query