Nehéz leírni, de megpróbálom, mindezt röviden. Vannak csoportok...körök...bizonyos emberek....nem tudom minek nevezzem, akiknek érték.
Az értéke egy tárgynak relatív. Ha valakinek tetszik, akkor ad érte pénzt. ez szerintem tiszta.
Trabantok ára miért magas pld? Azért, mert az akkori fiatalok most elérték azt a kort, hogy nosztalgiázzanak, azaz vegyenek egy autót a gyerekkorukból. Család megvan, ház/lakás megvan, munkahely van.
Ha megnézed az "életre valók" filmet...még ha nem is az egészet, hanem azt a részt, ahol épp egy azelőtt utcán élő/szegény srác festményét adják el tizenezer euróért, akkor megérted a gondolat menetemet. Az egy dolog, hogy nem mondják el, ki festette, de abban az adott körben sokat ér, mert valaki mondja...valakinek tetszik...stb
"ennél csak sokkal drágább lesz majd..." miért? miért? miért? ezt ne vedd magadra, de miért olyan hülyék az emberek, hogy felhajtják az autók árait. Persze, ez a mechanikai NA motoros tökély kategória a környezetvédelmi normák miatt már nem valószínű, hogy visszatérhet normál gyártókhoz. De most komolyan, ha sokan nem befektetést látnának az autókban, akkor mi, mint autóbuzik, hozzájuthatnánk és meg tudnánk vásárolni álomautókat. De most komolyan, egy kb 10 évvel ezelőtt még lehetett kapni NSX-et 5millió Ft környékén, persze nem volt a legszebb állapotú, de volt. Levegős Porsche 911-et lehetett 5-6 évvel ezelőtt még venni jó állapotút 5millió környékén. MK4 Suprát lehetett venni 3millióért (sőt konkrétan 2,2ért Mosonmagyaróváron 2013-ban). Datsun 240z-t lehetett venni elfogadható állapotút 1,5millióért európában (ausztriában 1milláért néztem akkoriban egy elhanyagoltat)... Mostmeg... megér egy NSX egy 911, egy mk4 Supra, egy DatsunZ 10-15+ millió forintot? Dehogy ér. Mikor jönnek már rá majd a befektetők, hogy ez hülyeség? Persze nem azt mondom, amíg van olaj, addig sosem fognak az emberhez újra 5millióért nsx-et dobni, de tényleg befektetésként kell kezelni egy S2000-et, ami vezetésre termett és, ha jól emlékszem 120ezer példányban készült autó?
Csak én látom úgy, és csak én érzem úgy, hogy ez egy lufi? Megveszem az álomautómat aztán utána meg nem használhatom, mert féltenem kell, hogy az elején még elérhető árú autó növeli az értékét, de csak akkor, ha a garázsomban csodálom a formáját, de km-t ne tegyek bele, vagy ne hajtsak ki vele a garázsból, vagy csak gyomorgörccsel, nehogy valaki összetörjön, mert akkor lőttek a befektetésnek? Nem jó ez így szerintem...
Neked is van jó pár autód, ha nem lenne ez a "befektetési" szemszög, használnád többet az autóidat? Jobban élveznéd őket, önfeledtebben autóznál velük?
azért ha tudod tartsd meg...
bármennyiért is vetted, ennél csak sokkal drágább lesz majd...
biztos fog a honda ennél gyorsabb autót is gyártani, de élvezetesebbet aligha...
Hát... Igazából egy civic-ért indultunk el Németországba, de az utolsó pillanatban össze tudtam hozni a találkozót Svájcba az S2000 tulajjal. (Nem volt egyszerű - nem beszélt angolul, én meg németül...)
Szóval - saját lábon hoztam haza és az együtt töltött 1000km eddig főleg pályán volt. Egész életemben csak Hondám volt (és az is lesz! - anno 2gen CRX-el kezdtem. Szóval az egyik nagy szerelem a váltó a Hondákban - precíz és finom műszer. Na most ezt az S2000-nél elsőre nagyon nem éreztem. Meg is ijedtem, hogy esetleg baja lehet. Pontosnak halál pontos, viszont marhára nyers az egész cucc - jobban nem tudom elmondani/leírni. Szóval egy könnyed "Hondás" hazasuhanásra számítottam, de ehelyett egy végig csúcson járó/pörgős, nyers erőgépet kaptam! Igen, bevallom nem vártam ilyesmit egy Hondától, de megmondom őszintén egyre jobban tetszik - imádom/imádjuk! Alig várom, hogy beleüljek! Ami még drámai változás volt az eddigi autóimhoz képest, az iszonyatosan rövid váltó, illetve a motor karakterisztikája. 6.-ba simán felpakolom 60km/h-ig ha finoman akarok menni a városban és még ilyenkor is húz ha a gázba taposok! ezt hogy??!! Gyorsuláskor amit meg 6000-től leművel... Futómű - rendesen mintha kapaszkodna a betonba a kanyarokban! Nagyon tetszik a gép, bár megmondom őszintén, hogy két gyerek/család és egyelőre panellakás- garázshiány miatt szerintem honosítás után eladás lesz a vége... De biztos vagyok benne, hogy lesz egy ilyen autóm egyszer még az életben és azt meg is tartom!