HONDA fórum
2024. június 18. kedd, 00:04,  Arnold, Levente Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 



Téma neve

#8010 moritz +  2014. április 24. 11:22:05 re: #8005 (killer Bee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Köszönöm a plusszokat. Ha lesznek továbbiakban is adatok, akkor megcsinálom az összehasonlítást, illetve jöhetnek az ötletek, hogy mit lenne érdemes még nézni. Laikus motorsport-mániásként ezeket gondoltam első alkalommal érdekesnek, elemzésre érdemesnek. Nyilván lehetne a szöveges elemzés helyett esszéket írni, de az összefésült "adattáblák" önmagukban is elég beszédesek tudnak lenni.

Az eredményhez természetesen grat, néhány műkedvelő Porschéval, Ferrarival (vagy bármilyen 8 számjegyű csodával) gurítva örülne ilyen eredménynek.. [SMIL:/meghajol/bowdown2.gif]
2014. április 24. 18:44:56: megválaszolva killer Bee +  által, → #8013 

#8005 killer Bee +  2014. április 23. 20:36:22 re: #8001 (moritz + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
szépmunka.
sajnos a gyári váltoval nemigen tudok jobban kigyorsitani,amit rövid időn belül orvosolni fogok.
a fékem...hát az 8kört birt aznap.van még rajta mit faragni.
viszont nagyon jo eredménynek érzem ezt igyis,egy sufniban összetákolt szartol:D

köszönjük az összehasonlitást,remélem lesz még.
2014. április 24. 11:22:05: megválaszolva moritz +  által, → #8010 

#8001 moritz +  2014. április 23. 14:57:07    ‹›   →  ↑  +35 | rejt
Sziasztok!

A napokban Sanyi linkelte a 2:05-ös Hringes körét, gondoltam, készítek egy elemzés-szerűséget (nyilván egy utcai szívót, egy épített utcai/verseny turbóssal, egy turbós pályaautóval meg pláne nem lehet összehasonlítani, de azért megpróbáltam [SMIL:/szetvert.gif] ).

Egyrészt az ő futamát vettem alapul, illetve Max007 2:15-ös körét, mivel mindketten Harry's-t használtak, illetve adott volt Kiss Norbi 2007-es OFF Seat Leon Supercopával futott 1:58-as köre, amihez vannak telemetria adatok is.

Próbáltam a Max007 futamában feltüntetett sebességmérési pontokat figyelembe venni, és a kép kimerevítésével, a másik 2 futamból kiszedtem az ugyanazon a ponton "elkövetett" sebességet, illetve az aktuális időeredményt. (1-2-3 méteres eltérések adódhatnak abból, hogy nem ugyanott volt a 3 kocsiban felszerelve a kamera, más a látószög, illetve századmásodperces eltérések is lehetnek, mert nem studiótechnikával dolgoztam, de az esetleges eltérések végül úgyis összeadódnak, és a köridő fix marad).

4 szempont szerinti összegzés van:

Az első szempont alatt bázisként vettem Kiss Norbi elért idejét, illetve a 2-3-iknál a sebességét, és ahhoz viszonyítottam a másik 2 versenyző által elért időeredményt, illetve sebességet, és a diffit (ha már autós fórumon vagyunk [SMIL:/szetvert.gif] ) százalékosan tüntettem fel a bázishoz képest. Zöld háttérrel az egyes versenyzők saját időeredményeik, ill. elért sebességeik közül a legjobbakat, narancs háttérrel a legrosszabbakat, kékkel pedig a közepeseket jelöltem.

1. Adott szekció időeredménye

Itt az látszik, hogy mind Sanyi, mind Max a Seat alapidejéhez képest ugyanott érték el a "legrosszabb" időket, és majdnem ugyanazok a legjobb szekcióik is. Az feltűnő (illetve nem feltűnő), hogy azon kanyarok előtt, amelyek előtt nagy sebességet lehet elérni, a Seat féktávon sokat tud "adni" (ilyenek a célegyenes vége, Mansell előtt, 12-es előtt), illetve ott is, ahol hosszan elnyúló kanyar van, illetve ahol a rázókövet ki lehet használni (itt kidomborodik a Seat épített pályaautó mivolta).



2. Adott ponton mért kanyarsebesség

Itt egyértelmű a Seat fölénye, a Seat 100%-os bázisához képest Sanyi átlagosan "csak" ~85%-ot teljesített, 2 mért ponton tudott azonos sebességet menni a Seattal, a sikánban mutatott kisebb sebessége, illetve a 11-es kijáratán mért sebessége (amielőtt a Seat már bőven tudott gyorsítani a szűken fordulással a rázóköveken) volt a 2 leggyengébb eredménye a Seathoz képest.



3. Adott ponton mért kanyar előtti legnagyobb sebesség

Sanyi ebben tudott legközelebb kerülni a Seathoz, megmutatkozik a Civic (sztem) jobb súly/lóerő aránya, a Hring 3 leggyorsabb pontja közül 2-ben is gyorsabb volt, mint Kiss Norbi. Hogy Max007-ről is szó essék, ebben az értékelésben volt a legjobb a szórás-eredménye, azaz a Seat által elért sebességhez képest viszonylag konstansan hozta a 80-85% közötti számokat.



------------------------------------------------------

4. Összegzés, hogy Kiss Norbi hogyan nyúlik el a "mieinktől"

15 ponton mért időeredmény szerint azt látható, hogy adott ponton Norbi mennyivel növelte előnyét. Ahol növelte a másik 2 versenyzőhöz képest, ott narancs háttér van, ahol zöld, ott az előnye csökkent. Mint látható, Sanyi 3 szekcióban tudta csökkenteni a hátrányát:
- a 2-es és 3-as kanyar között, 1 századdal (persze ez lehet megfigyelési hiba is)
- a 13-as kanyar kijárata és a célvonal között összesen 1 mp-vel



Kihangsúlyozom, hogy az elemzést kíváncsiságból készítettem, nem pedig f*kázás céljából, ha nagyok a képek, kérem admint, h javítsa, köszi! (ja, és nem 10 perc, de nem is 1 hét alatt dobtam össze, ezt próbáljátok figyelembe venni [SMIL:/smile2.gif] ).
2014. április 23. 23:25:45: megválaszolva Max007 +  által, → #8008 
2014. április 23. 20:36:22: megválaszolva killer Bee +  által, → #8005 
2014. április 23. 20:29:12: megválaszolva killer Bee +  által, → #8004 
2014. április 23. 17:41:37: megválaszolva lutherking92 +  által, → #8003 
2014. április 23. 15:44:01: megválaszolva zolynet +  által, → #8002 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.33, 0.28, 0.25
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.071 mp, 8 query