akkor még egy eszmefuttatás, mert érdekel a téma, bár úgy nehéz bármire is jutni hogy azt vesszük hogy a mobil app mérők nem jók erre ... szóval racechrono-ból indulok ki, mert nekem az volt épp fent, célegyenes ráfordító kanyar kijárati ívén ~98-100km/h sebességen vagyok, azaz onnan gyorsítok ki, a következő mért chrono ponton ~134km/h-t mutat, ami a box utca bejárat, következő nem mért pont csak logból tisztán lejön, az pedig a start/cél vonala, melynél ~160km/h mutat az applikáció, az ezt következő mérési ponton mutatja a legnagyobb sebességet, amiről a féktávot kezdem meg, ez a legnagyobb 177km/h
negyed mérföldön álló helyzetből érem el a 145km/h-t, így nem teljesen világos miért annyira nehezen elképzelhető az hogy a célvonal végén 180-al vagy 190-el menjek, de tényleg ne legyen 190 mert csaljon az óra is meg a mérés is, de a 180 szerintem megvan, mindenféle mérési és óra fals értékeket nézve ... hovatovább a célegyenes teljes hossza 788,9méter!
chorno app azt mutatja hogy 134km/h-ról 177-km/h-ra ~460métert teszek meg, így szerintem a 180km/h reális lehet, a 190km/h talán tényleg nem, az inkább az ep3/itr kateg
Ezen a 190-en nekem is megakadt a szemem már más fórumon is, de nem is gondoltam, hogy bárki komolyan gondolja, hogy ennyit megy egy vti a ringen. Én full slicken jó ráfordulóval tudok GPS186-ot (óra 195-200 f*sse tudja pontosan, a méter táblát, meg a fix pontokat nézem inkább) az EP3-al, miközben Pók főleg, de még a Cliok is tudják hogy nyúlunk el tőlük az Intikkel a célegyenesben. ( simán 100-120m-t adok a vti-nek, Clioknak meg 50-60-at). ITR-ekkel kb. egy tempót megyek, de nekik is elég a 4. a végéig még kicsi gumin is, szóval messze vagyunk mi is a 190-től.
Az meg, hogy honnan kell megfékezni (hasonló fék esetén)főként a tempón múlik. Én ezért fékezek korábban a 300-as fékkel DS2500-on mint Pók, mert van köztünk közel 10 km/h.
Jóbb gumi->jobb ráforduló->nagyobb tempó->nagyobb féktáv.
pl ma a hungaroringen ugyanakkora féktávokat vettem, mint Pók, itt tudni kell hogy nekem 262 ebc-sárga van elől, Pókinak 282 legend nyereg ebc-sárga kombó (fém fékcső, fékstopper,mifaszom)
nem melegedette el, nagyon jó volt a mai pályázás
2:21.9 Pók ideje (ültek mellett)
2:24.1 Zolibácsié
beszerzek egy sperr-t és meglátjuk mi lesz
célegyenesben 190km/h-ról fékeztem, satu (abs nem fogott), vissza 3, 2 fordulás, trepni
hibátlan ez az ebc-sárga kombó, itt köszönném meg az ebc-nek ... nekem nem lesz nagyobb fékem
Hát de az te vagy Szerintem nem a végsebesség mértéke a meghatározó, hanem, hogy hogyan használod Gyorsítás-lassítás sokszor egymás után már igényli az erősebb féket, nem? Sokan így használják a Hondát A Hungaroringen se a végsebesség dönt
Hagyjuk már ezt a fékupgrade-es faszságot. Gyári méretű fék van (egyenlőre) a 12-es időt tudó autómon. És? Nem száguldozok vele utcán, nem gyorsulok lámpától lámpáig, amúgy is alig használom az autót mondjuk, de ha kell meg tudok vele állni 1x-2x egymás után. Senkire nem vagyok veszélyes ill nem vagyok veszélyesebb, mint ha gyári ereje lenne a motornak, azzal is tud 2 kiló fölött menni a crx. Akkor? Szóval ez egy baromság.
A swapnak én sem vagyok nagy barátja, de nem értem mi a baj a turbóval,
attól még d16 marad, és erősebb is lesz, tehát válasz a kérdésre
Egy nonvtec motoron még viszonylag költséghatékonyan lehet szívóban alakítani,
de mutass egy 180 lovas szívó D16Z6/Y8-at, ami mindennapi közlekedésre használható,
és olcsóbb volt 400e-nél
Nem azért mondják a Z6-ra, hogy turbó, mert mindenki köcsög, hanem talán mert
így marad a motorszám, és lényegesen költséghatékonyabb.
Higany: Sajnos olyanról igen ritkán hallottam, hogy, "Tuningolni akar, mert gyengének érzi az autóját, és megkérdezi, milyen fék-upgradeot csináljon a tuning előtt"
Ezt soha nem értettem hogy miért akkora baj ha valaki egy-egy témát újra feldob.. És ha azóta vannak új tapasztalatok, ötletek? Kit zavar ez hogy valaki kérdez egy ilyet? Én folyamtosan olvasom ezt a topikot is , soha egy pilllantra sem zavart ha valaki ugyan azt kérdezte.. Sőt érdekel mindenkinek a véleménye.. Jó hogy van egy kemény mag aki unja esetleg, de inkább tanulni lehet ezekbő szvsz. Továbbra is mindössze 1-2 mp tovább görgetni ha nem érdekel..
Üdv kis segítséget kérnék!
Van egy 97-es Civic D14A4-em 90-pacis.Jelenleg 50-es rendszer+esi szívósor.
Érdemes e rajta esi swapot csinálni vagy semmi értelme?
Mivel tudnám erősebbé tenni?
-Ötletek
-Ajánlatok
-Kitől
-Mennyiért érdemes megvenni?
Juhilaci árul D16Z6 felújított hf 50-ért nem tudom hogy belevágjak e?!
Mindent meghallgatok előre is köszönöm a segítségeteket