180rol is lehet ugy borulni, hoyg tuleljed. persze nem frontalisan betonoszlopnak. de gondold el, ha csak vminek a szelet talalod el, es csuszol porogsz az uton, lehet tobb eselyed van tulelni igy, mint 180al kirepulni
hát akkor bizony ott sok mindennek kell törnie-szakadnia, hogy a kormány alól kihajtogatódjon az ember, hogy az első szélvédőn távozzon... légzsákveszély nincs (baszok kicserélni a vezérlő egységet, úgyis kötöm magam ) sebességfüggő lenne, hogy hol számít, hol nem? hát a nyavaja se tudja, szerintem mindig jó, ha van, pláne, ha be is van kötve bár az is igaz, hogy nem nagyon volt alkalmam megtapasztalni a 180 km/h feletti érzést, lehet, hogy ott már nyugodt szívvel kapcsolnám ki az övet, mert ott már tényleg mindegy.
tutti, hogy simán kizuhansz egy nagyobb sebességű ütközésnél. soha ne legyen rá példa de 100-0-ra lassulás 0méteren olyan brutál negatív gyorsulást produkál ahol már a test méretei nem igazán játékosok.
én mindíg bekötöm magam. egy ismerős soha nem kötötte ba magát. 40-el megfogott egy villanyoszlopot télen. megrepesztette az orrát és ki hijján kiverte a szemét az arcába durranó légzsák. azóta beköti magát. egy bizonyos tempó fölött már tényleg mindegy hogy van-e öv vagy nincs, de normál esetben azért igenis sokat számít. sztem.
mellesleg én el nem tudom képzelni, hogy hogyan lenne képes úgy meghajolni a 190 centim, hogy kirepüljek az autóból, úgyhogy én ha csak 300 métert megyek, már akkor is nyúlok az övért, meg nem is érzem jól magam, ha nem vagyok bekötve. mellesleg olcsóbb is, ha megállít a rendőr, legalább ebbe nem tud belekötni, aztán hátha már nem úgy áll alapból a dolgokhoz, hogy na még az öve sem volt bekötve, nézzük azt az izzókészletet (jelzem, az tényleg nincs )
ez nagyon balesetfuggo hogy a biztonsagi ov ved-e vagy csak kart okoz.
az esetek 85%-ban ved, viszont a maradekban kar. nekem konkretan ket jobaratom (bigfish volt tulajai, racz marci es bossanyi kristof) halt meg ugy hogy egy faval utkoztek, megfogta oket a biztonsagi ov, de elajultak, az auto kigyulladt ok meg benn egtek.
a harmadik srac ugy maradt eletben (czabafy bence, interswitch tulaja), hogy kirepult az utkozestol az elso ablakon.
Ezt az öves témát nagyon birom. Gondolom a versenysportban csak divatbol kotik be magukat a pilotak ugye? Ott sincs semmi ertelme, akkor miert is lenne a valo eletben??? Ne vicceljunk mar.
Lazy,
Es ha epp atugrik a csavo a Te autodba, mert nincs bekotve, es szepen lefejelitek egymast, ugy 60al? Akkor is azt mondanad hogy nem kene buntetni? A hulyeseget altalaban buntetik, es az ov be nem kapcsolasa pontosan az.