én annyinak hiszem amit a pad mért de már irtam hogy veszteség elhanyagolható sztem.mérés elött amit "hittem" abból indult ki az egész "vita".azt pedig elég vszínű hogy tudja.na mind1 ne kezdjük megin,az biztos hogy fölötte van mint aminek ti gondoltátok
2006. április 27. 21:59:36: megválaszolva RT 0 által,
→ #607
vtin minek gyárilag a 60?
sajna szívósort nekem nagyon körülményes lenne nagyobbat "varázsolni" rá.h.fej port van.de a szívosor jóval szűkebb.egyenlőre azt megpróbálom,hogy gyári sort bővíteni és nagyobb pillangó.
majd kiderül mi lesz.eddig amit csináltam rajta bejött,lehet ez nem fog.csodát amugy se várok tőle,de ha minden tervem megvalósul akkor ezek az apróságok jól jönnek majd késöbb
2006. április 26. 13:21:48: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #534
Csak nehogy utána a 200 lóerőt súrolja alulról a teljesítménye a motorodnak !
Komolyra fordítva a szót, nekem az a véleményem hogy nagyon kevesen halgatnak itt az emberek a jó szóra, el fogjátok érni hogy én sem írok be ide olyan tapasztalatokat amiket vagy a saját vagy más kárán tapasztaltam meg. Ha annak a pénznek a fele a zsebembe lehetne amit itt a fórumon néhányan feleslegesen költöttek el, igen messzire és sokáig mehetnék nyaralni belőle teljes ellátással, vagy vehetnék egy NSX-et MUGEN cuccokkal.
Utolsó példám a pillangószelep méretére: mértünk egy corsa gsi-t ami 1.6-os 100 lóerős eredetileg, tettek rá hengerenkénti pillangószelepet, és 107 lóerős lett tőle, pedig 130-at vártak. Jobb lett a hangja, tehát mentálisan megvolt a 130 ! Nagyon egyszerű a magyarázat, a vezérlés nem tette lehetővé hogy több levegőt szívjon be, ezért aztán tehettek volna 4 db 50-es vagy 60-as pillangószelepet is, akkor se lett volna erősebb az autó.
Mégegyszer leírom , ha egy 2.0 szívó 165 lóerős DOHC 7500-öt forgó motornak elég az 55 mm-es pillangószelep úgy hogy nem konyul lefele a végén a teljesítménygörbe, akkor a ti 1.5-1.6 SOHC motorotokra minek a 60-as ?
igen 56-os a pillangója. azért gondoltam a cserére, mert ugye nagyobb pillangón könnyebben tud bemenni a levegő+egyéb módosítás után még fordulatot is akarok emelni.
Dpfi pillangójától biztos, hogy nagyobb kellene neki, sztem jelenleg ez nekem egy szűk keresztmetszet, a teljesítmény görbémen is ugy látom, hogy 5500rpm felett már nagyon törik lefelé. Sztem itt már nem tud elég levegő menni a motorba. Ezért akarok 1.6os HF-et + szívósort. Esetleg még a HF-t kibővíttetni + szívósort felpolíroztatni (de ez nemhiszem hogy megcsinálom).
A vti-k-re is szoktak integra pillangót tenni, bár a vti-é alapból nagyobb min 56os. 58as asszem.
"5. Valahogyan nagyobb pillangót tenni az SI szívósorra"
Nem azt írtad lejjebb hogy 56-os pillangószelep van rajta ? Az bőven elég , ha egy 7000 felett forgó 2.0-ás motorra is elég 165 lóerőhöz. Azt felesleges kicserélned. Pár mérésen túl vagyok már hogy mi számít és mi nem.