És rögtön 2 tartalék motort is vegyél, ha kapsz. Utána nyugodtan mehetsz vele bárhova is, de max 500km-es körzetben, onnan még megéri trélerrel hazahozatni az autót.
Ha nem szoktad az ilyesfajta csótányokat, bizony elég nehéz tud lenni. Nem a kuplungolás maga, hanem míg kitapasztalod, hogy a talicskát miként lehet aránylag normálisan hajtani.
Na igen, de az alkoholnak azért más tulajdonságai vannak a benzinhez képest. Égés tekintetében is.
Ezek a motorok benzinre vannak kitalálva. Benzinnel használva optimális a működésük.
Engem inkább az érdekel, hogy hogyan változott a sima 95-ös benzin oktánszáma.
Mire gondolok:
Régen mikor még alig vagy nem volt benne Etanol akkor volt a benzin 95-ös oktánszámú ezeket adalékokkal is be lehet állítani. Azt is tudjuk, hogy az etanol oktánszáma 105 körül van. Na most ha egy 95-ös benzinbe keverek 105-ös etanolt akkor nyilván megemeli a keverék oktánszámát a keverékek arányában. Ha 10% etanol van benne akkor vajon a sima benzin rész adalékolásával mi lesz. Kiveszik? Nem teszik bele hiszen maga az etanol már eleve beállítja a 95-ös oktánszámot?
Vagy sokkal szarabb alapbenzint állítanak elő és annak az oktánszámát állítja be 95-re a 10% etanol?
Ennek az alkohol mumusnak az eredete is érdekes lenne, mert sok szempontból még jobb, mint a benzin.
Nem véletlen, hogy a"tuning" - vagy versenyautókat gyakran E85-tel hajtják.
Azért lehet van valami eltérés, mert nálam 100-assal ment a K24, de a vevője egyszer tankolt bele 95-öst, azonnal dobta is neki a map sensor hibát! Azt kihajtva teletolta 100-assal, megszűnt a hiba. Shell-nél tankolta.
Hát... nem tudom. A cikk eléggé marketing szagú (lehet, hogy ha napjainkban íródik, akkor a végén ott lenne, hogy támogatott tartalom), ez alapján én nem merném kijelenteni kategórikusan, hogy jobb, de még azt sem feltétlenül, hogy minden Accordnál jobb.
Valamivel reprezentatívabb lenne a végeredmény, ha valamit tudunk az autó előéletől, uram bocsá' egy tank prémium üzemanyag elhasználását követően megmérik újra az autót a sima benzinnel, vagy megnérnek ugyan abból a típusból több példányt (egy mérés meg amúgy sem mérés). Aztán még az sem kizárt, hogy a K24, illetve annak vezérlése pont tud kezdeni valami a magasabb oktánszámú üzemanyaggal.
Egyébként meg a net meg tele van ellenkező példákkal is, bár nyilván mindig meg kell vizsgálni a forrást.
Pl.:
Én személy soha semmit nem vettem észre sem benzinesnél, sem dízelnél semmit attól függően, hogy hol, mikor és mit tankoltam. A BMW-be többnyire prémium van, mert rendszerint az ősszel beletankolttal járok még következő év nyarán is, az Audiba meg megy mindenféle gázolaj: sima, prémuim (ha molnál van rá valami kupon), külföldi, belfőldi.
Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit csinál automatával..
Illetve a tiédre is nagyon kíváncsi lennék, hogy nálam mit művelne (hozzászoktam az kis köbcentis turbósokhoz), szívesen gurulnék vele, ha megengeded. A Rapidok pont ezt csinálták/csinálják meg az 1.4 Octaviak is. Csomószor rá kell kuplungolni ée újra belőni a gázadást menet közben.
Azt a problémát már feladtam, elhiszem neki, hogy már nem tudok vezetni.
Ez az újabb akciója, ami egyenletes haladásnál jelentkezik kisebb fordulaton, 1500 és 2000 között folyamatosan rángat, ez városi tempónál pont ideális...
Na ez szűnt meg teljesen annál a tanknál, aztán visszajött újra.
A pickupba a gáz miatt (kevés benyát használ), az ATS-be meg a teljesítmény miatt csak 100-ast használok. Eddig főleg Auchan, most utolsó kettőre Orlen, nem érzek különbséget, jól mennek a kocsik. :-)
Én eddig nem nagyon tankoltam 100-ast, csak néha a motoromba, meg a téli leállásra szoktam azzal megtankolni.
Viszont most elkezdtem próbálgatni, ahogy múltkor írtam az autóvásárlás topikban, ugye van ez a rángatása a Kiának, amire a szerviz sem tud mondani semmit. 2-3 hete megtankoltam a hegyeshalmi Mol kúton 100-assal, mintha kicserélték volna az autót. Sokkal dinamikusabb lett, de a lényeg, hogy teljesen megszűnt az a rángatása, gyönyörűen egyenletesen ment, mint korábban. Ez tartott egészen addig amíg az a tank ki nem fogyott. Tankoltam a dunaújvárosi Mol kúton 100-ast, ugyanúgy rángatott újra. Amikor ez is kifogyott, tankoltam a dunaújvárosi Shell kúton 100-ast, ettől még jobban rángatott. Ma reggel tankoltam a dunaújvárosi OMV kúton 100-ast, még erre kíváncsi leszek, de még ezzel nem mentem szinte semmit, majd a napokban kiderül...
Na most vagy a kutak között is nagyon nagy a szórás benzin minőségben, vagy semmi köze a rángatásnak ehhez, csak véletlen volt, hogy azzal az egy tankkal tökéletes volt.
(vagy jöhetnek az összeesküvés elméletek, hogy a hegyeshalmi Mol kúton biztos osztrák üzemanyag van... )
Ez is csak akkor igaz, ha van rá térkép az ecuban, magyarul alapból magasabbb oktánszámú üzemanyagra van kitalálva.
Ez esetben is szerencsésebb úgy fogalmazni, hogy az ilyen autó a 95-tel gyengébb, a "százassal" pedig gyári.
Nagyobb elôgyújtás enged meg a prémium benya, növelve ezáltal a teljesítményt.
Nálam a fogyasztás is jobb a prémium naftával szal ha így nézem akkor közel ott vagyok mintha a simát tankolnám.
Az etanol tartalom is kevesebb jóval a prémium benzinben.