Pesten inkább azt érzem,h. nagyon haladós a közlekedés. Ott a gyengék elhullanak. Aki ilyen nagyon tötyimötyi és azt se tudja melyik rendezvényen van, azok főleg a belsőbb kerületeket messze elkerülik.
De azt naponta tapasztalom,h. fingjuk sincs adott szituban kinek van elsőbbsége, táblák 90%-át tuti nem ismerik, jobbratartás az vajon mi??
A 30% szerintem olyan 10-20%, de az viszont elég kemény valóban és állandóan jelen vannak.
Tötymörög, nem tudja hol van, de azt se hova megy/ mit csinál. A minimum az, hogy nem követi a forgalmat, az előtte lévőtől kb. 10-20m-re halad, a mögötte lévőket ezzel feltartja, beakasztja sokszor a pirosba szépen.
Vagy: sávot váltáskor nem jelez, de előtte se, csak úgy megtörténik. Persze ez a "nagy autók" többségére is igaz, de azok legalább haladnak, nem jelez, mert úgy van vele, "én úgyis gyorsabb vagyok, így nem kell". De a tévelygők sokszor veszélyesebbek.
Tény, hogy szokni kell és elviselni a pesti közlekedést, de főleg figyelni, mert ha nem figyelsz, majdnem biztos, hogy teli vágnak.
De azért nem olyan vészes ez, mint ahogy azt sokan leírják, (a magyar bunkó, a magyar paraszt, mindenki paraszt, stb-stb. ) szerintem.
Lehet,h. kevesebb a gyorshajtó, mert fosnak a büntitől, de az tény,h. kb a közlekedők 30%-a csont hülye a közlekedéshez. Rugalmatlan, nem tud dönteni, nincs helyzetfelismerés és a KRESZ alapvető szabályainak nem ismerete...
Elképzelésem sincs hogy az ilyenek hogy szereznek jogsit. Bár az is igaz,h. sok környékbeli kistelepülésről járnak be mindent elintézni.
Hivatalos dolgokat, bevásárolni, bármit megvenni, mert a kistelepüléseken gyakorlatilag az üzletek, élelmiszer boltok 90%-a bezárt.....
Eddig meg 20-30 évig csak a közeli másik faluba jártak át és max a sebességkorlátozó táblákkal találkoztak, esetleg STOP táblával 2X1 sávos úton 'oszt csá....
Bekaphatják. Amúgy mindig az van,h. "felsőbb utasításra" de persze a rend éber őrei is szívesebben ücsörögnek ajárőrkocsiban, főleg mióta az új trafik vannak. Szerintem alszanak is közben vagy kiverik egymásnak.
Régebben volt olyan,h. egy csajjal kerestem éjjel valami félreeső helyet egy erdős részen mellékúton
... erre egy ilyen helyen félreállva egy járőrautó. Gondolom aludtak...
Pont ez az, hogy pályákon ritkán vagyok, maximum a nullás, de az mondjuk végig. Na persze ott vannak, akik simán 110-nél többel mennek, de lehúzódok, leszarom, de ha csak őket veszem, akkor belőlük is összejön nem kis összeg, ha mérik és/vagy mérnék őket folyamatosan.
Ilyen 30-as táblánál óvodánál 80-nal előznek böszmeséget szerencsére nem szoktam látni.
Napi 72 millió forint!!!!
Nem véletlenül nem foglalkoznak mással, abból nincs pénz...
Egy ismerősömtől folytatólagosan lopták a fát, visszatérő "ügyfél" volt a tolvaj. A rend őreinek persze nem volt ideje foglalkozni vele. Addig hajtotta az ismerősöm az ügyet, amíg meg nem találta az elkövetőt, friss lopás, az autónyomok elvezettek a tanyáig ahova behordták a szajrét. Hívja is rögtön a helyi örsöt, h itt van, most gyorsan el lehetne kapni a fickót. Persze, majd jönnek, mondták. Ez szerda reggel volt. Pénteken délután jelentek meg a rendőrök, persze akkor már semmit sem lehetett bizonyítani......
Én meg azt érzem, hogy péntekenként az M7-es a Balaton irányába egy időzített bomba a 130-nál folyamatos kocsisor esetén is 2 méteres követési távolságban villogó gecik miatt. Fehérvárig egy kis platós megtelne a hullájukkal.
Itt parajfalván (Szfvár) az óvoda előtt 30-as táblánál nyolcvannal előznek…
Ez különben tényleg durva, de főleg azért, mert érzésre az emberek a forgalomban jó ideje sokkal normálisabban haladnak, mint mondjuk 2-3 éve.
Én őszintén ezt látom és érzékelem a közlekedésben.
(mondjuk 80-90% Budapest és 10-20% Pest megyében járok "csak")