HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 06:46,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#139705 JohnyFirpo +  2023. október 15. 22:00:53 re: #139704 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nálam 278-nál még semmi baja sem volt.

#139704 KawaBazsy 0  2023. október 15. 16:25:09 re: #139695 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A jobb oldalit ellenőriztem a vidiben látható módon, tehermentesítve, az nem kotyog (204E van a kocsiban). A balt is meg kellene nézni, bár gondolom ezek hasonlóan kopnak.. :-)
2023. október 15. 22:00:53: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139705 

#139696 KawaBazsy 0  2023. október 11. 07:10:12 re: #139695 (johnny576 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Szétszedni még ok, de olyan nagy pillanatszorítóm nincs amivel préselgetni lehet.. Bár ha ennyire számít, megoldanám.

#139695 johnny576 0  2023. október 10. 23:47:15 re: #139692 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Meg kellene nézni egy szerelési utasításban, hogy mi a helyes ellenőrzési mód. De ha elhisszük amit az általam linkelt videóban látunk, akkor ahogy a szerelőd ellenőrzi nem jó. Befeszült állapotban nem fogja tudni megmozdítani a pajszerral, még ha lóg is a gömbfej. Vagy ellenőrizni kell mindkét módszerrel, abból baj nem lehet :)
Én is olvastam pár sztorit a kitört kerekekről. Nekem az jött le, hogy:
1. gyári gömbfej elhasználódott, de nem érezték vagy a szerelő nem vette időben észre, kitört.
2. kicserélték a gömbfejet (mindegy hogy gyárira vagy utángyártottra), majd hosszabb-rövidebb időn belül kitört. Valószínűleg nem az újonnan beépített alkatrész volt a ludas, hanem szerelési hiba. Lehet hogy megsérült a porvédő. Vagy mintha valaki írta volna, hogy a kalapálás-préselés nem jó, hűteni ill. melegíteni kell a csonkállványt ill. az új gömbfejet és úgy összerakni.

Én ellenőriztem magam a videó alapján, lóg-e az Accord-om gömbfeje. Ha lógott volna, kerestem volna egy olyan szerelőt, aki nem nagy kalapáccsal veri ki a régi gömbfejet, hanem szakszerűen kicseréli. Ja és vagy gyárit vagy valami nagyon jó minőségű utángyártottat tetettem volna bele. Csere után többször ellenőrizném, hogy nem hullott-e szét a porvédője (csodálatos környezetvédelmi normák alapján gyártott "parádés" minőségű gumialkatrészek....), illetve nem kezd-e el lógni. (5gen Civic-el jártam úgy jó sok éve, hogy az alsó polcos gömbfej porvédője széthullott pár hónap alatt. Kicseréltem a porvédőt, de hiába, kb 1 év múlva cserélni kellett a gömbfejet mert lógott. Az eset után Lemförder-t tettem bele, azóta is bírja.)

Azt meg sajnos nem tudom, hogy honnan tudod ki tudja jól megcsinálni. Én az utóbbi időben mindig rácsesztem bárkivel bármit csináltattam, úgyhogy jobban jársz ha nem ajánlok senkit :D
2023. október 15. 16:25:09: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139704 
2023. október 11. 07:10:12: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139696 

#139694 Kázmér +  2023. október 10. 20:56:30 re: #139692 (Gergice + )  ←  ‹›  0 | rejt
240 Ekm-rel adtam el,előtte átnézettem az utolsó csavarig, hibátlan volt az összes.

#139693 Dontwalk +  2023. október 10. 16:55:30 re: #139692 (Gergice + )  ←  ‹›  +1 | rejt
1. Le kell könnyíteni a futómű többi részét csak úgy lehet leellenőrizni rendesen.
2. Arra kell figyelni ,és ezért kell az alapos szerelő, hogy a gumirésze ne sérüljön az alkatrésznek mert ott akkor bemegy a szennyeződés, víz, minden és az teszi idő elött tönkre.
Ha ezekre figyel akkor baj nem lehet. Nekem olyan 300ekm-nél cserélték de lehet több is volt már benne. csak a tisztesség kedvéért cseréltettem mert jöttek a rémképek. De elvileg még ekkor sem volt baja az enyémnek.

#139692 Gergice +  2023. október 10. 15:38:46 re: #139689 (johnny576 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a baj, hogy nekem megnézi mindig a szerelő, de nem így. Most honnan tudom, hogy jól nézi-e meg?
Fel van emelve az autó (kerék rajta), és a gömbfejnél ráfeszít pajszerral. Azt mondja meg se moccan, és még jó. Kénytelen vagyok hinni neki, mert én nem értek hozzá, de a fb-on terjedő képek alapján mindig attól rettegek, hogy egyszer kitörik.
Mondanám, hogy kicseréltetem (most van benne 150e km), de ahogy olvasom, bármilyen cserélt soha nem, lesz olyan mint az eredeti gyári...
Meg az se mindegy hogyan van cseréve. Honnan tudom, hogy ki tudja jól megcsinálni nekem?
2023. október 10. 23:47:15: megválaszolva johnny576 0  által, → #139695 
2023. október 10. 20:56:30: megválaszolva Kázmér +  által, → #139694 
2023. október 10. 16:55:30: megválaszolva Dontwalk +  által, → #139693 

#139690 KawaBazsy 0  2023. október 6. 16:45:49 re: #139689 (johnny576 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Néztem ilyen alkatrész cserélős vidiket is, eléggé szét kell szedni, meg nekem nincsenek ilyen préselő szerszámaim, úgyhogy ha cserés, akkor szerelő..


Az eredeti hozzászólás
#139689 johnny576 0  2023. október 6. 16:20:35 re: #139688 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Igen, szerintem nem lehet holtjáték. A baj az, hogy ha rosszul ellenőrzi a szerelő, akkor nem derül ki a probléma. Ezért jó szerintem ez a videó, megmutatja a hibás és a helyes ellenőrzési módot is.
2023. október 10. 15:38:46: megválaszolva Gergice +  által, → #139692 
2023. október 6. 16:45:49: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139690 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.41, 0.42, 0.38
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.083 mp, 14 query