HONDA fórum
2024. május 17. péntek, 23:36,  Paszkál Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#139845 KawaBazsy 0  2024. február 4. 19:44:46 re: #139657 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jut eszembe, a VFR-nél úgy tudom Vtec felett 4 szelepes, alatta meg csak 2, nem a szelepnyitás mértéke változik..

#139660 Szabb +  2023. szeptember 17. 20:56:42 re: #139649 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen valóban brutál sok idő a progizás. Amit veled csináltunk millió logot meg ugyanennyi állítás és finomhangolás és mégis volt kopogás amiből én semmit nem érzékeltem de a flashpro-val laptopon láttam. Nem nagyon zavart, főleg amit beszéltünk is anno hogy hiába van faszán felprogizva az autó mondjuk omv100-as benyával ha vmiért kicsit más minőségű üzemanyagot tankolsz már is nem lesz olyan fasza.
A reflashbe valóban nem láttam bele, de Sergey igen mert ők írtàk meg anno illetve tud változtatni a paramétereken is volt is erre példa amikor egy ufo 1.8-nál alacsony volt az alapjárat megemelte a tulaj kérésére vagy volt olyan 8 gen. Accordos aki nem kért flasht de azt ugen hogy kapcsoljuk ki a 2-es lambda figyelést mert check engine van. Persze tudom nem ez a megoldás rá hanem szonda vagy kat csere de nem akart rá ennyit költeni a gazdája.
Szal Sergey-ben maximálisan megbízom ilyen téren nem hülye gyerek tudja hogy mit csinál.
Programozott egyébként nekem is logok alapján.

Nameg ott van usa-ban a hivatalos tsx reflash. Tudod az a 295$-os.
Itt se tudod hogy mit töltenek fel mégis fasza és működik. Persze azt a hondata csinálta de ők is csak rátöltik és nem egyedileg progizzák. Átlag usernek gyári autóra vagy minimális módosítással teljesen jó.
Akinek komolyabb változtatásai vannak annak nyilván kell az egyedi progi.

A kókler tuning cég közül sok az átverős ez tény és valóban nem tudod hogy mit kapsz.
És igen a jónak mondottak között is csöcsre lehet szaladni ez is tény.
Ilyen ez.

#139659 KawaBazsy 0  2023. szeptember 17. 19:15:17 re: #139655 (Csizi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah pont ilyen volt a ZX-9R is, pedig az sornégy.. 4000 alatt csak rángatózott, meg rázta magát, mint egy versenymotor. 9000 felett viszont olyat ráhúzott, mintha ott is lenne nagytengely, s nyitott volna a V-tec . :-) Brutál jó kis csapatós motor volt, de túrázásra pont ezért macerásabb volt. Pedig annak még rendes, szélvédett idoma volt, meg kihajtható csomagrögzítő fülek a hátsó ülés alatt.

#139658 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:35:51 re: #139657 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ja igen, el is felejtettem hogy valaha volt egy ilyen modell. :) Számomra az igazi VFR-ek fogaskerekes vezérlésűek. :)

#139657 Tonx +  2023. szeptember 17. 18:27:07 re: #139656 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Kivéve a vfr800, ott van vtec ami ugye low meg high cam
2024. február 4. 19:44:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139845 
2023. szeptember 17. 18:35:51: megválaszolva Csizi 0  által, → #139658 

#139656 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:23:47 re: #139651 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na igen, motorkerékpárnál nincsenek ilyen low cam meg hi cam cuccok, mivel fix a vezérlés.
2023. szeptember 17. 18:27:07: megválaszolva Tonx +  által, → #139657 

#139655 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:22:04 re: #139653 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Itt nem a teljesítménynövelés volt a lényeg, hanem a használhatóság. 4000RPM alatt halott volt az egész, olyan volt mintha egy nagy vibrátoron ülnél. A hatodikat 120-130 környékén lehetett csak kapcsolni, alatta csak remegett, rázkódott az egész. A PC beszerelése után egészen kisimult, 3000RPM-től már használható volt, hatodikban pedig százzal simán lehetett menni, és gázra szépen elkezdett húzni. Egy ilyen fordulatra kihegyezett V2 gyakorlatilag olyan mint egy hoki sor4 600ccm sportgép, amit folyamatosan fordulaton kell tartani hogy haladjon is. :)
2023. szeptember 17. 19:15:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139659 

#139654 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 17:30:56 re: #139652 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah az meg megint a másik véglet. Bár annak is van előnye és hátránya is.

#139653 KawaBazsy 0  2023. szeptember 17. 17:30:08 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nah, motort még sose jutott eszembe tunyingolni, a nagyobbak mind úgy mentek, hogy nem volt minek.. :-) Na jó, az egy foggal kisebb első lánckerék az játszott, de annyi.
2023. szeptember 17. 18:22:04: megválaszolva Csizi 0  által, → #139655 

#139652 grego +  2023. szeptember 17. 17:29:39 re: #139651 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bezzeg az FK2 Bosch ECU...
2023. szeptember 17. 17:30:56: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139654 

#139651 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 17:25:51 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hát az én véleményem szerint az ilyen piggyback cuccoknál mint ez a PowerCommander még egy előre megírt program is jobb lehet. Programozás azért nem annyiból áll, hogy gyújtás meg benzin, főleg egy Hondánál.
Vegyünk egy Accord 2.4 ECU-t. Van 2db VTC tábla VTEC alatt (Low Cam) és VTEC felett (High Cam). Ezzel tudod szabályozni, hogy a szívó tengely adott fordulaton és vákuumon mekkorát fokoljon.
Van 5db Low Cam Fuel, 5db High Cam Fuel, 5db Low Cam Ignition, 5db High Cam Ignition, 5db Low Cam Knock Limit, 5db High Cam Knock Limit, 1-1db Knock Retard, 1-1db Knock Sensitivity, 3-3db WOT Enrichment tábla, és ezek csak az alap táblák amik az üzemanyagot és a gyújtást változtatják. Ezeken kívül van egy rakat gyújtás és üzemanyag korrekció motor hőmérsékletre, beszívott levegő hőmérsékletre, fordulat/gázpedál/sebesség kompenzálás, hengerenként külön gyújtás és üzemanyag korrekciók..stb. Táblák amivel szabályzod, hogy mikor legyen WOT és mikor ne, mikor váltson a VTEC és mikor ne, gázpedál/pillangó nyitás, befecskendezési szög...stb..stb. Ezeket egy piggyback-el nem fogod tudni soha felül írni, de egy előre megírt programmal tudod változtatni. Hiába állítod a benzint meg a gyújtást, ha a többit nem állítod akkor sokat nem érsz el vele. Ráadásul állíthatod piggyback-el a gyújtást, ha a motorvezérlő folyamatosan rá korrigál és dinamikusan elveszi a gyújtást. Olyan motoroknál lehet értelme ahol nincsenek ilyen korrekciók, de 2003 utáni Honda ECU-nál már nincs.
2023. szeptember 17. 18:23:47: megválaszolva Csizi 0  által, → #139656 
2023. szeptember 17. 17:29:39: megválaszolva grego +  által, → #139652 

#139650 Csizi 0  2023. szeptember 17. 17:10:07 re: #139649 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az autós szakmában létezik olyan megoldás mint motorkerékpároknál a Dynojet PowerCommander? A PowerCommandernél lehetőség van akár minden egyes hengerhez más programot írni, illetve 250 RPM-enként és 10 gázállásonként lehet módosítani a befecskendezést és a gyújtási időt. Nem kell hozzá ECU-t módosítani, csak rá kell dugni az eszközt az ECU elé (ez is ilyen piggyback cucc) és padon fel kell programozni. Előtte minden leömlő ághoz kell csináltatni kipufogósnál egy menetes csatlakozási lehetőséget, ahová a mérőpad lamdba szondáját be lehet tekerentyűzni és indulhat a buli. Ezek az előre megírt ECU progik nem más mint bullshit, nincs 2 egyforma jármű amiben koppra ugyanolyan minden alkatrész, a tuningnak csak úgy van igazán értelme ha az adott járműhöz van igazítva. Nekem anno a motoromat AGO Mester csinálta, nagyon durva változás lett az előtte/utána állapot, ennél a motornál egy 2 térképes progi lett írva (V2-es motor).


2023. szeptember 17. 17:30:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139653 
2023. szeptember 17. 17:25:51: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139651 

#139649 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 06:22:52 re: #139645 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nem akarok vitát generálni. A saját autódon láttad, hogy valójában egy programozás mennyire rohadt sok idő. Minden autónál így kéne működnie, bár igény az kb nulla erre, mert mindenki 5perc alatt elkészült programot szeretne. Sajnos te nem látsz bele a programba, így nem is tudhatod, hogy mi van állítva és hogyan. Sajnos én is csináltam pár autót anno így és rájöttem, hogy ott vernek át ahol akarnak, sőt sok esetben aki küldi a programot, az se tudja, mert vette valahonnan korábban. Persze jobb lesz az autó és az emberek 99.9%-nak ez bőven elég, de sajnos vannak esetek amikor olyan módosítások vannak, amiknek nem örülnél ha kiderülne. Lásd ezt az FK8-at a múltkor, vagy a másikat legutóbb. De volt Accord is ilyen. És mindezt az egyik legnagyobb hazai cég kezei közül akit rengetegen dicsérnek, hogy mennyire jók és mennyire profik. Én ezek miatt nem bízom már az olyan programokba amikbe nem látok bele. Emiatt viszont vannak autók amiket ugyan tudnék programozni (dízelek...stb), de ezekhez egy saját, egyedi "Stage1" program kifejlesztése amit később gyorsan fel lehet tölteni és max minimálisan korrigálni kell, akár több nap is lehet. Erre meg nem nagyon találsz embert aki ilyet bevállal, jó nekik a "nagyon profi chiptuning cég" aki majd 5perc alatt feltölt valamit.
2023. szeptember 17. 20:56:42: megválaszolva Szabb +  által, → #139660 
2023. szeptember 17. 17:10:07: megválaszolva Csizi 0  által, → #139650 


Az eredeti hozzászólás
#139645 Szabb +  2023. szeptember 16. 21:09:44 re: #139557 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az immo és a 2-es lambda azért lett kikapcsolva mert úgy kérte a tulajdonos.
Egyébként nem mindegyiknél volt/van kikapcsolva a 2-es lambda figyelés.
Immozni meg nem akartattak így az is ki lett kapcsolva de természetesen meglehet csinálni anélkül is.
A keverék szegényedik fordulaton, gyári ecu-val is ha kap egy leömlôt, de pl. Fn2-nél még egy direktszûrô esetén is.
Annyi hogy gyárilag elég dúsra van megírva.
A gázreakció is jobb lett mint gyárilag persze lehet még érzékenyebbre állítani.
Sergey tud rajta állítani kb. bármit, de az tény hogy én nem. :D
Persze ettôl még teljesen jól mûködik, vannak akiknek már több 100 ezer km. óta. ;)
2023. szeptember 17. 06:22:52: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139649 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.58, 0.42, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.071 mp, 19 query