ejj akkor mégegyszer leírom, ha akkor se akarod megérteni akkor elengedem a témát..
Guminyomás ellenőrzés -->> igen én csinálom de pl asszonynak elmagyarázni nem tudom
Ahogy a takarékos közlekedést se, most 2 hete én járkálok a mazdával, együtt mgyünk mindenhova, neki 9.4 az átlaga nekem 7.2 és ebben bizony sokszor van budapesten átmenés napközben. Mindezt úgy, hogy ha zöldre vált a lámpa és indulunk direkt figyeltem én "rugom" el neki a legjobban..
Azt vannak a privát indokok, pl ilyen autót akarok. Ez is egy indok, magyarázható, elfogadható.
AZt van a 3. verzió, amikor az autószerelő értelmes, simán beteszi a legtakarésosabb olajat.. Nem kell elmagyarázni semmit, nem kell csinálni semmit.
Na ez az eltérés.. Az egyik az értelmetlenség, az, hogy nem tudod elmagyarázni. A másik indok hogy miért nem. Mondjuk ezen is lehetne optimalizálni..
És lehet úgy is vezetni hogy tudja az autó a legalacsonyabb fogyasztást és spórolni a fékeken és a guminyomást minden nap ellenőrzni, minden felesleges cuccot kipakolni, 10kg-t fogyni, nem autózni feleslegesen, a legkevesebb fogyasztást igérő gumit rátenni, szélárnyékban autózni klímát kikapcsolni . És ezzel rögtön megspóroltuk a sokszorosát co2-ben. Sőt lehet kisebb könnyebb autót is venni amibe kevesebb olaj kell Persze lehet fokozni de ha a gyár megengedi a másik olaj használatát akkor miért ne?
megfelelő, de 2% üzemanyag fogyasztás megtakarítást ígér a 0w20.
most ne a 2%on rugózzunk, ami 5400 forint 10e km alatt, (bár most hogy írom, ha ez igaz akkor a sustina olcsobb), hanem hogy 38 kilogram co2.
Legyen 80 ezer autó amibe mehet ez, ez az érték nem elrugaszkodott, de nem ezt teszik bele az 3000 tonna co2, csak ugy, mert az is mehet bele.
Így is lehet nézni.
Nomeg lehet németesen, hogy le van szarva
Tudom hogy drága de nem muszáj azt választani. Én nem mondtam hogy csak az a jó bele, nekünk a liqui moly-val van kapcsolatunk és ők adnak olyan garanciát amit az eneos nem biztos hogy tud. Szóval biztos van olcsóbb olaj és jobb olaj de ha megfelelő az 5w30-as is akkor minek 0w20-as.
lattad ennek az olajnak a 0w20-as árát ??
27e ft, szemben az eneos 11e ftjával.. mivel több kell bele mint 4 liter elmondható hogy 20e ftal lenne több egy olajcsere.. a gépjármű motorja 300e km előtt nem megy tönkre, az 30 olajcsere. 30x20 az 600e ft . Ennyiért motort lehet venni, 110e km-el most néztem. Hát ezek után felőlem rányomtathatják azt, hogy honda
szerintem nem, persze mindig a rally versenyen a fára felcsavarodott renault jut róla eszembe így direkt nem használom
Különben meg szerintem teljesen jó..
Eneosnak régen nem tetszett a doboza de néha volt akció és vmely nap találtam meg a számlát (ráteszem a kannákra hogy tudjam fifo sorrendben felhasználni) 4 literes kanna volt 6800 ft. Logikus hogy vettem belőle sokat..
Most már nincs ilyen olcsón, most a doboz számít..
... Mivel éppen nem tudok más technikát arra megállapítani melyik a jobb, akkor legalább tetszetős legyen..
De mostanakkó ne idegesíccs fel, Feri!!!
Most speciel Total motorolajat rakattam az enyémbe, mert ár/érték arányban verhetetlen volt. Akkor most én rosszat tettem a motorral?
Semmi baja nem lesz tőle, látod a dobozon igaz szerencsétlenül de sötét háttérben piros betűk.. Ez elég erőltetett, de kezdésnek nem rossz doboz.
Van is rajta sok plecsni, pl auto bild, ha rákeresel akkor látszik hogy olyan felmérésben győzött az olaj, hogy sokan veszik, így a motorblokk előt állva is mormolhatod hogy, de sokan veszik sokan veszik.
Ha sokan veszik akkor csak jó lehet, lásd az opelt, a bmw-t és hasonló minőségi remekműveket
Szóval fel a fejjel, igazából pont olyan olaj mint az összes többi, semmi baja nem lesz tőle a gépjárművednek.. Majd a következő olajcserénél szépen lecseréled olyanra, ami megnyugtat, de hidd el, baj nem történt..