Süsd meg az Accord topicban vagyunk azért jön föl Na de rosszul írtam van egyetlen egy apró különbség nonFL és FL accord között műszakilag az pedig a pillangószelep mérete. Ne kérdezd miért de a FL-é nagyobb ha jól tudom. De se lóerőben se menetteljesítményben nem jön elő sőt... Ezt leszámítva plág és pléj a két autó műszakilag.
A többi accord generációt nem ismerem mert nem volt olyanom Angol civichez tudnék még hozzászólni meg az 5 genhez mert az meg asszonykának volt sokáig még mikor udvarolgattam
Általánopsságban írtam, de mindig a 7 gen Accord jön mint ellenpélda. Akkor tekintsünk el a 7 gentől. Többi Accord generációnál mi volt?
Mondjuk az is árnyalhatja a képet, hogy egy relative a konkurensekhez képest rosszul fogyó modelnél lehet hogy tényleg kizárólag a költségcsökkentés a szempont, míg a "jól" fogyó modelleknél meg belefér a valós javulás is.
Igen a 9 gen vs 10 gen kivétel, de mivel elcsúsztak a CTR-el ezért jött ki így. Mondjuk ne is elcsúsztak vele, hanem inkább a 10 genbe fejlesztett motyót belepattintották a már éppen kifutó FL 9 genbe. De mint viselkedési minta próbáltam érzékeltetni, hogy ez tudatos lehetett a Honda részéről.
Azt se felejtsük el, hogy a Honda évente 2x árat emel. Ergo mire eljutunk 2-3 év alatt az FL-ig addig már legalább 5-10%-al drágább is lesz az adott model és a felszereltsége is javul. És a 7 gen Accord kivételével eddig az FL-ekben szerintem sok olyan dolgot javítottak ami a 2-3 év tapasztalata alapján kijött és érdemes volt hozzányúlni.
Én így látom.
Tudtam, hogy a 7gen Accord előjön mint példa. Szerintem ez az egyetlen kivétel. Alapvetően és általában az FL mindig jobb mint az elődje, műszakilag is illetve felszereltségben is. A többi Accord generációnál mi volt vajon?
A 7gen accordnál sem állj meg a helyét Grego felvetése. (ha már az accord topikban vagyunk)
Valahogy sokkal silányabb lett a facelift, mint a non facelift. Facebook forumos felhasználók tapasztalatai alapján a facelift esetén:
- előbb jön a szervócső hiba
- hideg / meleg levegő szabályzás elfossa magát
- rugófáradás, össze vissza állnak a rakéta facelift-ek. Ültető showa és a toronyóra esetén is
- jobb hátsó ajtó rohadás
sorolhatnám...
Ez nem mindig van így sőt... Most a CTR-re se pont ez a példa illik amit írsz, hogy FL meg FL elötti hiszen más generációkról beszélünk. Nem volt olyan, hogy non FL 9 gen CTR. Inkább a sima 1.5 10 gen civicet kellene most megvizsgálni hiszen most jön/jött egy ráncfelvarrás ,hogy áll-e amit mondasz, hogy jobb lett-e mint eddig volt.
Egyébként meg volt egy műsor ahol autótervezők elmondták, hogy ez egy mítosz, hogy az FL jobb mint a non FL. Igen vannak dolgok amiket ha nem jó és visszajelzéskeket kaptak a szervízektől, userektől akkor javítják. De sok esetben a FL autók egy költségcsökkentésen is keresztülmennek. Rájönnek ugyanis, hogy kár alkatrészeket túltervezni ha megfelel egy "silányabb" olcsóbb is bele. Akár beszállítót is válthatnak emiatt, hogy olcsóbb legyen az a 2-3 év termelés ami a modellciklusból hátravan hiszen már a következő generáción dolgoznak. A FL modelleket meg apró kicsi változtatásokkal teszik kívánatosabbá, hogy még megvegyék az emberek. Ebből gondolhatják sokan ,hogy az jobb de ez a marketing része.
Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.
Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...