HONDA fórum
2024. május 19. vasárnap, 21:25,  Ivó, Milán Legújabb regisztráltunk: vin1900 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#138052 kofi2 +  2020. február 11. 12:41:13 re: #138050 (grego + )  ←  ‹›  +13 | rejt
Na hát azé azt nem kék! Ha ritkán is, de azé mi is itt vagyunk még, kérem szépe! [SMIL:/nevet/afro.gif]


Nálunk speciel ugyan olyan jó volt az non fl mint az fl.
Mondjuk az még időszámításunk előtt vót!

#138051 JohnyFirpo +  2020. február 11. 11:49:31 re: #138050 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Kitűnő meglátás, én megszavaztatnám! [SMIL:/szetvert.gif]

#138050 grego +  2020. február 11. 11:30:10 re: #138049 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Javaslom írjuk át a topiknevet :D
2020. február 11. 12:41:13: megválaszolva kofi2 +  által, → #138052 
2020. február 11. 11:49:31: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #138051 

#138049 JohnyFirpo +  2020. február 11. 11:29:01 re: #138048 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Dehogynem! Ez olyan mint az autóhirdetés, város megjelölése nélkül! [SMIL:/szetvert.gif]
2020. február 11. 11:30:10: megválaszolva grego +  által, → #138050 

#138048 grego +  2020. február 11. 10:58:05 re: #138047 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jó, de már pár poszt óta az Accordra kérdezek rá de mindig a 7 gen jön elő :D
Nemcsak 7 genből áll a világ :D
2020. február 11. 11:29:01: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #138049 

#138047 Dontwalk +  2020. február 11. 10:55:14 re: #138046 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Süsd meg az Accord topicban vagyunk azért jön föl [SMIL:/smile10.gif] [SMIL:/smile10.gif] Na de rosszul írtam van egyetlen egy apró különbség nonFL és FL accord között műszakilag az pedig a pillangószelep mérete. Ne kérdezd miért de a FL-é nagyobb ha jól tudom. De se lóerőben se menetteljesítményben nem jön elő sőt... Ezt leszámítva plág és pléj a két autó műszakilag.
A többi accord generációt nem ismerem mert nem volt olyanom [SMIL:/nevet/spinrightfast.gif] Angol civichez tudnék még hozzászólni meg az 5 genhez mert az meg asszonykának volt sokáig még mikor udvarolgattam [SMIL:/smile2.gif]
2020. február 11. 10:58:05: megválaszolva grego +  által, → #138048 

#138046 grego +  2020. február 11. 10:36:24 re: #138045 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Általánopsságban írtam, de mindig a 7 gen Accord jön mint ellenpélda. Akkor tekintsünk el a 7 gentől. Többi Accord generációnál mi volt? :)

Mondjuk az is árnyalhatja a képet, hogy egy relative a konkurensekhez képest rosszul fogyó modelnél lehet hogy tényleg kizárólag a költségcsökkentés a szempont, míg a "jól" fogyó modelleknél meg belefér a valós javulás is.
2020. február 11. 10:55:14: megválaszolva Dontwalk +  által, → #138047 

#138045 Dontwalk +  2020. február 11. 10:33:40 re: #138044 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az a helyzet, hogy nem javítottak semmit. Tök ugyanaz a két autó csak a FL-ben van pár dolog ami a non FL-ben nincs. A 2005-ös év meg átmenetet képez.
2020. február 11. 10:36:24: megválaszolva grego +  által, → #138046 

#138044 grego +  2020. február 11. 10:23:12 re: #138041 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen a 9 gen vs 10 gen kivétel, de mivel elcsúsztak a CTR-el ezért jött ki így. Mondjuk ne is elcsúsztak vele, hanem inkább a 10 genbe fejlesztett motyót belepattintották a már éppen kifutó FL 9 genbe. De mint viselkedési minta próbáltam érzékeltetni, hogy ez tudatos lehetett a Honda részéről.

Azt se felejtsük el, hogy a Honda évente 2x árat emel. Ergo mire eljutunk 2-3 év alatt az FL-ig addig már legalább 5-10%-al drágább is lesz az adott model és a felszereltsége is javul. És a 7 gen Accord kivételével eddig az FL-ekben szerintem sok olyan dolgot javítottak ami a 2-3 év tapasztalata alapján kijött és érdemes volt hozzányúlni.
Én így látom.
2020. február 11. 10:33:40: megválaszolva Dontwalk +  által, → #138045 

#138043 grego +  2020. február 11. 10:19:01 re: #138042 (White + )  ←  ‹›  0 | rejt
Tudtam, hogy a 7gen Accord előjön mint példa. Szerintem ez az egyetlen kivétel. Alapvetően és általában az FL mindig jobb mint az elődje, műszakilag is illetve felszereltségben is. A többi Accord generációnál mi volt vajon?

#138042 White +  2020. február 11. 08:16:37 re: #138041 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 7gen accordnál sem állj meg a helyét Grego felvetése. (ha már az accord topikban vagyunk)

Valahogy sokkal silányabb lett a facelift, mint a non facelift. Facebook forumos felhasználók tapasztalatai alapján a facelift esetén:
- előbb jön a szervócső hiba
- hideg / meleg levegő szabályzás elfossa magát
- rugófáradás, össze vissza állnak a rakéta facelift-ek. Ültető showa és a toronyóra esetén is
- jobb hátsó ajtó rohadás
sorolhatnám...

2020. február 11. 10:19:01: megválaszolva grego +  által, → #138043 

#138041 Dontwalk +  2020. február 11. 08:06:17 re: #138036 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez nem mindig van így sőt... Most a CTR-re se pont ez a példa illik amit írsz, hogy FL meg FL elötti hiszen más generációkról beszélünk. Nem volt olyan, hogy non FL 9 gen CTR. Inkább a sima 1.5 10 gen civicet kellene most megvizsgálni hiszen most jön/jött egy ráncfelvarrás ,hogy áll-e amit mondasz, hogy jobb lett-e mint eddig volt.
Egyébként meg volt egy műsor ahol autótervezők elmondták, hogy ez egy mítosz, hogy az FL jobb mint a non FL. Igen vannak dolgok amiket ha nem jó és visszajelzéskeket kaptak a szervízektől, userektől akkor javítják. De sok esetben a FL autók egy költségcsökkentésen is keresztülmennek. Rájönnek ugyanis, hogy kár alkatrészeket túltervezni ha megfelel egy "silányabb" olcsóbb is bele. Akár beszállítót is válthatnak emiatt, hogy olcsóbb legyen az a 2-3 év termelés ami a modellciklusból hátravan hiszen már a következő generáción dolgoznak. A FL modelleket meg apró kicsi változtatásokkal teszik kívánatosabbá, hogy még megvegyék az emberek. Ebből gondolhatják sokan ,hogy az jobb de ez a marketing része.
2020. február 11. 10:23:12: megválaszolva grego +  által, → #138044 
2020. február 11. 08:16:37: megválaszolva White +  által, → #138042 

#138040 grego +  2020. február 10. 22:40:21 re: #138030 (hrv2003 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Meg amikor leállításnál nem nyomják be a kuplungot.

#138039 Yakumo +  2020. február 10. 21:35:06 re: #138038 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hmmm... valóban érdekes. Kösz az infót ;)

#138038 grego +  2020. február 10. 21:30:43 re: #138037 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ettől hullott szét elég sok váltó FK2 és FK8-ban is.
A nagyon gyors váltásokat nem szereti, mert ha tövig benyomod a kuplungot akkor a CDV pici késéssel emeli ki teljesen a kuplungot. Ha gyorsan váltasz akkor még félig van csak kiemelve ergo szépen ledarálod a szinkront, recseg a váltó, vagy megakad. Néha be se lehet tenni sebességbe de az már a következménye ennek, hogy a váltó mechanika szétmegy.
Sokan kiveszik a slave munkahengerből a kis műanyag szelepet és akkor ég és föld lesz a váltás.

Hogy miért van akkor benne? Mert a gyártók így próbálják védeni a váltót és a hajtásláncot a hirtelen erőhatásoktól. Sajnos néha az ellenkezőjét érik el vele.
2020. február 10. 21:35:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #138039 

#138037 Yakumo +  2020. február 10. 21:24:22 re: #138035 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt a szopó faktort fejtsd ki kérlek, mert érdekel, hogy miben merül ki a cumi. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2020. február 10. 21:30:43: megválaszolva grego +  által, → #138038 

#138036 grego +  2020. február 10. 20:34:42 re: #138034 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.

Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...
2020. február 11. 08:06:17: megválaszolva Dontwalk +  által, → #138041 

#138035 grego +  2020. február 10. 20:26:50 re: #138031 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Feltehetően ezért van benne egy durvább CDV (Clutch Delay Valve). Szopunk is vele a CTR-nél.
2020. február 10. 21:24:22: megválaszolva Yakumo +  által, → #138037 

#138034 Yakumo +  2020. február 10. 19:49:06 re: #138030 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Oké, én elhiszek mindent, nem vagyok szerelő, de eddig is az volt a véleményem, hogy a tökömnek sem kéne kettős tömegűvel szerelt autó, ameddig lehet kerülöm.

Ha egy sima lendkerék normálisan meg van csinálva, az is tud olyan jó lenni szerintem mint egy kettős tömegű.
Érdekes pl. hogy a 9gen CTR-nél kettőstömegű volt, de a 10gennél visszatértek a "sima" lendkerékhez. Plusz ez az alkatrész csereszavatos a 9gennel is.

Mint mondtam dízelekhez nem értek és nem is nagyon akarok, de gondolom ott a blokk nagyobb mérvű rázkódása vagy a nagyobb nyomaték, nem tudom mi miatt kell a kettős tömegű, de tény, hogy ott jellemzően jelen van.
2020. február 10. 20:34:42: megválaszolva grego +  által, → #138036 

#138033 Yakumo +  2020. február 10. 19:35:40 re: #138031 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát ezeket szerintem semelyik kuplung vagy lendkerék sem szereti nagyon. [SMIL:/mosoly.gif]

#138032 integra_type_r 0  2020. február 10. 19:34:36 re: #138028 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt


#138031 Tonx +  2020. február 10. 19:32:10 re: #138030 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És a sok pattintottkuplung-gumifütty páros, vagy utánfutó húzás.
2020. február 10. 20:26:50: megválaszolva grego +  által, → #138035 
2020. február 10. 19:35:40: megválaszolva Yakumo +  által, → #138033 

#138030 hrv2003 +  2020. február 10. 19:07:07 re: #138028 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
de, a dmf halála az alapjáraton való erőltetés, az indítás és leállítás illetve az injektor hiba miatti rossz alapjárat.
2020. február 10. 22:40:21: megválaszolva grego +  által, → #138040 
2020. február 10. 19:49:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #138034 
2020. február 10. 19:32:10: megválaszolva Tonx +  által, → #138031 


2020. február 10. 19:07: Szerkesztve hrv2003 +  által, megtekintés

#138029 Tonx +  2020. február 10. 18:54:12 re: #138028 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
De azért sokkal olcsóbb egy dízelt venni mint egy benzinest. És az a különbség plusz a fogyasztásbeli különbség azért pár év alatt komoly összeg lesz.

#138028 Yakumo +  2020. február 10. 18:23:00 re: #138026 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az tény, de az nem annyira a rövidtávok miatt fog tönkremenni, de mindenesetre nem előbb, mint egy sima.

Az viszont igaz, hogy drágább és ezen okból okozhatja a szopó faktort. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2020. február 10. 19:34:36: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #138032 
2020. február 10. 19:07:07: megválaszolva hrv2003 +  által, → #138030 
2020. február 10. 18:54:12: megválaszolva Tonx +  által, → #138029 

#138026 integra_type_r 0  2020. február 10. 13:46:56 re: #138025 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
azért a kettős tömegű is befigyelhet... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
2020. február 10. 18:23:00: megválaszolva Yakumo +  által, → #138028 


Az eredeti hozzászólás
#138025 Yakumo +  2020. február 10. 11:02:06 re: #138023 (kolozsii + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez az, vártam, hogy valaki beírja ezt a DPF szűrőt, mert nem vagyok egy nagy dízel tudor, de emlékeztem, hogy a rövidtávok főleg a részecskeszűrőnek okoznak gikszert. (ha jól emlékszem ez a kettő egy és ugyanaz)

Rövidtávoknál még arra kell figyelni, hogy hidegen ne nyélgázon induljál és amikor leállsz, előtte járasd kicsit a verdát. (a turbót kímélendő) De ez hosszabb távoknál is ugyanúgy érvényes.

Szóval ha a DPF szűrőt kihagyod az életedből, akkor nagy bajod nem lehet.
(kivéve hogy dízellel jársz, de az már a te bajod. ( [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile5.gif] [SMIL:/smile2.gif] ))
2020. február 10. 13:46:56: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #138026 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.38, 0.38, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.02 mp, 33 query