Engem kizárólag dupla kabinos, jól felszerelt 12 gen F-150 érdekel, 6.2 motorral, egy sincs a Hahun. 5.4-es van egy, piros színben, lemezfelnivel, s slussz.. Az újban már 10 gangos a váltó, meg Mustang (pörgős) V8 van csak hozzá, sz'al az se. :-)
Igyekszem a megbízhatók közül nézegetni, akár fiatal, akár öregebb autóról van szó. Teljesen újautó most nem fér bele, legalábbis olyan, ami megfelelne az elvárásaimnak.
De aztán lehet végül marad az Accord egy darabig, és inkább gyűjtögetek még. Végül is ha lenne valami gond vele, ott van párom Kia-ja
Én is így lennék, csak sajnos egy 15 éves (esetemben 17) autónál mindig fenn áll a meghibásidás lehetősége, nekem meg a meló miatt kell az autó feltétlenül, jó megbízhatósággal.
Aszittem minden angol megy nálad, s ezért ez feljebb van a polcon.. Engem monnyuk a fiatalabb kocsi nem hat meg, hidegen hagy, h 5 v. 15 éves, ha amúgy hibátlanul működik..
Egyrészt fiatalítani szeretnék, másrészt ezek annyira nem hatnak meg.
Meg azért ez nem is egy mindannapos használatra való autó, nekem meg olyan kell, jó megbízhatósággal.
Minél jobb felszereltségűt szeretnék. Próbálom a lehető legfiatalabbat kihozni a keretből, bár nincs konkrét keret. Egyelőre még inkább csak nézelődök.
Eddig a Kia Optima volt a befutó nálam benzines esetleg hibrid kivitelben. 2.4-es lenne a legtutibb, de az szinte nem is nagyon van a piacon, tudtommal nálunk nem is forgalmazták.
Aztán szembe jött ez a 6-os. Árban nagyjából ugyanott vannak, nagyobb a választék, nagyon tetszik a formája, még kombiban is (mondjuk az az Optimából is tetszik). És ebből van 2.5-s szívó.
Úgyhogy most hajlok ebbe az irányba, főleg, hogy többen megerősítették, hogy ezeknél már nem áll fenn a korróziós probléma.
Van ilyen a családban, én választottam a típust és a konkrét autót is a vásárlónak. Gyakorlatilag pontosan ugyan olyan, mint az első: szín, motor, váltó, felszereltség.
Ezek már sokkal jobb korrózióvédelemmel vannak ellátva, mint a korábbiak. Nem csak a gyenge alváz- és üregvédelem volt azokkal a gond, hanem inkább konstrukciós: a ponthegesztett élek nem voltak normálisan tömítőzve, nem voltak visszaperemezve, erre a szokásos japán hoki lemez, stb.
A motor nagyon jó konstrukció, megbízható, ismert gyakori problémája nincsen. 0w20 olaj való bele, "gyári" mazdat szoktam venni (ami total), anyagárban normális szűrőkkel 40-45 körül megúszható az olajcsere.
A váltó egy modern Aissin turbinával szerelt, klasszikus hidrodinamikus darab, megbízható, egész gyors is, ezzel ajánlott venni az autót. Valami apró gond a fokozatválasztó körül rémlik (talán a P állás pozíció érzékelője, de nem vagyok benne biztos), tudtommal emberi áron beszerezhető. Fogyasztás vegyes üzemben nem igazán tudatos használat mellett nyáron 8 alatt kicsivel, télen 8,5 környéke. Csak autópálya szabályosan, megpakolva szintén 7,9 környéke. Ezzel a motorral, bódéval szerintem kifejezetten baráti. A fedélzetije egyébként decire pontos.
Adaptív tempomat radarja (illetve előtte a műanyag embléma) nem fűtött, emiatt nagy havazásban letilthatja.
Az adaptív ledes automata fényszóró világbajnok, de kanyarfény nincs.
A középső könyöklő ergonómialiag elbaszott. Ha valaki rövidebb lábú és előrébb húzott üléssel vezet, akkor elfelejtheti.
A startstopot alapból nem lehet örökre kikapcsolni. Ha zavar, akkor minden indításnál nyomkodhatod a gombját. Nem tudom, hogy számítógéppel ki lehet e iktatni.
A bele való akksi elég drága még utángyártottban is, mert hülye méret, így ritka. Gyárija Yuasa, utángyártottban talán Varta és Exide létezik. Agm/efb való bele, de tanítani nem kell.
Az első linken lévő felni lakkozása gyenge, sérülékeny. Gyakran málik, ez lehet alkualap.
Gumiméret ritka => drága.
Sávtartója elég idegesítő, kóvályog, gyakran hisztizik, nem túl kiforrott.
Az ajtaját közepes lendülettel becsukva úgy zeng, mint egy barkaszé. Szerintem kiábrándító, valaki észre sem veszi.
Futóműve ezekkel a malomkerekekkel autópályán fasza, szar úton kín.
Minden apróbb hibája ellenére egy nagyon jó autónak tartom (ismét kiemelem, hogy az első linken szereplő és felszereltségű példányt) bár nálam igen komoly súllyal számít, hogy megbízható és viszonylag olcsón üzemeltethető.
Érdekes, a mi Sportage-ünk 8 éves, de nem tapasztaltam sehol rozsdát rajta, sőt 8 év alatt semmi gondunk nem volt vele. Talán 1 akkut kellett vennem bele. Most nyári gumit kellene vennem rá, mert amit adtak hozzá gyárit (Michelin), állítólag már nagyon ki van keményedve, és hülyén kopik.
akkor érdemes lehet megnézni párat, mert én úgy vélem a rohadás címszó alatt itt túl van lihegve a téma..
Kezd már pár pörsenés megjelenni a lengőkarokon de semmi, a többi autómhoz képest.
Úgy vélem, a régi rossz tapasztalat miatt ez a probléma kerül a középpontba, mivel az autónak más hibája nincs, egyszerűen teljesen hibárlan konstrukció, így mindenki a rohadást nézi és az, ami más autónál lényegtelen és normális, ennek hibaként lesz felróva.
Ezt onnan gondolom, mert a napokban előkerült 5 évvel ezelőtti fénykép a VW caddynkről és már azon akkor is volt rohadás, most 5 évvel idősebb és lyukas a küszöb !
Továbbá most direkt a hozzászólás kedvéért fotoztam a kia-t amit egy idősnek mondok de mindig elfelejtem hogy fiatalabb mint a mazda, igaz csak 1 évvel: (A mazdában ilyen NINCS, sőt a legrondább lengőkar is 4x szebb mint ez, csak a mazdában a rozsda van a középpontban a kia meg fel van szopva hogy az az új japán, azért ott ez nem probléma)
Ez a motortartó bak, szerencsére őt nem éri sós trutyi azért ilyen szép.
Azt olvastam már korábban, hogy Neked nem rohad, de rajtad kívül szinte mindenki mástól az halottam, hogy már pár éves korukban elkezdenek rohadni. Csak nem tudom, hogy sikerült-e már ezt gyárilag megoldani, vagy továbbra is ez a helyzet velük.
A régieknél is egyszerű volt a képlet, megvetted, el kellett rajta végeztetni egy rendes alvázvédelmet és nem volt gond.
(az igazi probléma az volt, hogy gyárilag nem kaptak alvázvédelmet)
Amiket néztél, azok sem két forintosak, szóval megnézed alulról is, ha nincsen korrodálva erősebben, megveszed és alvázvédelem. (ha nem megfelelő vagy nincs) Bele kell férnie.
A viszonylag újabb (kb. 2017 utáni) Mazdák is ugyanúgy hajlamosak a rohadásra?
Felmerült, hogy váltok újabb autóra, és egyik alternatíva a 2.5-s Mazda 6, de tudom, hogy a régebbiek nagyon hamar elkezdtek korrodálni. Ez még mindig él náluk?