Én a saját tapasztalataimról tudok beszélni. E10-zel szarabbul ment mindkét autó, nem sokkal de már éppen érezhető mérétkben. És a fogyasztás is megemelkedett.
Ezeket a következtetéseket nem 10km megtétele után mondom. Több tanknyi ugyanolyan benzin elhasználása után mondom ezt.
Hogy ez most a biokomponens miatt van, vagy mert a 100-as benyában jobbak az adalékok, esetleg az oktánszám miatt (ezt tartom a kegkevésbé valós lehetőségnek) ezt nem tudom semmivel bizonyítani.
Én annak örülnék a legjobban ha normális minőségű 95-öt lehetne kapni nem iylen pancsolt fosokat....
Németeknél tényleg lehet kapni biobuzerálatlan 95-öt?????
Fura. EP3 nem tudta kihasználni, de legalább többet evett a 100-asból
Erősebb nem lett a 100-asól, Dynoprojectnél mértük és semmi difi nem volt.
Maradtam is a sima 95-nél.
Amelyik motort a magasabb oktánszámhoz tervezik, ott term erősebb vele, erre céloztam a korábbi hsz-emben, hogy a pickup egyszerű, 2 szelepes, nyomatékra hangolt motorjának mindegy ez az érték. Az ATS - performance sorozatú - k24A3 blokkja viszont ki tudja használni az előnyt.
Lehet én nem értelmeztem jól valamit, de az írásból csak annyi derül ki, hogy a 100-as benzin használatával 2-3% emelkedés érhető el a leadptt lőerőben és a nyomatékban. De hoyg ezt mi okozza, a magasabb oktánszám vagy az egyéb adalékok, a kénmentesség, ez nem derül ki belőle...
A 100-as meg a 95-ös között az oktánszámban van különbség (nyomástűrés) és a biokomponens arányban 5% és 10%
Azért érzed a 100-assal erősebbnek mert kevesebb benne a biokomponens amit beleraknak. Ezért valószínű tökéletesebb az égés. Ezeket a motorokat benyára tervezték, ezért minél "tisztább" az üzemanyag, annál jobban leadja a nyomatékot.
Egy kurva nagy faszság az egész biokomponens bekeverés...
Nem az a lényeg,h. 100 vagy 95, hanem a biokomponens tartalom.
E5 a jó midnen benzines motornak. Ezek nem etanolra meg egyéb szarokra lettek kitalálva.....
Jó az OMV super 100 mert az is E5 benzin.