HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 12:48,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
HONDA Szerviz

#125334 Tomi77 0  2024. április 8. 21:05:17 re: #125328 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Tisztában vagyok vele. AMúgy meg alapvetően is egy oltári baromság, de ez már szerintem többször ki lett vesézve...

#125333 Tomi77 0  2024. április 8. 21:04:23 re: #125330 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én a saját tapasztalataimról tudok beszélni. E10-zel szarabbul ment mindkét autó, nem sokkal de már éppen érezhető mérétkben. És a fogyasztás is megemelkedett.
Ezeket a következtetéseket nem 10km megtétele után mondom. Több tanknyi ugyanolyan benzin elhasználása után mondom ezt.
Hogy ez most a biokomponens miatt van, vagy mert a 100-as benyában jobbak az adalékok, esetleg az oktánszám miatt (ezt tartom a kegkevésbé valós lehetőségnek) ezt nem tudom semmivel bizonyítani.

#125330 bejemves 0  2024. április 8. 08:36:05 re: #125327 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ne olvasgass annyi konteót és ne is találj ki újakat, engedd el ezt a pancsolt fosos baromságot. Semmi baj nincsen az E10-zel.
2024. április 8. 21:04:23: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125333 

#125328 KawaBazsy 0  2024. április 7. 22:09:45 re: #125327 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Eu-s előírás a bioetanol tartalom.
2024. április 8. 21:05:17: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125334 

#125327 Tomi77 0  2024. április 7. 22:07:55 re: #125324 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én annak örülnék a legjobban ha normális minőségű 95-öt lehetne kapni nem iylen pancsolt fosokat....
Németeknél tényleg lehet kapni biobuzerálatlan 95-öt?????
2024. április 8. 08:36:05: megválaszolva bejemves 0  által, → #125330 
2024. április 7. 22:09:45: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #125328 

#125325 grego +  2024. április 7. 21:44:41 re: #125324 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Fura. EP3 nem tudta kihasználni, de legalább többet evett a 100-asból :D
Erősebb nem lett a 100-asól, Dynoprojectnél mértük és semmi difi nem volt.
Maradtam is a sima 95-nél.

#125324 KawaBazsy 0  2024. április 7. 21:10:25 re: #125323 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Amelyik motort a magasabb oktánszámhoz tervezik, ott term erősebb vele, erre céloztam a korábbi hsz-emben, hogy a pickup egyszerű, 2 szelepes, nyomatékra hangolt motorjának mindegy ez az érték. Az ATS - performance sorozatú - k24A3 blokkja viszont ki tudja használni az előnyt.
2024. április 7. 22:07:55: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125327 
2024. április 7. 21:44:41: megválaszolva grego +  által, → #125325 

#125323 Tomi77 0  2024. április 7. 20:58:45 re: #125322 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lehet én nem értelmeztem jól valamit, de az írásból csak annyi derül ki, hogy a 100-as benzin használatával 2-3% emelkedés érhető el a leadptt lőerőben és a nyomatékban. De hoyg ezt mi okozza, a magasabb oktánszám vagy az egyéb adalékok, a kénmentesség, ez nem derül ki belőle...
2024. április 7. 21:10:25: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #125324 

#125322 KawaBazsy 0  2024. április 7. 19:56:34 re: #125321 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez nem igaz, guglizz rá, most nem fejtem ki. Vagy olvasd el pl az Accord topicban a #139661 bejegyzésem, ott méréseket, görbéket is találsz.
2024. április 7. 20:58:45: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125323 

#125321 Tomi77 0  2024. április 7. 19:43:28 re: #125319 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 100-as meg a 95-ös között az oktánszámban van különbség (nyomástűrés) és a biokomponens arányban 5% és 10%
Azért érzed a 100-assal erősebbnek mert kevesebb benne a biokomponens amit beleraknak. Ezért valószínű tökéletesebb az égés. Ezeket a motorokat benyára tervezték, ezért minél "tisztább" az üzemanyag, annál jobban leadja a nyomatékot.

Egy kurva nagy faszság az egész biokomponens bekeverés...
2024. április 7. 19:56:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #125322 

#125319 KawaBazsy 0  2024. április 7. 17:45:03 re: #125318 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 100 is lényeg, ha olyan a motor. A pickupomat nem nagyon érdekli, az ATS viszont erősebb vele.
2024. április 7. 19:43:28: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125321 

#125318 Tomi77 0  2024. április 7. 17:43:15 re: #125316 (KGergely 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem az a lényeg,h. 100 vagy 95, hanem a biokomponens tartalom.
E5 a jó midnen benzines motornak. Ezek nem etanolra meg egyéb szarokra lettek kitalálva.....
Jó az OMV super 100 mert az is E5 benzin.
2024. április 7. 17:45:03: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #125319 

#125317 Tomi77 0  2024. április 7. 17:34:53 re: #125315 (KGergely 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Esetleg próbáld ki azt,h. üresben alapjáraton nyomkodd a kuplungot, hirtelen be, tartsd bent, engedd fel és figyeld,h. van-e jelenség. Bár fogalmam sincs mi okozhatja.
Ha csak az nem,h. menet közben kuplungolásnál, váltásnál gyorsabban változik a fordulat mind mondjuk gyorsításnál, de ez is a generátorra enged következtetni...

#125316 KGergely 0  2024. április 7. 14:10:02 re: #125309 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszönöm a korrekt válaszodat! OMV Super 100-at szoktam bele tenni minden alkalommal, hát elgondolkodtam azon, hogy lehet inkább egy ilyen motornak a 95-ös tenne jobbat? Bevallom keveset használom az autót, de ha használom akkor oda taposok a motornak, hogy ne lustuljon el! Mindegy gondoltam rá kérdezek, hátha találkozott már valaki ilyen jelenséggel.
2024. április 7. 17:43:15: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125318 

#125315 KGergely 0  2024. április 7. 14:06:21 re: #125313 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen! Megyek az autó úton 3-as ahogy a kuplungot kinyomom, fény villan beváltottam 4be, megyek tovább. . .
Olyan is van, amikor már feljebb váltottam, vagy visszább váltok és ugrik a fény megint, de ezeket néha csinálja, hol sűrűbben, hol kevésbé. Teljesítményt nem befolyásolja, legalább is ekkora fordulatszámnál nem lehet érezni.
2024. április 7. 17:34:54: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125317 

#125314 czizs +  2024. április 7. 12:57:50 re: #125312 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Olyat, hogy váltásnál beesik a töltés én még nem láttam, de én csak egy kibic vagyok :D

#125313 Tomi77 0  2024. április 7. 12:33:20 re: #125308 (KGergely 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Váltásnál azt úgy érted mikor kinyomod a kuplungot?
2024. április 7. 14:06:21: megválaszolva KGergely 0  által, → #125315 

#125312 Yakumo +  2024. április 7. 12:26:17 re: #125311 (czizs + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Akkor jó. Én csak azért gondoltam, mert egyszer voltam osztálytársnál és amikor a gyereke járó autónál játszott a kormánnyal, az ember meglepődött, hogy amikor a gyerkőc mozdít kicsit a kormányon, akkor megemelkedik egy pillanatra az alapjárat.
Mondjuk neki addig Kia-ja, Hunyadija, de főleg VW-k voltak és ilyet akkor látott először. [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/smile1.gif]

De visszatérve: És váltásnál? Mert az szerintem azért már fura kissé, nem nevezném normálisnak, hogy akkor is van némi kimaradás.
2024. április 7. 12:57:50: megválaszolva czizs +  által, → #125314 


2024. április 7. 12:28: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#125311 czizs +  2024. április 7. 09:32:30 re: #125309 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
02. - ez nem Honda specifikus, és szokványos dolog.
2024. április 7. 12:26:17: megválaszolva Yakumo +  által, → #125312 

#125310 czizs +  2024. április 7. 09:28:56 re: #125308 (KGergely 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
#01 - fogyasztásod változott esetleg a korábbiakhoz képest? én vetnék egy pillantást a lambdaszondára is, de nem vagyok szerelő! Amíg tanulási fázisban van az ECU, pl. akku levétel után, akkor pont ugyanezt csinálja.

#02 - teljesen normális a kormánykerék kitekerésnél. Az ablakfelhúzásnál ha a teljesen végállásra gondolsz, akkor normális.

#03 - passz.


2024. április 7. 09:33: Szerkesztve czizs +  által, megtekintés

#125309 Yakumo +  2024. április 7. 09:27:45 re: #125308 (KGergely 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ilyen autóm volt 14 évig, de jelen esetben nem leszek túl hasznos sajnos.

01: Ilyen nekem egyszer fordult elő csak, mentem városban, egyszer csak lefulladt a városban, amikor lámpánál megálltam és ezt bizony elkezdte rendszeresen játszani, jól be is szartam. Kiderült, valami szart tankoltam, (tényleg pont előtte számomra ismeretlen kúton volt a tankolás) rátankoltam tele megint, kicsit megküldtem szegényt, hátha tisztul tőle és vagy attól vagy csak simán, de onnantól soha többet nem volt ilyen szerencsére.
Esetedben (vagy ugyanez) vagy talán benzinszűrő lesz, de csak tipp, semmi más sajnos.

02: Ez Hondáknál létező dolog, ha történik valami elektromos szinten, akkor ahhoz változik az alapjárat.
DE. Ennek pont fordítva kellene történnie, terhelésnél pont meg kéne kicsit emelnie a fordulatszámot, (volt Accord-om is pl., annak álló helyzetben tekergetted kicsit a kormányát, akkor adott egy minimális gázfröccsöt hozzá mindig automatikusan)
Mondjuk az elektromos szervót tényleg nem illik végpontban gyaktatni, ahogy eléri azt, vissza kell kicsit venni, mert csak szenved. Ettől függetlenül van ott valami elektromos probléma, ha konkrétan elhalványulnak a fények, pláne egy sima váltásnál. Ez lehet generátor és mivel az első pontnál is felmerült ez, talán, de csak talán, ez lehet a közös metszéspont.

03: Ez a beázás gáz, de ilyen tapasztalatom kicsit sincsen, ilyen nem történt, így elméleti meg találgatás szintjén sem tudok hozzászólni sajnos. [SMIL:/mosoly.gif]
2024. április 7. 14:10:02: megválaszolva KGergely 0  által, → #125316 
2024. április 7. 09:32:30: megválaszolva czizs +  által, → #125311 


Az eredeti hozzászólás
#125308 KGergely 0  2024. április 6. 23:18:40    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Helló sziasztok! [SMIL:/mosoly.gif]

Szeretnék segítséget kérni!
2001 Civic 1.4 Benzin 66kw EU

#01
Megyek az autóval kb. 10perce, 50km/h sebességgel, megállok a pirosnál és hangtalanul lefullad, következő kanyarnál félre parkolok és lefullad. Pöcre indul semmi baja, alapjárat rendben álló helyzetben, és azután normálisan megy tovább és nem fullad le. Mindig fékezésnél az alapjárat le esik néha nagyon, néha épp hogy, néha normálisan jár. Mikor milyen kedve van. Eleinte a katira gondoltunk, hogy elvan tömődve. Ki lett szedve, egy darabig jó is volt, és most megint kezdni. Szerelő a pillangó szelepre gondolt. A neten azt olvastam, hogy ez lehet alapjárati motor, benzinszűrő, benzinszivattyú, generátor.

#02
Mennyire természetes, hogy az elektromos ablakot felhúzom, vagy a kormánykereket kitekerem teljesen jobbra, vagy balra, és elhalványul a világítás és az alapjárat is minimálisan csökken? Néha előfordul olyan is, hogy váltásnál egy ezred másodpercre a fény szintén elhalványul, de csak egy szemvillanásnyit.

#03
Hol folyhat be a víz?
Minden esős nap után a gázpedál alatt áll meg a víz, hol kevesebb, hol több.Télen az egész eleje bevolt ázva, konkrétan pecázni lehetett a hátsó ülésről, és ez menet közben képes volt a vezetőoldali ülés mögé folyni! Ajtó szigetelése rendben, tűzfalnál, alul minden rendben, a motortérnél az elvezető csatornát kitakarítottuk azis tiszta. Szintén olvasgadtam, hogy esetleg fűtő radiátor? Klima? Az megint nem lehet, mert esős napok után van látszata.

Mik az ötletek/tippetek?
Válaszotokat előre is köszönöm Hondás társak!
[SMIL:/szetvert.gif]

2024. április 7. 12:33:20: megválaszolva Tomi77 0  által, → #125313 
2024. április 7. 09:28:56: megválaszolva czizs +  által, → #125310 
2024. április 7. 09:27:45: megválaszolva Yakumo +  által, → #125309 


2024. április 6. 23:22: Szerkesztve KGergely 0  által, megtekintés
2024. április 6. 23:19: Szerkesztve KGergely 0  által, megtekintés



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.32, 0.34, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.017 mp, 28 query