Az eco üzem ugye fordulatszám, terhelés, meg még pár dolog függvénye. Nekem kb 3000-es fordulatig volt hajlandó váltani, kis terhelésnél. Az eco lámpa - tudomásom szerint - azt jelzi, amikor az egyik szelep a kis bütyökre váltott, tehát ezen is látod. AZt nézd meg sztem, h ha eco üzemben van ÉS kis gázt adsz, s benne is marad (nem alszik ki a pilács) akkor rángat e, utána meg nagy gázra (pilács kialszik) úgy, h előtte eco-ban volt, rángat e.
Én úgy tudom hogy van benne vészüzem. Igen az üzemanyag nyomáson nem változtat a lambda. olyasmit el tudok képzelni hogy mondjuk H alacsony üzemanyag nyomás mellett nem tud eleget adni, még nagyobb gázadásra nagyobb nyomás már igen. Megpróbálok egy üzemanyag nyomást lemérni, meg egy ecu cserét.
Köszönöm mindenkinek a tippét. ????. Ötletek jöhetnek. ????
Eco módban ugye az egyik szelep a kis bütykön megy, s így szegény keverékkel megy a motor, a takarékos üzem végett. Itt lehet vmi hiba, ha normál szelepnyitásnál minden fasza..
És mi köze van egy fix nyomású üzemanyagszivattyúnak ahhoz hogy lehúzod a lambdát vagy sem és akkor miért lesz jó a kocsi? Egy dolog változtat a nyomáson az hogy a szívósorban mekkora vákuum van. De ennek nincs köze a lambda szondához. Viszont ha szonda nélkül jó akkor van valami szenzor ami fals értéket ad.
A másik hogy azokban még nem volt vészüzemmód, szóval vagy lambda vagy hőmérő ad fals adatot. De mivel hidegen még nem nézi a lambda értéket hanem előre beállított adatok alapján dolgozik a motor így elég valószínű hogy a lambda szar legalábbis nem jó adatokat ad és mivel részterhelésnél főleg figyeli a lambdát így akkor rángathat, padlónál viszont nem igazán figyeli így nem is rángat.
Ha vészüzemben rendben van, akkor pedig az lehet, hogy valamelyik szenzor hibás értéket küld, és emiatt van a dolog. Ha lambdát már ezek szerint párszor cseréltél, esetleg a lambda kábelezése?
Én még Honda esetén nem hallottam, de Toyotáknál előfordul, hogy a 20-25+ éves autók ECU-jában tönkremennek a kondenzátorok, és mindenféle megmagyarázhatatlan anomáliák jönnek elő, rángatás, nehezen indulás, check engine hibakód nélkül, ilyenek.
Ha van elérhető diagnosztikai műszer, akkor ránézni, hogy menet közben amikor berángat, akkor milyen értéket küld a lambda, vagy van-e olyankor más szenzor, ami határértéken túli hibás értéket ad.
Vagy egy szerelő/villamossági diagnoszta... megtalálja? Google-ban keresgettél már?
Jogos a feltételezés.Lambdát 3at kipróbáltam,2 db gyárit működő kocsiból,meg egy újat tipusazonos utángyártottat.Mindegy mit húzok le,ha vészprogramba áll,nincs rángatás.
Tudom, hogy írtad, hogy a lambda szondát már cserélted, de amit a második hozzászólásodban írtál, az SZÁMOMRA arra utal, hogy ha "vészprogramba" áll, vagyis pl. nem figyeli a lambda értéket, akkor minden oké. Erre utalhat az is, hogy nagy gázon, amikor a lambdát szintén nem figyeli, akkor nincs rángatás. Új lambdát, illetve gyárit tettél bele? Esetleg a Lambda kábelezése? Érintkezők tisztasága?
Nem vagyok szerelő, csak volt már lambda hibám, ami szopatós volt...
Esetleg a péksrácnak Tonxnak van ötlete?