Mellette egy D14a3-as béka hecsi van anpi futkozósnak.
133ezer km-rel került hozzám, nulla olajfogyasztás, azóta tekertem bele 33ezret, 8ezrenként olajcsere. Azóta sem fogy belőle egy csepp olaj sem.
Mindkét autóba a mobil 10w40-et használom. A coupé pedig fúrva lett új dugattyúj stb. szóval minden csere volt, az pedig azért nem eszi az olajat. Mondták hogy tegyek bele 5w40-et de mivel eleve 10w40 a gyári ajánlás, feleslegesen nem tennék bele vékonyabb olajat, persze valószínűleg azt sem fogyasztaná egyik sem, mert tényleg patika mindkét motor, de ez a 10w40 eddig tökéletes. Jó áron lenne a Motul és ha jobb mint a mobil akkor miért ne kaphatna jobbat az autó.
Köszönöm a választ
Az az igazság, hogy majdnem mindegy egy 10W40-nél, igen.
Maximum lépj tovább a full szintetikus irányába, akkor már előre léptél, többet/jobbat nem nagyon tehetsz
Én pl. Castrol Magnatec-et (10W40 szintén) használtam végig a 7gen 1.4-embe (14 évig) és 300.000-hez közeledve egyszer le lett véve a hengerfej és megállapították, hogy olyan a blokk mint a gyári. Szóval pl. az is egy jó olaj bele
Olaj választáson gondolkodom. Az autó 5.gen coupé d16z9.
Eddig motorfelújítás óta mobil super x1 2000-et használtam, (félszintetikus 10w40)
Az autó normál használatban van, néha elforgatva de ez az esetek mondhatni 1%-a, tehát nincs fokozott igénybevétel.
Viszont szintén 10w40 Motul 6100 Synergie+ 10w40 is lenne most ugyanolyan kedvező áron és ha jobb a MOtul akkor miért ne alapon áttérnék erre.
Az autonak minimális a km futása éves szinten 5-8ezer km (második mondhatni hobbiautó).
Jobb választás lenne, mert ha igen akkor váltanék? vagy ezen a 10W40 szinten nincs nagy különbség a kettő között és nem éri meg variálni?
55ezer km van a felújított motorban, azóta ezt a Mobil olajat kapja.